شهیدی که با سه‌فروند هلی‌کوپتر در برابر لشکر بعثی عراق ایستاد

ارتش 

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::شهید سرلشکر فلاحی او را ناجی غرب- فاو گردنه آرببابا- بازی دراز- میمک- دشت ذهاب و پادگان ابوذر می‌دانست و می‌گفت او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت.

 

شهید چمران چه کسی را ستاره درخشان جنگ کردستان نامید؟/ شهیدی که با سه‌فروند هلی‌کوپتر در برابر لشکر بعثی عراق ایستاد

 

 

به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.


شهید علی اکبر قربان شیرودی

شهید شیرودی در دی ماه 1334 در قریه بالا شیرود از استان مازندران در حومه تنکابن در یک خانواده کشاورز متولد شد و قبل از هفت سالگی پیش پدر قرآن را آموخت او دوره ابتدایی را در لزربن گذراند بعد به علت خوب نبودن وضع مالی پدر به عنوان اطفال بی‌بضاعت در دبیرستان شیرود ثبت‌نام کرد و در سال 1349 به تهران آمد و ادامه تحصیل داد و شب‌ها در یک شرکت ساختمانی نگهبانی می‌داد که بعدها به علت پایان کار این شرکت نتوانست به تحصیل ادامه دهد و وارد ارتش شد و دوره مقدماتی خلبانی را در تهران گذراند و بعد برای گذراندن دوره کامل‌تر به اصفهان منتقل و با درجه ستوان یاری فارغ‌التحصیل شد و در همان سال با هلیکوپتر سقوط کرد ولی جان سالم به در برد و به دادگاه نظامی سپرده شد و چون نمی‌توانست غرامت بپردازد از استعفا دادن منصرف شد.

 

  

 

 
وقتی جنگ شروع شد او به جبهه غرب رفت و 27 ماه در جبهه بود و دکتر چمران او را ستاره درخشان جنگ کردستان می‌نامید.

شهید فلاحی او را ناجی غرب- فاو گردنه آرببابا- بازی دراز- میمک- دشت ذهاب و پادگان ابوذر می‌دانست و می‌گفت او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت او با سه فروند هلی‌کوپتر دوازده نفر خدمه در برابر لشکر عراق ایستاد و سپاه کفر را با تلفات زیاد منهدم کردند و رئیس مجلس شورای اسلامی او را مالک اشتر نامید.

 


روزی که به شهادت رسید (8/02/1360) تا صبح مشت به دیوار می‌کوبید و می‌گفت چرا صبح نمی‌شود تا این که صبح شد نمازش را خواند و ساعت 5/5 حرکت کرد به مقابله تانکهای عراقی پرداخت و بعد از انهدام چند تانک عراقی از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید به گفته شهید فلاحی وقتی خبر شهادت شیرودی را به امام دادند به مدت یک ربع ساعت به فکر فرورفت درباره همه شهدا می‌گفت خدا بیامرزد درباره شیرودی گفت او آمرزیده است.

روحش شاد و یادش پررهرو و گرامی باد  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا