جریانات تکفیری با محکوم کردن عقلانیت دینی، به دنبال وارونه جلوه دادن آثار اسلام ناب محمدی(ص) هستند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جریانهای گوناگون تروریستی و تکفیری با مقابله با عقلانیت دینی و شوق اسلام گرایی در جهان به دنبال وارونه جلوه دادن آثار اسلام ناب محمدی(ص) هستند.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید «حسن فیروزآبادی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، طی سخنانی در گردهمایی علمی در جمع 500 نفر از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران امور راهبردی کشور در دانشگاه عالی دفاع ملی به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و شیوه‌های حفاظت و تأمین منافع ملی کشور پرداخت و افزود: منافع امنیت ملی هر کشور تابعی از توان حفاظت از ارزش‌های اساسی و عقیدتی یک ملت، توان توسعه آبادانی، ثبات و پیشرفت بر اساس نهادهای درونی، ظرفیت ها و قابلیت های دفع همه جانبه تهدیدات، تأمین منابع، فراهم سازی سطح نفوذ و مقبولیت یک ملت در سطح منطقه ای و بین المللی است.

وی به آثار متنوع این برکات اشاره کرد و گفت: اسلام سیاسی عطیه‌ای بود که تمام دشمنان اسلام با تمامی تلاش خود در این سالها نتوانستند بدیل و مشابهی را برای آن فراهم کنند که بتواند هم چون انقلاب اسلامی به هویتی درخشان و سرشار از رحمت و مهربانی و حمایت از ملتهای مسلمان و آزادیخواه جهان تبدیل شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به بروز شیطنت های جدید در منطقه در راستای وارونه جلوه دادن آثار اسلام ناب محمدی (ص) پرداخت و به مصادیقی که به تشویق و گسترش و توسعه بسترهای فتنه گری های سیاسی و امنیتی و به صحنه درآوردن جریانهای گوناگون تروریستی و تکفیری اشاره کرد که هدفی جز انهدام و توقف شوق اسلام گرایی در جهان و مقابله با عقلانیت دینی، پایداری و هوشیاری جامعه اسلامی و انقلابی ندارد.

سردار فیروزآبادی با تشریح نتیجه این عملکرد گفت: این اراده الهی است که هر گونه قیام به نام اسلام و علیه اسلام به شکست منجر شده و می‌رود تا به آوارگی و درماندگی پیروان منحرف و التقاطی این تز در منطقه ختم و مجدداً سرفرازی و برجستگی ماندگار نقش هدایت الهی که خداوند آن را در برکات رهبری دینی و اولی الامر در جهان اسلام به ودیعه نهاده است، تحقق بخشد.

وی با تمسک به آیه «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم»، گفت: آینده ای روشن فراروی جهان اسلام است که بار دیگر دنیای اسلام را به جایگاه پر فراز خود که نبی مکرم اسلام (ص) آن را نعمت و اکمال دین نامید، بازگرداند.

سرلشکرفیروزآبادی به مزیت ها و ضرورت های پیروی از اولی الامر در جهان اسلام اشاره و ضمن تشریح آثار آن در سه وجه و گونه از اولی الامر را بر اساس سنت و سیره مذاهب اسلامی بر شمرد و گفت: اولی الامر به مثابه امیران مسلمانان در بلاد اسلامی مادامی که در راستای اطاعت الهی و احکام او حرکت می کنند که در این معنا امیر می تواند هر فردی را که بر قدرت قرار گرفته یا آن را در اختیار داشته باشد، شامل شود.

سردار فیروزآبادی اضافه کرد: اولی الامر به مثابه علماء اسلامی که سکان هدایت تمام امور جامعه را در دست خود داشته و در بعضی موارد هم چون علامه سید جعفر کاشف الغطاء آثار مفید سیاسی امنیتی دفاعی اجتماعی و فرهنگی را در مقابل هجوم کفار، مشرکان و تکفیریان در تاریخ به جای نهاده و در برخی اوقات هم چون محمدابن عبدالوهاب آثار مخربی را به واسطه دوری از احکام ناب اسلامی و واگذاری خود به اهداف سیاست های استعماری و استکباری ایجاد و موجب ظهور گروه های انحرافی و افراطی می شوند.

وی گفت: اولی الامر به مثابه علماء جهان اسلام که رهبری امیری سکان جامعه اسلامی را با تأکید بر علم، دانایی، بصیرت شجاعت، تجربه و قوه اجتهاد زمانی و مکانی به دست گرفته و پیشبرد اهداف اسلام را در قالب برپاسازی و تداوم حکومت اسلامی به دست می گیرند که اتفاق نظر اغلب مذاهب اسلامی تلاش در تحقق چنین وضعیتی در جهان اسلامی بوده که مصداق بارز این الگو از اولی الامر امروز در جهان اسلام مقام معظم رهبری است.

سرلشکرفیروزآبادی در ادامه سخنان خود مقام معظم رهبری را همچون چراغی روشن بر مسیر راه گسترش و تعالی دنیای اسلام و کشتی بانی هوشیار و متکی بر توکل و اراده الهی دانست که همچون آیه ای که ذکر شد.

نامبرده ادامه داد، خداوند متعال در نص قرآن کریم اطاعت از اولی الامر را با برخورداری از چنین شرایطی، از مهمترین عوامل توفیق و برتری راهبردی در جامعه اسلامی برمی شمارد.

عضو شورای عالی امنیت ملی خطاب به کارشناسان راهبردی و دانشجویان برخی از مشاهدات و خاطرات خود را بیان داشته و گفت: امروز بسیاری از علما اسلام در برخورد با پدیده های ضد اسلامی و مقابله با کفر و استکبار به جستجو و تحلیل دیدگاه ها و نظرات مقام معظم رهبری اقبال کرده و آن را بهترین راه کار عنوان می کنند و هر یک از علما و اندیشمندان جهان اسلام که موفق به دیدار ایشان می شود این دیدار را به مثابه یک توفیق و بیعت با ولی امر مسلمین تلقی و خدا را شکر می کنند.

سرلشکرفیروزآبادی به برخی از موانع و مخاطراتی که امروز کشورهای اسلامی دست به گریبان آن بوده، اشاره کرده و راهبردهای گوناگونی را در برون رفت از این شرایط به عنوان مجموعه ای از راهبردهای کلیدی مبنی برآموزه های قرآنی عنوان داشت.

وی تمام اندیشمندان و علماء جهان اسلام را به خطرات نوظهور فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلام توجه و هشدار داد و به منظور تجهیز علمی و جهادی، آنان را به کسب هوشیاری، بصیرت، نگاه انقلابی، اطاعت مومنانه، رحمت و رافت نسبت به انسان ها و دفاع همه جانبه از حق حیات و زندگانی آحاد جامعه مسلمان و مظلوم در جهان ترغیب کرد.

وی مهم ترین راهبرد برای جهان اسلام را توجه به نص قرآن کریم در بهره گیری از حکمرانی اولی الامر در منشورهای مسلمانان انعکاس موفقیت های اصل ولایت فقیه در هدایت جامعه مسلمانان برشمرد.

در پایان این سخنرانی سرلشکر فیروزآبادی از خداوند متعال توفیق خدمت به جامعه اسلامی را برای همه حاضران اعم از استادان و دانشجویان دانشگاه و کارشناسان و محققان راهبردی طلب و آنان را همچون همیشه به رصد تحولات منطقه ای و جهانی توصیه کرد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا