سردار جزایری:دفاع مقدس یک سرمایه است و باید تبدیل به یک قدرت نرم شود

 ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی به یک گفتمان جدید برسیم و برای رسیدن به این مقصود همه دستگاه های مستقیم و غیر مستقیم باید وارد عرصه شوند.

 به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به پتانسیل موجود در اساسنامه بنیاد در خصوص استفاده از سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: حفظ ارزش های دفاع مقدس به یک نهاد و سازمان خلاصه نمی شود و طبق اساسنامه تقریبا 10 سازمان مهم کشوری و لشکری درگیر و دخیل در انتقال ارزشهای دفاع مقدس می باشد.

سردار جزایری با بیان نقش موثر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این خصوص، ادامه داد: از گذشته به این نتیجه رسیده بودیم که کارهای بزرگ نباید انحصارا در دست یک دستگاه باشد و می بایست همه دستگاه های دولتی، غیردولتی، نهادهای مردم نهاد و نهادهای نظامی باید درگیر شوند تا به نتیجه لازم برسیم.

وی تاکید کرد: باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی به یک گفتمان جدید برسیم و برای رسیدن به این مقصود همه دستگاه های مستقیم و غیر مستقیم باید وارد عرصه شوند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور ادامه داد: شورای عالی هماهنگی این فرصت را ایجاد کرده و می بایست این شورا در حوزه دفاع مقدس به یک شورای راهبردی، میدانی و تاکتیکی تبدیل شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: طبق اساسنامه بنیاد بایستی طرحی نو برای حفظ و انتقال ارزشهای دفاع مقدس ایجاد کنیم؛ زیرا علاوه بر مخاطبان داخلی باید برای مخاطبان انقلاب و دفاع مقدس در سراسر دنیا علی الخصوص کشورهای اسلامی محتوا تولید شود.

سردار جزایری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس، ادامه داد: طبق بیانات امام خامنه ای دفاع مقدس یک گنج است که باید به این پرسش پاسخ داده شود که تا چه مقدار از این گنج به نسل های حاضر انتقال یافته است.

وی با بیان تغییر ساختار و سازمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، تصریح کرد: با توجه به ساختار جدید بنیاد، می بایست مصادیق ارزش ها دوباره احصا شده و ابزار جدید برای انتقال این مفاهیم فراهم شود.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور ادامه داد: دفاع مقدس یک سرمایه عظیم است که در اختیار ما قرار دارد و تا این سرمایه به یک قدرت نرم تبدیل نشود، نمی توان انتظار تاثیر گذاری داشته باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا