همه مؤلفه‌های قدرت نظام در تفکر بسیجی است/ امام‌خامنه‌ای بر اساس همه احادیث، اولی‌الامر هستند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیجی بودن در شکل ظاهر نیست، بلکه در حیدری و ولایی بودن است، اگر کسی کل عمر خود را به عبادت گذرانده باشد، اما ولی خود را درک نکرده باشد، به رستگاری نخواهد رسید؛ اکنون امام‌خامنه‌ای بر اساس همه احادیث اهل سنت و تشیع، اولی‌الامر هستند.

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  باشگاه خبرنگاران، سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین جشنواره مالک اشتر که صبح امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، طی سخنانی در وصف بسیجی‌ها اظهار داشت: بسیجی یعنی علی که تمام زندگی خود را وقف اسلام کرده است که این بالا‌ترین، دقیق‌ترین و عمیق‌ترین تعریف از بسیجی است، زیرا علی (ع) صراط مستقیم و یار و یاور پیامبر است.   
 
وی با بیان اینکه ما باید مدافع ولی خود باشیم، تصریح کرد: با ولایت و امامت ما همیشه افضل هستیم.   
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: در قرآن آمده است که مومنان کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان دارند و شک نمی‌کنند و در رکاب ولی خود هستند و هرچه دارند را در راه خدا خرج می‌کنند که همه این‌ها از ویژگی‌های یک امت بسیجی است.   
 
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه بسیاری از پیشرفت‌های کشورمان مرهون تفکر بسیجی است، بیان داشت: امام بزرگوار ما همیشه می‌فرمودند که تفکر بسیجی باید حفظ شود و امروز نیز رهبر ما نیز می‌فرمایند که بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود، زیرا تفکر بسیجی یعنی استحکام و ساخت داخل است و همه مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در این تفکر نهفته است.   
 
وی در رابطه با برگزاری جشنواره مالک اشتر اذعان داشت: فلسفه برگزاری این جشنواره بسیار عمیق است، زیرا هدف از آن بیان صفت مالک اشتر بودن برای ولی خود است، زیرا امام‌علی(ع) مالک اشتر پیامبر(ص) و حضرت‌عباس(ع) مالک اشتر امام‌حسین(ع) بودند.  
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مقام معظم رهبری و امام راحل، بسیج را مدرسه عشق می‌دانند و مکتب شهیدان گمنام که همه این‌ها نشان از احتیاج ما به بسیج و مدرسه عشق بودن بسیج به معنای مدرسه ولایت و تفکر بسیجی است و مکتب شهیدان گمنام نیز الگو بودن این ارگان بوده و باید بدانیم که بسیج لشکر مخلص خدا است.   
 
سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: بسیج با صد‌ها هزار شهید و جانباز و خدمتگزار بهداشتی و درمانی به فکر ملت ایران است و همه تلاش آن برای پیشرفت و اعتلای نظام است.   
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ولایتمداری از ارزش‌های بالای بسیج است، زیرا ولایت نشان دهنده ارزش‌ها و زیبایی هاست و یک جهت آن بهشتبوده و ایمان به ولایت و رهبری با التزام عملی به دستورات ولی واجب است، که رسیدن به کمال معنوی در گرو ولایتمداری است.   
 
وی افزود: بسیجی بودن در شکل ظاهر نیست، بلکه در حیدری و ولایی بودن است، زیرا ولایتمداری در تمامی عرصه‌ها سرنوشت ساز است و اگر کسی کل عمر خود را به عبادت گذرانده باشد، اما ولی خود را درک نکرده باشد، به رستگاری نخواهد رسید و باید بدانیم که اکنون امام‌خامنه‌ای بر اساس همه احادیث اهل سنت و تشیع، اولی‌الامر هستند.   
 
سرلشکر فیروزآبادی اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری تفکر بسیجی باید تلفیقی از محبت و ایمان با دوستان و ایستادگی و مقاومت شجاعانه در برابر دشمنان باشد.   
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امام(ره) فرمودند بسیج الگویی برای مستضعفان جهان است، به بیان خصوصیات بسیج این نهاد مردمی پرداخت و نگاه مقام معظم رهبری را در این باره شرح داد و گفت: بسیج سیاسی است، اما سیاست زده و سیاسی‌کار و جناحی نیست و از انسان‌های مؤمن، وارسته و انقلابی در خط ولایت و کاردان نیز با شناخت کامل حمایت می‌کند و اگر کسی موضع اشتباهی بگیرد، بسیج موضع‌گیری می‌کند.   
 
وی ادامه داد: بسیج احساسی و مجاهد با انضباط است و آنجا که اشاره رهبری باشد اقدام نیز می‌کند، زیرا نگاهش به سمت مقام معظم رهبری است و هر فرماندهی که خلاف مقام رهبری حرکت کند در پیشگاه خداوند، رسول و ولایت مدیون است.   
 
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه بسیج عمیقاً متدین و متعبد است و از هر گونه فکرهای انحرافی و خرافاتی پرهیز می‌کند، گفت: بسیج اهل جذب است و با محبت و منطق افراد را به سمت خویش جذب می‌کند.   
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بسیج باید صبور و غیور باشد و اگر غیرت بسیجی نباشد، بسیجی هم وجود ندارد و باید بر روی همه خطوط و مشی‌های انقلاب غیرت و تعصب داشته باشد.   
 
وی با بیان اینکه این ارگان مردم‌نهاد طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست، تصریح کرد: رهبر عزیز ما می‌فرمایند باید تولید علم شود، به همین منظور بسیجی باید جان خود را نیز در راه تولید علم فدا کند تا اسلام ناب محمدی(ص) در بین بشریت گسترش یابد.   
 
سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه بسیج متعهد به اخلاق اسلامی است اما ریاکار نیست، اظهار داشت: بسیج باید با تعهد اسلامی خود به فکر آبادکردن کشور و دنیای خود باشد، اما به فکر دنیای مادی نباشد، زیرا آبادسازی کشور نشان از عزت و شرف ایران اسلامی است و اهل دنیا نبودن بسیجی نشان از قناعت وی دارد.   
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بسیجی انسان باغیرت دینی، جوشش و با همت است که در مسیر پیشرفت کشور و رساندن پیام اسلام به دنیا فعالیت می‌کند.   
 
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که بسیج باید در همه سطوح کانون رشد و اشاعه تفکرات باشد، بیان داشت: بسیج باید پایه‌های دین را با امر به معروف و نهی از منکر استوار کند و در هر میدانی که حس می‌کند کارایی لازم را دارد، باید داوطلب شود و کمک کند و رفتاری صادقانه از خود نشان دهد.   
 
سرلشکر فیروزآبادی با بیان خاطره‌ای از عملیات "بستان" اظهار داشت: در آن زمان پشت سر رزمنده‌ها که حرکت می‌کردیم، زمانی که به خط مقدم رسیدیم، رزمنده‌ها از معبر عبور کرده بودند و ما شاهد آن بودیم که روی سیم خاردار چندتن از پاسداران بسیج افتاده بودند که آنان داوطلب عبور از میدان مین بودند که همه این‌ها نشان از خلوص نیت آنان داشت.   
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: بسیج در لبیک گفتن به رهبری خوب عمل کرده است و باید پیش رونده باشد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا