حرکتی که امروز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شروع شده است، جای تقدیر دارد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا صبح روز پنج شنبه با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس که دو ساعت به طول انجامید، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن، در جریان چگونگی فعالیت و نحوه تهیه و انتشار خبر در حوزه‌ها و سرویس‌های مختلف این خبرگزاری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرنگار  دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» که از سوی سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر همراهی می شد ، سپس در جلسه شورای معاونین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور یافت.

وی با بیان اینکه بنده حامل سلام حضرت آقا به شما عزیزان هستم، ‌اظهار کرد: امیدواریم حرکتی که به لطف خدا در پاسداشت از بخش معنوی دفاع مقدس شروع شده، به سرعت ادامه پیدا کرده و به تدابیر حضرت آقا نزدیک شود؛ به نحوی که بتوانیم به زودی وضعیتی را ارائه دهیم که ایشان از عملکرد ما اظهار رضایت کنند.

سردار شیرازی در ادامه تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح، جدای از ماموریتی که به‌عنوان ستاد تخصصی و ستاد پشتیبانی عمومی نیروهای مسلح به عهده دارد، ماموریت‌های سنگینی نیز به این ستاد واگذار شده  که بنیاد حفظ آثار یکی از آن‌هاست.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از ماموریت‌های ستاد کل محدود و منحصر به همان‌کاری است که در این بنیاد انجام می‌شود، بیان کرد: اگر این کار ستادی، سازمانی، تدارکاتی و مهندسی در این جا شکل نگیرد و دنبال نشود چه بسا کار یا محدود انجام شده، یا غیرمهندسی و ناکارآمد شکل می‌گیرد و یا بهره‌برداری‌ لازم از این امکانی که امروز در کشور وجود دارد، صورت نمی‌گیرد.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مسوولیت سنگین و بی‌نظیر مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حضرت آقا اراده فرموده‌اند در این مجموعه ماموریتی انجام شود و اگر خدای ناکرده نتوان آن‌کار را انجام داد و فرصت از دست برود، طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شویم دیگر نه آن امکان لازم وجود دارد، نه آن آدم‌ها وجود دارند و نه آن شرایط موجود است؛ حداقلش این است که شرایط کار با آن واقعیت و وضعیت ملموسی که امروز شاهدش هستیم دیگر فراهم نیست.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب "تدین جوانان امروز اگر بیشتر از جوان‌های قدیم نباشد کم‌تر نیست"، تصریح کرد: ولی امروز باید ببینیم شناخت‌ و دریافت‌ جوانان از مسائل و واقعیت‌های انقلاب چقدر است؛ در این زمینه قدری مشکل وجود دارد که به عهده ماست.

سردار شیرازی افزود: از جمله تدابیری که مقام معظم رهبری دارند، این است که باید درب گنجینه‌ی دفاع مقدس را باز کنیم. یعنی هنوز درِ این گنجینه باز نشده است. در دوره‌ی اخیر با مدیریت سردار کارگر حرکتی شکل گرفته و کارهایی انجام می‌شود؛ این بخشی از توانمندی ماست.

وی با اشاره به اینکه امروز حرکتی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حال شروع شدن است ، جای تقدیر دارد، ادامه داد: حس می‌کنم که نگاه رهبر معظم انقلاب بر این است که حرکتی شروع شده است. امروز توفیق داشتیم گزارش برخی از عزیزان را شنیدیم. گزارش‌های قبلی شما را محضر حضرت آقا ارائه کرده‌ایم و وقتی نگاهی اجمالی به این حرکتی که شروع شده می‌اندازیم، خدا را از بابت آغاز این حرکت شکر می‌کنیم.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با طرح این پرسش که انتظار حضرت آقا و تکلیف ما چیست و چه کار باید کرد، گفت: نکته اول این است که مقام معظم رهبری همیشه می‌فرمایند به سراغ نیاز بروید و ببینید نیاز امروز ما چیست؛ نیاز ما را تهدیدات مشخص می‌کند. شما الان نگاه کنید ببینید دشمن چقدر معنویات نظام اسلامی ما را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر فرمانده معظم کل قوا سال‌های گذشته از «تهاجم فرهنگی» سخن گفتند این یک برداشت نزدیک از برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن بود. اینکه چقدر ما توانستیم این تدبیر را درک کنیم جای بحث دارد. امروز نگاه کنید ببینید دشمن چقدر سَم‌پاشی می‌کند. چقدر سرمایه‌گذاری کرده و توطئه‌های مختلف به راه انداخته است. دشمن چقدر در فضای جنگ نرم به دقت مشغول است.

سردار شیرازی تصریح کرد: امروزتوطئه های دشمن مسوولیت ما را در قبال تهدیدات سنگین‌تر می‌کند. ما باید بعد از شناسایی، هم تاحدودی به آن جواب داده و سمت‌وسو بدهیم و هم برای نشان دادن واقعیت انقلاب برنامه‌ریزی کنیم؛ نشان دادن توانمندی‌های نظام که متکی بر مردم عزیز و توانمند است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در همین بخش پس از شناسایی تهدیدات و شناخت نیازها، می‌فرمایند برای اجرای تامین نیازهای خود برنامه‌ریزی کنید. برخی کارهای انجام شده در بنیاد نمونه‌هایی از کارهایی است که باید انجام شود.

سردار شیرازی ادامه داد: ما اگر بخواهیم ببینیم دفاع مقدس چه بود، چه‌طور می‌توانیم دفاع مقدس را معرفی کنیم. این جدای از اثربخشی دفاع مقدس برای حفظ انقلاب اسلامی است. ولی این سوال مطرح است که این دفاع مقدس چه بود و چه کسی این صحنه را به وجود آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدای گمنام یکی از چشمه‌های دفاع مقدس هستند، بیان کرد: این شهدا از خدا خواستند گمنام بمانند و گمنام ماندند. اگر همان موقع مثل بقیه شهدا جسد مطهر‌شان را آورده و دفن کرده بودند، کار متفاوت بود؛ ولی این هم از عنایت الهی و هم از برکت اخلاص این شهداست که امروز می‌بینیم با دفن هریک از آن‌ها، یک مرکز تجمع و تحرک برای مردم متدین ما فراهم می‌شود.

سردار شیرازی افزود: یکی از توانمندی‌هایی که ما باید از آن استفاده کنیم همین تشییع و دفن شهدای گمنام در سراسر کشور است. وقتی شهیدی را دفن می‌کنیم، باید ببینیم چطور می‌شود هیئت امنایی را ایجاد کرده و عزیزانی که زمینه دارند را شناسایی و تحت هر عنوانی به کار بگیریم. باید ببینیم چگونه باید از این تجمع مردم و از این برکت در جهت حرکت خود استفاده کنیم.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به ساختار ستادی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شما هرچه بتوانید این ستاد را تقویت کرده و در کشور گسترش دهید، زیرا کار خوب و مبارکی است؛ ولی ما هنگامی می‌توانیم در بنیاد عملکرد موفقی داشته باشیم که با تدبیر، مردم، ارگان‌ها و دولت را به کار گرفته و از ظرفیت ایشان بهره ببریم؛ اگر در این جهت حرکت کردیم، در راستای اجرای ماموریت‌مان قدمی برداشته‌ایم؛ در غیراین صورت و اگر خدای ناکرده کسی در بنیاد فکر کند صرفا می‌تواند با فکر و تدبیر خود کار را پیش ببرد، واقعا کار به جایی نخواهد رسید.

وی با اشاره به سابقه و ریشه‌های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در بدو این پیروزی احساسی در بعضی ایجاد شد که الحمدلله انقلاب پیروز شد. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند حالا تازه اول کار است. روز اول انقلاب همه جوان و نوجوان بودیم و نگاه‌مان این بود که 10 سال آینده چه اتفاقی در کشور می‌افتد. امروز که 35 سال از انقلاب اسلامی گذشته است نگاه کنید ببینید چه کرده‌اید. اینجاست که انسان به کاستی‌ها پی می‌برد.

به گزارش دفاع پرس، سردار سرتیپ شیرازی در ادامه با طرح این پرسش که ما در این بنیاد چه‌کار باید کنیم، اضافه کرد: باید یک اتاق فکر در بنیاد داشته باشید. این اتاق فکر باید فراتر از این توانی که الان وجود دارد باشد. یک مرکز پژوهش نیز برای اجرای خوب ماموریت بنیاد نیاز است؛ تا خوب فکر کرده و مطالعه کنند. بازنگاه و بازنظارت بر کار خود داشته باشید. طبق گزارشی که ارائه شده، کارهای خوبی انجام شده، ولی آیا ما وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم؟

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در دوران جنگ، افراد چقدر کار می‌کردند، و امروز چگونه کار می‌کنیم، تصریح کرد: ما این تجربه را داریم که همانند دوران دفاع مقدس هم می‌شود کار کرد. البته الان هم دارد کار می‌شود و کارها هوشمندانه‌ترشده و پیش رفته‌ایم. از نظر استفاده از فکرها، تدبیرها، اندیشه‌های بلند، استفاده از فناوری و... نیز خیلی خوب بوده است.

وی افزود: ما آن زمان در ستاد تبلیغات جنگ چه ابزار تبلیغی در اختیار داشتیم؟ تبلیغات ما محدود بود. ولی امروز شما می‌بینید فضا باز شده است. همان‌طور که دشمن دارد بمباران تبلیغاتی می‌کند،‌ برای ما نیز این امکان فراهم است که در حد خودمان این را توسعه دهیم.

سردار شیرازی با تاکید بر اینکه باید ببینیم در شرایط امروز اولویت‌ها چیست، اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم، افراد هستند. خیلی از افراد هستند که یا در صحنه دفاع مقدس حاضر بودند و یا از این موضوع مطلع هستند. چقدر توانسته‌ایم به سراغ این‌ها برویم. این‌ عزیزان دارند به مرور از دست می‌روند.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های خاص این بنیاد که رهبر معظم انقلاب هم خیلی روی آن تاکید داشتند، جمع آوری اسناد است. ایشان می‌فرمایند همین جمع‌آوری اسناد خود یک موضوع است. یکی از جنبه‌های جمع‌آوری اسناد، خاطرات رزمندگان و فرماندهان و حتی کسانی است که شاید به‌صورت مستقیم در جبهه حضور نداشته‌اند، ولی در صحنه حضور داشته‌اند. ما چقدر توانستیم این‌ها را جمع‌آوری کرده و مستند کنیم.

سردار شیرازی ادامه داد: در فضای خبرگزاری دفاع مقدس تصاویری از شهیدان و جبهه‌ها جمع‌آوری و مستند شده است. ما چقدر توانسته‌ایم همین عکس‌ها را جمع کنیم؟ عکسی از حضرت آقا وجود دارد که شخصی به تازگی برای من فرستاد. در این عکس حضرت آقا با 4 نفر دیگر پشت یک خاکریز نشسته‌اند. خود عکس خیلی حرف دارد.

وی اضافه کرد: عزیزان در گزارش‌های خود به کارهای هنری اشاره کردند. چیزی که حضرت آقا خیلی تاکید می‌فرمایند. در بخش تهیه فیلم ایشان خیلی عنایت دارند و بارها و بارها فرموده‌اند اگر ما دو دقیقه فیلم مفید تهیه کنیم، اثربخشی آن بسیار بیشتر از کارهای دیگر است. البته جای کتاب محفوظ است و ایشان می‌فرمایند هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌‌گیرد و الحمدلله گام‌های خوبی هم برداشته شده است.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا افزود: البته کار ما فقط انتشار کتاب نیست. حضرت آقا فرموده‌اند این بنیاد باید بر امور مربوط به انتشارات دفاع مقدس نظارت کند. ماموریت سنگینی است که به دوش این بنیاد است و کس دیگری اجازه این کار را ندارد. ما چقدر توانسته‌ایم در این زمینه قدم برداریم. ماموریت اصلی ما نظارت بر تمام تولیدات دفاعی اعم از کتاب، فیلم و سایر فرآورده‌های هنری مانند پویانمایی و تئاتر است. در بخش تئاتر چه‌طور بعد از 35 سال هنوز نتوانسته‌ایم آن‌چیزی که مطلوب‌مان است را ارائه دهیم. مردم و جوانان این قدر به این موضوع علاقه‌مندند؛ ما چقدر توانسته‌ایم این نیاز را تامین کنیم. در این زمینه‌ها خیلی باید کار شود. البته قدم‌های اولیه برداشته شده و خدا را شکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ماموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ابتدا پیاده کردن نیازها، بعد سیاست‌گذاری بر چگونگی انجام ماموریت‌ها و در ادامه هم نظارت است، گفت: این همه توانمندی در کشور وجود دارد، باید بر آن نظارت کرد. آن‌هایی که خوب کار می‌کنند باید تشویق شوند. البته همه چیز بحث پول نیست. حضرت آقا اخیرا فرمودند که توان دفاعی ما فقط به ابزار و تجهیزات نیست، توان دفاعی ما به عزم و اراده‌هاست. ما اگر بخواهیم خود وارد اجرای کار شویم، چقدر توانایی داریم؛ ولی اگر بتوانیم وارد وادی هدایت و نظارت شویم و سمت و سوی لازم  را به کارها بدهیم، توان‌مان بسیار افزایش می‌یابد.

سردار شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به مأموریت‌ها و وظایف سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این تنها فرمانی بود که حضرت آقا به‌صورت شفاهی، مکتوب و حضوری نفرمودند؛ بلکه در اجتماع سخنرانی خود فرمودند که ما عناصر وابسته و عناصر پیوسته داریم، به تعداد هر یک از این پیشکسوتان، ما می‌توان یک کار انجام دهیم. در این زمینه چه‌کار کرده‌ایم؟

وی با اشاره به گزارش مربوط به موضوع حضور روحانیت در دفاع مقدس نیز گفت: چون اصل کار ما، معنویت است، بخش عمده‌ی کار ما در این زمینه است. سامان‌دهی کاری که توسط طلاب عزیز در دفاع مقدس صورت گرفت یک بحث است، و بحث سامانه دفاعی کشور بحث عمیق‌تری است. ما باید در این زمینه نیز سیاست‌گذاری کنیم.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: کارهای ستادی خوبی در بنیاد در حال شکل گیری است. کارهایی که در بنیاد انجام می‌شود را مستند کنید تا برای فردا سابقه‌ای باشد. ان‌شاءالله خداوند از قِبَل همین کارها و به میزان اخلاص شما، به کار برکت دهد.

سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر هم در ابتدای این جلسه در سخنانی با اشاره به اصل مشارکت و مشاورت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، همکاری و همراهی دستگاه ها و بخش های مختلف لشکری و کشوری را در موضوع دفاع مقدس مورد تقدیر قرار داد.

وی با ارایه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در این بنیاد ، افزود : بر این اعتقادیم که فراتر از اعتبارات و بودجه های تخصیصی ، با روحیه جهادی و آموزه های برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس ، و نیز تعامل با همه دلسوزان این نظام در نیروهای مسلح ، دولت ، مجلس ، رسانه ملی و ...  می توان گام های موثرتری در مسیر تحقق اهداف و ماموریت های بنیاد برداشت. 

همچنین معاونین و روسای سازمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات حوزه های تخصصی خود ارایه کردند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا