پاکسازی تمامی مناطق آلوده به مین واگذار شده به ارتش تا پایان سال جاری

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش از پاکسازی تمامی مناطق آلوده به مین واگذار شده به ارتش تا پایان سال جاری خبر داد.

 

امیر سرتیپ دوم «میسر ارجمندی» فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اعلام این خبر اظهار داشت: با تلاش یگان‌های مهندسی نیروی زمینی ارتش عملیات پاکسازی در منطقه عمومی کوشک و طلائیه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیشینه آغاز این فعالیت در مناطق آلوده به مین گفت: روند پاکسازی مناطق آلوده به مین توسط نیروی زمینی از دوران دفاع مقدس آغاز شده و این روند بطور مستمر و مجدانه تاکنون نیز ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه طبق تقسیم بندی صورت گرفته پاکسازی مناطق آلوده به مین سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان به عهده نیروی زمینی ارتش است، افزود: با مجاهدت یگان‌های مهندسی این نیرو مراحل پاکسازی مناطق آلوده استان کرمانشاه در اواخر سال 91 و مناطق آلوده استان ایلام در اوایل سال 92 به پایان رسید.

وی در این رابطه افزود: با تلاش یگان‌های مهندسی نیروی زمینی ارتش عملیات پاکسازی در منطقه عمومی کوشک و طلائیه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد و امید است با تلاش کارکنان این قرارگاه مراحل پاکسازی در استان خوزستان تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

امیر ارجمندی با تاکید بر اینکه روند پاکسازی­‌هایی که تاکنون تحقق یافته است طبق معیار­های بین ­المللی است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 5 میلیون و 345 هزار و 443 نوع مین اعم از مین ضد نفر، ضد تانک، ضد خودرو و...  در این سه منطقه کشف و خنثی شده است.

وی همچنین در خصوص گلوله‌های خنثی شده در این مناطق گفت: از بدو پذیرش قطعنامه تا شهریور ماه سال جاری تعداد 6 میلیون و 313 هزار و 366 گلوله اعم از خمپاره، گلوله توپ و انواع بمب‌های عمل نشده در این مناطق یافت شده و مراحل خنثی سازی روی آن اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به توانمندی نیروهای مستقر در یگان‌های مهندسی قرارگاه پاکسازی نزاجا گفت:  طبق آمارهای موجود در حال حاضر در کشورمان سالانه بالغ بر 30 هزارهکتار زمین آلوده مورد پاکسازی قرار گرفته است که این نشان می‌دهد در این رابطه به درصدی بالاتر از استانداردهای دنیا دست یافته‌ایم.

وی در خصوص وسعت مناطق پاکسازی شده توسط این قرارگاه تصریح کرد: تاکنون 2 میلیون و 545 هزار و 66 هکتار مورد پاکسازی قرار گرفته است و به زمین‌های پاک جهت کشاورزی یا موارد صنعتی ملحق شده است.

امیر ارجمندی در ادامه با بیان اینکه مطمئن‌ترین روش در دنیا در مرحله اول خنثی سازی با دست است و سپس این کار بصورت مکانیکی انجام می‌گیرد، افزود: در چند سال اخیر نیز با تعامل و هماهنگی که با وزارت دفاع داشتیم اقدامات لازم را جهت مکانیزه کردن امر پاکسازی انجام داده­ و در این رابطه به تجهیزات و امکانات مناسبی جهت تسهیل کار دست یافتیم.

وی در خصوص مشکلات و مشقت‌های مراحل پاکسازی مناطق آلوده به مین اذعان داشت: گذشت سالیان دراز و تغییرات جوی، حساسیت تسلیحات مدفون شده را چندین برابر کرده و با توجه به در اختیار نداشتن نقشه‌ میادین آلوده به مین، مراحل پاکسازی به راحتی امکان­پذیر نیست.

فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: این قرارگاه از بدو پذیرش قطعنامه  تاکنون تعداد 170 شهید و 750 جانباز تقدیم نظام مقدس اسلامی نموده است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا