دولت اعتبارات لازم را برای پدافند غیر عامل تأمین کند/ فرمان ولی امر مسلمین مبنی بر همه‌گیری پدافند غ

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
  پایگاه مردمی ارتش ::رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دولت باید با ابلاغ به وزارتخانه‌ها آن‌ها را موظف کند که در پروژه‌های مهم و حیاتی، اعتبارات پدافند غیر عامل را منظور کنند.

به گزارش   پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار  دفاع پرس، سرلشکر بسیجی «سیدحسن فیروزآبادی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در سومین همایش ملی پدافند غیر عامل که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام راحل درباره پدافندغیرعامل اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) بعد از جنگ فرمودند باید استراتژی دفاع همه‌جانبه تدوین شود و همه مردم با همه امکانات برای دفاع آماده باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمان همگانی پدافند غیرعامل را صادر و تاکید کردند که پدافند غیرعامل یک اصل و مسئولیت است، افزود: سندچشم انداز ۲۰ ساله کشور بر دفاع همه‌جانبه تاکید کرده است که یکی از ابعاد دفاع، پدافند غیرعامل است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سنت رسول‌الله(ص) نیز پدافند غیرعامل لحاظ می‌شد، گفت: احداث خندق در «جنگ خندق» یکی از اقدامات پدافند غیرعامل محسوب می‌شد.

سرلشکر فیروزآبادی احداث خاکریز و سنگر، زدن ماسک، استتار کردن و... را جزو پدافند غیرعامل در دفاع مقدس برشمرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که پدافند غیرعامل همراه و مکمل پدافند عامل است، افزود: در سیاست‌های کلی نظام و سند چشم‌انداز، پدافند غیرعامل تعریف شده است.

وی ادامه داد: طبق این تعریف پدافند غیرعامل عبارت است از مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان این که انتظارات رهبر معظم انقلاب در پدافند غیرعامل، فراقوه‌ای و ملی است، تصریح کرد: در زمینه پدافند غیرعامل خود رهبر معظم انقلاب وارد میدان شده و نه‌تنها فرمان تشکیل پدافند غیرعامل را صادر کرده‌اند، بلکه مکرراً پیگیری و چند مسئول را تعیین کرده‌اند تا کار اجرا شود، و پس از اجرا نیز به‌صورت مرتبط نظارت می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: فرمان ولی امر مسلمین این است که پدافند غیرعامل همه‌گیر شود، و همه باید به فکر مصونیت کشور در مقابل آسیب‌های احتمالی از طرف دشمن باشند.

وی همچنین تاکید کرد: دولت باید با ابلاغ به وزارتخانه‌ها آن‌ها را موظف کند که در پروژه‌های مهم و حیاتی، اعتبارات پدافند غیر عامل را منظور کنند.

سرلشکر فیروزآبادی با تأکید بر اهمیت پدافند غیر عامل و با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری در این رابطه گفت: ایشان می‌فرمایند "اگر در تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور سیستم دفاعی پدافند غیر عامل اعمال شود و فقط در یک دستگاه حیاتی این اقدامات دفاعی اجرا نشود، باید گفت که در واقع به تکلیف خود عمل نکرده است"؛ همچنین ایشان در جای دیگر می‌فرمایند "اهتمام به پدافند غیر عامل در همه دستگاه‌های کشور امری ضروری و تکلیف است و مسئولین ذی‌ربط باید همه را از اهمیت مساله پدافند غیر عامل آگاه کرده و اقدامات لازم را جهت ایمن‌سازی این دستگاه ها صورت دهند."

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح تنها به قدرت نظامی سخت خلاصه نمی‌شود، افزود: پدافند غیر عامل باید با رویکرد تکمیلی و کامل کننده پدافند عامل مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین افزود: با پرداختن به این مساله تدابیر کارساز جهت جلوگیری و انهدام اراده دشمن در تعرض به کشور ایجاد می شود. پدافند غیر عامل در عرصه ایمن‌سازی نظام ما را همچون آناتومی بدن انسان از درون محافظت می‌کند و آثار ناشی از حملات دشمن را کاهش می‌دهد.

سرلشکر فیروزآبادی در پایان با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید دفاعی چند وجهی را ایجاد کند، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند "با اجرای تدابیر این نوع پدافند، نظام از درون به اندازه‌ای توانمند می‌شود که دشمن احساس می‌کند اگر تیری را به سمت آن روانه کند به طرف خودش کمانه خواهد کرد."

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا