جانشین فرماندهی آجا: بارزترین خصوصیت فلاحی مظلومیت او بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش ::مراسم بزرگداشت شهید فلاحی با حضور همسر و خانواده شهید، حجت الاسلام و المسلمین، آل هاشم، نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر موسوی، جانشین فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر حیدری، جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمع بزرگی از همرزمان شهید سرلشگر ولی الله فلاحی از نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران چون؛ امیر بختیاری، امیر دربندی، سرهنگ قمری  و ... برگزار شد.

در این مراسم که در سالن آل احمد شهرستان طالقان برگزار شد از تندیس و نرم افزار جامع زندگی نامه شهید فلاحی رونمایی شد. در این مراسم هریک از سخنرانها در رثای شهید فلاحی، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سخنانی ایراد کردند. کیایی نژاد، نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی در توصیف شهدا آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در سخنانی کوتاه گفت: این افراد با اعتقاد و ایمانی راسخ پای در مسیر دفاع گذاشتند. این افراد در مکتبی پرورش یافته اند که دومین شخصیت آن، حضرت علی (ع)، آرزوی کسب مقام شهادت را داشت.
بعد از این سخنان فیلمی از سرشگر فلاحی پخش شد و در آن از مناظرات او با ضد انقلاب تصاویر استثنایی به نمایش درآمد. در این فیلم بیش از هرچیز به اتحاد دوگانه شهید فلاحی و شهید چمران تکیه شده بود.
در ادامه همسر شهید در سخنانی متاثر کننده گفت: من بیش از آنچه شما درباره فلاحی می دانید، نمیدانم. فلاحی مرا نخواهد بخشید اگر در سوگ او بگریم زیرا که شهادت شیرینی وصف ناپذیر دارد. او با سرباز نامیدن فلاحی گفت: تو جاودانه شدی و من ذره ذره در فقدانت آب شدم.

در ادامه مراسم امیر سرتیپ موسوی اورا الگوی جاودانه خود نامید. موسوی در سخنانی گفت: اول که مسئولیت سخنرانی درباره سرلشگر فلاحی را به عهده گرفتم فکر کردم نباید کار سختی باشد اما بعد از مدتی مطالعه تازه فهمیدم چقدر درباره او نمی دانم. وی که مشخص بود بطور آشکار تحت تاثیر حضور در مراسم یادبود شهید فلاحی قرار گرفته است، گفت: من به عشق فلاحی وارد ارتش شدم و دلیل و حجتم برای پوشیدن این لباس او بود. زمانی که در اوایل پیروزی انقلاب با ضد انقلاب در تلویزیون مناظره می کرد صلابت، شجاعت و صداقت را در چهره او دیدم و تصمیم گرفتم به ارتش جمهوری اسلامی ایران بپیوندم.
وی ادامه داد: بهترین نمونه مدیریت جهادی را می توان در آن دوسال فرماندهی شهید دید. او سازمانی بحران زده را تحویل گرفت، سامان داد به میدان نبرد برد و پیروز شد. این عین مدیریت جهادی است. او مشکلات کمرشکن و استخوان خورد کن را پشت سر گذاشت  و خم به ابرو نیاورد. روزها یک لحظه آرام نداشت و زمانی که شب به رختخواب می رفت تا صبح چشم برهم نمی گذاشت و افکار رهایش نمی کرد.
موسوی در پایان گفت: بارزترین خصوصیت فلاحی مظلومیت او بود. مردم طالقان باید به خود ببالند که طالقانی اند و چنین فرزندانی را در دامان خود پرورش داده اند.
پس از سخنان موسوی استاد امیر خانی، استاد خط ایران هدیه را به خانواده فلاحی تقدیم کرد و با حضور فرماندهان از تندیس و نرم افزار جامع زندگینامه او رونمایی شد.
تندیس سرلشگر فلاحی توسط سرهنگ جباری ساخته شده است. پیش از این نیز مجسمه دیگر بدست جباری از فلاحی ساخته شده بود که در سال 81 میدان شهر طالقان نصب شده است. جنس مجسمه اخیر که دو برابر نیمه تنه امیر سرلشکر فلاحی است از کامپوزیت است. سرهنگ جباری اظهار امیدواری کرد بزودی و با همکاری شهرداری تهران تندیس در ابتدای خیابان شهید فلاحی نصب گردد.
شایان الذکر است شهید فلاحی به همراه جمعی از فرماندهان پیروز عملیات شکست حصر آبادان در عزیمیت به تهران و برای دیدار امام (ره) در سانحه هوایی به مقام شامخ شهادت نائل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا