از برکات همایش هایی مانند عملیات آزادسازی سوسنگرد زنده شدن روح تحقیق و پژوهش است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در آیین پایانی سومین همایش عملیات آزاد سازی سوسنگرد گفت: یکی از برکات این همایش ها زنده شدن روح تحقیق و پژوهش درباره آزادسازی سوسنگرد است به نحوی که تاکنون از دل این همایش‌ها و پژوهش ها نکات بسیار مفیدی استخراج شده است.

 

جانشین فرمانده کل ارتش در جمع فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در همایش عملیات آزادسازی سوسنگرد که در مرکز همایش های دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار  شد گفت: رفع محکومیت از جنگ کلاسیک از جمله مواردی است که با عملیات سوسنگرد ثابت شد چراکه این عملیات یک عملیات کاملاً کلاسیک بود.

 

وی در ادامه گفت فرماندهی و مدیریت جنگ آمیزه‌ای از علم و هنر است و  اگر کسی بخواهد منکر علمی بودن فرماندهی و جنگ بشود چیزی نزدیک به سه چهارم قوه عاقله جنگ را منکر شده است. خلاقیت، ابتکار و نوآوری و منعطف بودن هم بخشی از هنر جنگ است.

 

امیر سرتیپ موسوی در ادامه رفع مظلومیت از سال های ابتدایی جنگ را از دیگر دستاورد های همایش های سلسله وار عملیات های غرب خوزستان دانست و گفت: در سال های اولیه جنگ عملیات های بزرگی توسط نیروهای هوایی و دریایی انجام شد که تاثیر قطعی در روند رو به پیروزی و موقعیت جنگ داشت. بیش از 150 عملیات در سال اول جنگ انجام شد که تعداد قابل توجهی از آن ها با توجه و منظور از آن عملیات به موفقیت صد در صدی رسید.

 

وی افزود: منظور و هدف کسانی که به حدود و ثغور کشور تجاوز کردند، فتح کشور بود اما به هدف خود نرسیدند و این یک پیروزی کاملاً مشخص و واضح است. لذا ما در سال اول جنگ پیروز شدیم.

 

او گفت: به مجموعه عملیات های سال اول جنگ که نگاه می کنیم تصویر نهایی از فتح الفتوح های بزرگ در سال های بعدی جنگ را می بینیم. آزاد سازی سوسنگرد یک موفقیت بسیار بزرگ بود که مورد قبول همه قرار گرفت لذا این ادعا که سال اول جنگ همراه با شکست بوده باطل است.

 

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: این فکر که در سال اول جنگ ارتش ناموفق بود نه مستدل است و نه منطقی. حضرت آقا در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح فرمودند دفاع مقدس به ملت و کشورما آبرو داد که این آبرو به مرور جمع شد و سال های اول جنگ و حتی قبل از آن نیز در این جمع آوری آبرو و حیثیت تاثیر گذار بود.

 

امیر سرتیپ موسوی گفت: ما سه دهه است که سود دفاع مقدس، حماسه ها، مجاهدت ها و حماسه آفرینی های آن را می بریم. کشوری مقتدر، آرام و با صیادت نصیب ما شده که نتیجه دوران دفاع مقدس است. اینکه تا کنون دشمنان جرات حمله به کشور ما را نداشته اند نتیجه همان روزهای دفاع و حماسه می باشد.

 

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه گفت: دریافت جلوه هایی از مدیریت جهادی از دیگر نتایج روزهای آغازین دفاع مقدس است. حضرت آقا که بلاشک یکی از برترین تئوریسین های مدیریت جهادی می باشند گفته اند اگر دفاع مقدس خاستگاه اصلی مدیریت جهادی نباشد قطعاً یکی از ریشه های اصلی آن است. نوع مدیریتی که فرمانده معظم کل قوا در مورد سوسنگرد اعمال کردند نوعی مشهود از مدیریت جهادی می باشد. مدیریت ایشان تبلوری از اراده و خواستن بود خداوند نیز پاداش پیروزی را نصیب ایشان کرد.

در پایان این مراسم بیانیه سومین همایش عملیات آزادسازی سوسنگرد توسط سرهنگ دکتر کریمی معاونت پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش قرائت شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا