سومین همایش عملیات آزادسازی سوسنگرد بیست و هفتم آبان ماه برگزار می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش ::معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: سومین همایش سلسله عملیات غرب خوزستان در سال اول جنگ با رویکرد علمی و پژوهشی در بیست و هفتم آبان ماه برگزار می‌شود.

سرهنگ ستاد حمید کریمی، دبیر سومین همایش علمی- پژوهشی تحلیل عمیات آزادسازی سوسنگرد در نشست خبری این همایش که صبح امروز در دافوس ارتش برگزار شد با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره رزمندگان اسلام و تجلیل از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: برگزاری این همایش در راستای احیای ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های سربازان و رزمندگان نظام اسلامی در دفاع از کشور در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی است.

وی افزود: این همایش برای اولین بار در 22 آبان ماه 1391 به شکل محدودی کار خود را آغاز و در 26 آبان ماه 1392 تکامل پیدا کرد و امسال در 27 آبان ماه سال جاری با رویکرد علمی پژوهشی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با بیان اینکه این همایش اقدام مشترکی از سوی ارگان‌های وابسته به ارتش جمهوری اسلامی است، افزود: در این همایش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ستاد آجا، دافوس، نیروی زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، نیروی هوایی، نیروی دریایی و کلیه دانشگاه‌های وابسته به ارتش جمهوری اسلامی ایران حضوری مؤثر دارند.

 وی در خصوص بخش فراخوان مقالات این همایش اظهار کرد: امسال در 16 محور ارائه مقاله داشتیم که نسبت به سال گذشته از رشد کمَی و کیفی بسیار خوبی برخوردار بود.

معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این رابطه افزود: سال گذشته 87 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و امسال پژوهشگران این عرصه 183 مقاله را برای ما ارسال کرده‌اند که تعداد 16 مقاله به‌عنوان مقالات برتر انتخاب شده‌اند.

کریمی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: آشنایی دانشجویان ما با فرهنگ دفاع مقدس از طریق روش‌ها و متد علمی و همچنین کسب ظرفیت‌های لازم جهت مدیریت دانش و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ولایت‌مداری، ازجمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی همچنین افزود: جهت استفاده علمی و پژوهشی از این همایش تاکنون پنج میزگرد علمی تخصصی را تحت نظارت دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با عناوین:  تحلیل نقش یگان‌های ارتش در دفاع از کشور، پاسخ به چهار سوال جنگ تحمیلی، بررسی عملکرد پدافند هوایی در سال اول جنگ، بررسی نقش پدافند هوایی در منطقه خوزستان، نقش نیروی هوایی در تثبیت متجاوز (جلوگیری از پیشروی متجاوزان بعثی) برگزار شده است.

سرهنگ کریمی در پایان تصریح کرد: این همایش روز سه‌شنبه 27 آبان ماه از ساعت 8 صبح با حضور تعادی از مقامات عالی رتبه ارتش، خانواده‌های شهدا و رزمندگان مؤثر در عملیات آزادسازی سوسنگرد در این دانشگاه برگزار می‌شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا