دیدار اهالی رسانه با خانواده شهیده طاهره هاشمی/ روایت سرتیپ هاشمی از خواهر شهیدش

 

صبح امروز صورت گرفت

دیدار اهالی رسانه با خانواده شهیده طاهره هاشمی/ روایت سرتیپ هاشمی از خواهر شهیدش

امیر سرتیپ سید حسام هاشمی در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه، به بیان خاطراتی از خواهر شهیدش پرداخت.

پایگاه مردمی ارتش به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، جمعی از اهالی رسانه و خبرگزاری‌ها صبح امروز با حضور در منزل امیر سرتیپ "سید حسام هاشمی" برادر شهیده "سیده طاهره هاشمی" درباره زوایای شخصیت این بانوی شهید به گفتگو پرداختند.

در این دیدار "امیر سرتیپ هاشمی" با تشکر از اهالی رسانه به دلیل توجه به این شهید گفت: در توصیف شخصیت خواهر شهیدم ابتدا لازم می‌دانم که نسبت به خانواده‌ای که در آن تربیت شده و بزرگ شده‌ایم توضیح دهم.

وی افزود: پدر و مادر بنده اهل شهر آمل بوده و جزو خانواده‌های متدین و تحصیل‌کرده شهر به حساب می‌آمدند.

 برادر شهیده طاهره هاشمی با بیان این که ما شش دختر و یک پسر بودیم، تصریح کرد: پدرمان فردی مذهبی بود و از زائران اباعبدالله در شهر آمل به حساب می‌آمد. وی همواره سعی داشت که ما در محیط‌های فرهنگی و مذهبی فعالیت‌های چشم گیری داشته باشیم.

همرزم سابق شهید سپهبد صیاد شیرازی با بیان این که بنده از سال ۱۳۴۵ وارد تهران و سپس وارد ارتش شدم، افزود: تقریباً همه بچه‌های خانواده هاشمی دارای تصحیلات عالیه هستند و در یک محیط کاملاً مذهبی و معتقد به آرمان‌های امام و انقلاب مسیر خود را طی کردند.

وی در این دیدار درباره فعالیت‌های خواهر شهیدش گفت: طاهره علی‌رغم اینکه دارای سن کمی بود، اما همواره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی‌ها حضور داشت و بعد از پیروزی انقلاب نیز با توجه به رویکرد فکری پدرمان در توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی علاقه فراوانی نشان داد.

سرتیپ هاشمی اظهار داشت: خواهر شهیدم دارای استعدادهای ذاتی بسیاری بود و خط بسیار خوبی داشت. او با وجود سن کمش هیئت قرآنی را در شهر آمل تشکیل داده و به عنوان سردبیر روزنامه مدرسه مشغول به فعالیت بود.

وی با بیان این که شهیده طاهره هاشمی یک بسیجی به تمام معنا بود، خاطرنشان کرد: وی مقلد پرو پاقرص حضرت امام(ره) بود و همواره سعی داشت در مسیر آرمان‌های امام(ره) و انقلاب حرکت کند.

امیر هاشمی با اشاره به این که خانواده شهید طاهره هاشمی هیچ گاه تلاش نمی‌کرد تا از موقعیت این شهید استفاده کند و وی را به جامعه و مردم معرفی کند، اظهار داشت: زمانی که این شهید طی چند سال اخیر از سوی برخی از ارگان‌ها به مردم معرفی شد بنده بر سر مزارش حاضر و به این موضوع اشاره کردم که تجلی دوباره یاد و خاطره شهیده هاشمی حتماً رسالت خاصی را در پشت پرده دارد.

برادر شهیده طاهره هاشمی درباره نحوه شهادت خواهرش اظهار داشت: همه خانواده هاشمی در سال ۶۰ به دلیل این که قرار بود عروسی خواهر کوچک‌ترمان صورت بگیرد در آمل حضور داشتند، اما متأسفانه زمان عروسی خواهرمان با درگیری منافقین با نیروهای سپاه و بسیج آمل همراه شده بود.

وی تصریح کرد: روزی که قرار بود عروسی خواهر کوچک‌تر ما صورت بگیرد با توجه به شلوغی خانه، مادرمان متوجه عدم حضور طاهره در خانه نشد تا این که مادر یکی از دوستان طاهره به منزل ما آمد و درباره عدم حضور دخترش در خانواده خبر داد که به همراه طاهره در بیرون بودند.

سرتیپ هاشمی با بیان این که طاهره در هنگام درگیری منافقین با نیروهای سپاه کمک‌های فراوانی را به رزمندگان اسلام انجام می‌داد، اظهار داشت: پس از عدم حضور طاهره در منزل، بنده با توجه به سابقه نظامی‌ام از طریق اطلاعات سپاه جویای وضعیت طاهره شدم که پس از حضور در بیمارستان و با توجه به این که ۲۰ نفر در درگیری‌های نیروهای سپاه با منافقین به شهادت رسیده بودند با حضور در بیمارستان بر سر جنازه شهدا حاضر شدم و در میان آن‌ها طاهره را پیدا کردم.

وی با بیان این که دادن خبر شهادت طاهره به خانواده‌ام بسیار سخت بود، اظهار داشت: با بیان یک دروغ مصلحتی و طرح این موضوع که طاهره مجروح شده است خبر شهادت طاهره را به خانواده‌ام اطلاع دادم و با روی دادن این اتفاق، مراسم عروسی خواهر و تمام تدارکی که برای آن دیده بودیم به میهمانی شهادت تبدیل شد.

برادر شهیده هاشمی تصریح کرد: بنا بر آن‌چه شاهدان عینی به خصوص سردار شعبانی فرمانده سپاه آمل بیان کرد، طاهره بر اثر اصابت ۲ گلوله که یک گلوله به شاهرگ و دیگری به بدنش اصابت کرده بود به شهادت رسید.

امیر هاشمی خاطرنشان کرد: علی رغم این که خواهرم سن کمی داشت، اما بر اساس دست نوشته‌هایی که از او باقی مانده است او همواره تاکید کرده است که "مواظب انقلاب باشید تا به دست نااهلان نیفتد" و یا اینکه در دیگر نوشته‌های او همواره تاکید شده است که "مشارکت مردم در انتخابات لازم است".

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نکات اخلاقی که در وجود خواهر شهیدم جلوه می‌کرد این بود که وی همواره در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه روزه می‌گرفت، اهل مطالعه بود، تلاش می‌کرد که آرمان‌های امام(ره) را ترویج دهد و با وجود سن کمش در مسیر خط امام(ره) فعالیت کند.

"معصومه هاشمی" خواهر شهیده طاهره هاشمی در ادامه این دیدار با ذکر یاد و خاطره‌ای از خواهر شهیدش اظهار داشت: اگر دست‌نوشته‌های طاهره هاشمی را مرور کنید مشاهده خواهید کرد که او تاکید دارد که پای‌بند انقلاب و ولی فقیه باشیم.

وی افزود: برای انقلاب خون هزاران شهید ریخته شده است، لذا برای این که خون امثال طاهره حفظ شود باید از خط مشی رهبری حمایت کرده و پای آن بایستیم.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار اهالی رسانه و روابط عمومي سازمان بسیج مستضعفین، لوح یادبودی را به خانواده این بانوی شهید اهدا کردند.

گفتنی است شهیده سیده طاهره هاشمی دختر نوجوان ۱۴ ساله‌ای بود که سال ۱۳۶۰ در حین مبارزه با گروهک تروریستی منافقین در آمل به شهادت رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا