رزمایش جامع پدافندی تا انتهای سال جاری برگزار می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از برگزاری رزمایش مشترک پدافند عامل و غیرعامل تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: بخش عمده این رزمایش به پدافند غیرعامل اختصاص داده شده است.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش   خبرنگار  دفاع پرس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به اهمیت گسترش پدافند غیرعامل در سطح کشور اظهار داشت: برخلاف پدافند عامل که مختص نیروهای مسلح و تجهیزات محور است پدافند غیرعامل کلیه ارگان‌ها و سازمان‌ها نظامی و مردمی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان این که امروز از تدابیر امنیتی پدافند غیرعامل در سطوح مختلف پدافند هوایی (عامل) استفاده می‌شود، افزود: استفاده از تجربیات و دستاوردها باعث تحقق اهداف پدافند عامل می‌شود.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اصل جدایی ناپذیری بر حرکت منسجم پدافند عامل و غیرعامل بیان کرد: تاکنون با استفاده از تدابیر امنیتی پدافند غیرعامل در برخی از نقاط پدافندی خود کاهش هزینه 3 تا 4 برابری داشته‌ایم.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌ای که چندی پیش بین این دو سازمان به امضاء رسید، تصریح کرد: حساسیت‌های بازدارنده پدافند غیرعامل در اکثر نقاط پدافند هوایی (عامل)  ایجاد شده است تا از این پس شاهد شکل گیری پدافند جامع در برابر تهدیدات باشیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در یک دوره‌ای پدافند غیرعامل در پوشش، اختفا و استتار خلاصه می‌شد اما امروز با پیشرفت‌های تکنولوژی شاهد به وجود آمدن مباحثی چون عملیات روانی، جنگ سایبری و جنگ بیولوژیک هستیم که اگر این دو مقوله را با یکدیگر اقدام کنیم در دفاعی بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری رزمایش مشترک پدافند عامل و غیرعامل تا انتهای سال جاری خبر داد و افزود: بخش عمده این رزمایش به پدافند غیرعامل اختصاص داده شده است و تا پایان سال 93 این رزمایش جامع برگزار می‌شود.

وی بیان جزئیات این رزمایش را به آینده موکول کرد.

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا