وجود امنیت در جامعه بدون حضور نیروهای مسلح مقتدر امکان‌پذیر نیست

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::دکترمحمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، طی سفر به شیراز با حضور در مرکز آموزش پیاده شهید سرلشکر ایرج رستمی، گفت: ارتش عامل دل گرمی ملت است و وجود امنیت در جامعه بدون حضور نیروهای مسلح مقتدر امکان‌پذیر نیست.

 وی افزود: در جهت رسیدن به توسعه متوازن و مناسب، رابطه مستقیم و مهمی بین امنیت و توسعه برقرار و در سایه امنیت پایدار توسعه قابل دست‌یافتن است.

نوبخت با اشاره به برنامه‌های پنج ساله توسعه و سیاست‌های سند چشم‌انداز 20 ساله ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: معظم‌له یک افق کلی برای کشور ترسیم فرمودند و این باعث شده اکنون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی داخلی خود نقش تعیین کننده‌ای بین کشورهای منطقه و جهان داشته باشد.

امیر سرتیپ دوم حسین محمدی، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز گفت: از آنجایی که مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور است، بنابراین برای انجام این رسالت و مأموریت ارزشمند نیاز به نیروهای مومن، متعهد، آموزش‌دیده، ولایت‌مدار و مسئولیت پذیر است.

وی با بیان این‌که کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگی‌های یاد شده هستند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان اصلی ایجاد امنیت پایدار در جامعه به‌شمار می‌رود و بحمدالله تاکنون وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام داده است.

سرتیپ دوم محمدی با بیان این‌که مولفه‌های قدرت در کشور شامل مولفه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی است، گفت: فرهنگ زیربنا و بسترساز سایر مولفه‌ها است و رویکرد و جهت‌گیری کلی را تعیین می‌کند و مولفه قدرت نظامی نیز به عنوان ضمانت اجرایی و پشتوانه سایر مولفه‌های قدرت است و بدون اقتدار نظامی، توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشکل و در بعضی موارد غیرممکن است.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به نقش ارتش در سه دهه گذشته، گفت: قبل از پیروزی انقلاب، بدنه ارتش با ملت بود و تعدادی از کارکنان ارتش در زندان‌های ستم‌شاهی بسر می‌بردند و همین بدنه به فرمان حضرت امام(ره) پادگان‌ها را ترک کردند و با پیوستن به صفوف مردم انقلابی زمینه تزلزل در ارکان حکومت طاغوت را فراهم کردند.

وی ادامه داد: همین بدنه، بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام(ره) به پادگان‌ها بازگشتند و مدتی بعد از پیروزی انقلاب به مقابله با عناصر تجزیه‌طلب و ضد انقلاب که در بعضی از استان‌های کشور غائله به پا کرده بودند، رفتند و با تلاش خود امنیت و آرامش را به جامعه بازگرداندند.

محمدی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح نقش خود را به خوبی ایفا کرد که تقدیم بیش از 48 هزار شهید و 270 هزار جانباز کارنامه درخشانی برای اثبات این مهم است.

فرمانده ارشد نظامی استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز هم با تدبیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، ارتش با رویکرد دانش‌محوری و جهاد علمی توانسته با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه‌های کشور، صنعت دفاعی را بومی کند و اکنون با اقتدار و بدون وابستگی به هیچ کشوری برای تأمین تجهیزات، مأموریت خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و به لطف خداوند در اوج آمادگی بسر می‌برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا