غفلت از جنگ نرم دشمن، شبیخون فرهنگی در پی دارد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::باید با برنامه‌های فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم و اگر غافل شویم، دچار شبیخون فرهنگی خواهیم شد.

نیروهای بسیاری در دوران دفاع مقدس به فعالیت پرداختند و ایفای نقش کردند تا وجبی از خاک ایران اسلامی به دست عراق نیفتد. در این راستا نیروهای ارتش جمهوری اسلامی نیز نقشی بسزا ایفا کردند. به همین منظور خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد وفا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش به گفت‌وگو نشسته است که در زیر می‌خوانید:
ـ با توجه به اینکه در جبهه‌های جنگ حضور داشتید، از آن دوران برای ما بگویید که وضعیت به چه شکل بود.
ما معتقد به یک مبنای خیلی باارزش هستیم که در همه کارهایمان باید از آن استفاده کنیم و پیرو آن باشیم. مخصوصاً در رابطه با جنگ و دفاع مقدس و امنیت کشور. اینها از اصول اولیه حکومت اسلامی است. در قرآن کریم در رابطه با درگیری با دشمن سه نوع دستور داریم، یکی از این دستورات حالت تهاجمی است که در اصطلاح به آن جهاد گفته می‌شود و مسلمانان با دستور پیامبر اسلام(ص)، با دستور جانشین پیامبر اسلام(ص) و با دستور ولی فقیه حرکت می‌کنند و حالت تهاجمی به خودشان می‌گیرند که در اصطلاح به آن جهاد می‌گویند و بیش از 10 شرط در جهاد عنوان شده است.
دومین وضعیت حالت تدافعی است که در برابر هجوم دشمنان از خودمان دفاع می‌کنیم و سومین حالت نیز آن است که نه حالت تهاجمی داریم و نه حالت دفاعی؛ در این نوع سوم تعدادی از داخل کشور امنیت مسلمین را به مخاطره انداخته‌اند که بعضاً به آنها ستون پنجم می‌گویند و در قرآن کریم بارها در مورد ستون پنجمی‌ها آیاتی آمده است. در قرآن آمده است که ستون پنجمی‌ها با خدا مبارزه می‌کنند.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه روزهای جنگ تحمیلی به دفاع از خود پرداخته و همیشه در حال تدافعی بوده است و هیچ وقت ما اشغالگر جنگ نبودیم و تمامی مردم از هر قشری  آمدند و دست به دست هم دادند و در این دفاع مقدس شرکت کردند و خود را شریک دانستند.
در دوران دفاع مقدس حدود 300 صنعت در داخل کشور بنا به مصالح جنگ تغییر شغل دادند و به صنعت جنگ پیوستند. مثلاً راه‌آهن و ترمینال‌ها، بیمارستان‌ها و ... همگی در این دفاع مقدس نقش داشتند. دشمن هم دشمن قسم خورده‌ای بود و به تحریک دیگران آمده بود و چون همه ملت دست به دست هم دادند و از کشور  دفاع کردند، این دفاع برای ما مقدس است.
ـ رمز پیروزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس چه بود؟
از موضوعات بسیار با ارزش و شنیدنی این دوران آن است که ما آغازگر جنگ نبوده‌ایم و با حمایت کشورهای جنایتکار دنیا و تحریک صدام جنایتکار به کشور ما حمله شد و ما از خودمان دفاع کردیم و لحظه‌ای از دفاع غافل نشدیم و هیچ چیز را از دست ندادیم و وقتی که دشمن را از  کشورمان بیرون کردیم، این بالاترین پیروزی برای ما بود.
ما در دوران دفاع مقدس با جان ودل از زمین و هوا و دریا از کشور دفاع کردیم و دشمن متجاوز را با خفت و خواری از کشور بیرون راندیم؛ همین امر رمز پیروزی دلاورمردان نیروهای مسلح کشور ما بود.
از معیارها و مؤلفه‌های پیروزی ما در جنگ تحمیلی، هم‌دل و هم‌نوا بودن رزمندگان اسلام با رهبر و مقتدای خود بود. نفس قدسی حضرت امام(ره) به رزمندگان روحیه می‌داد و کلام ایشان قلب‌ها را تسخیر می‌کرد. دشمنان در طول تاریخ به خاک ایران اسلامی حملات ناجوانمردانه زیادی را تحمیل کردند که دوران دفاع مقدس از طولانی‌ترین جنگ‌ها علیه کشورمان بود و حتی طولانی‌ترین جنگ قرن اخیر عنوان می‌شود.
ولی به لطف خدای متعال اگر چه آنها با قدرت آمده بودند و دست در دست هم دادند و حتی در دوران دفاع مقدس به صدام کمک زیادی کردند، اما ما توانستیم روی پای خودمان بایستیم و دشمن را از خاکمان بیرون کنیم و به کشورمان و مرزهایمان تسلط داشته باشیم. این بالاترین پیروزی و دستاورد جنگ و انقلاب است.
ـ از نقش حضرت امام خمینی در هدایت جنگ برای به ثمر رسیدن پیروزی‌های دوران دفاع مقدس بگویید.
امام خمینی(ره) اوایل جنگ به دلایلی فرماندهی کل قوا را به بنی صدر تنفیذ کردند؛ اما اختلافاتی در کشور به وجود آمد. اختلاف سپاه با ارتش با برخی از نیروهای دیگر، در داخل ارتش هم دو دستگی ایجاد کرد.
دشمن در چند استان ما مستقر شد و اولین نیروهایی که در مقابل دشمن قرار گرفتند نیروهای ارتش و خصوصا نیروی زمینی بود. امام دیدند که افکار بنی صدر توسط نیروهای فرا‌منطقه‌ای تزریق می‌شود و بنی صدر کسی نیست که بتواند جنگ را ادامه دهد؛ بنابراین مسئولیت فرماندهی کل قوا را شخصاً در اختیار گرفتند.
ـ از دیگاه شما چگونه می‌توان در جبهه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن همچون 8 سال جنگ تحمیلی مصون ماند و به پیروزی رسید؟
عنوان جنگ نرم را مقام معظم رهبری بیان کردند و درباره آن، به مردم آگاهی دادند و فرمودند که این جنگ سخت‌تر از جنگ در مرزهاست. در آنجا دشمن با توپ و تفنگ در برابر ما صف‌آرایی کرده بود و ما هم او را می‌دیدیم و می‌شناختیم، اما این جنگ را دشمن به خانه‌های ما کشیده است.
ماهواره و اینترنت ابزارهای نوین دشمن علیه اعتقادات ماست. لازم است ما در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم. همانطور که در جنگ تحمیلی همه با هم یک‌دل بودیم، در این مقطع زمانی باید دست به دست هم دهیم و نقشه دشمن را خنثی کنیم. مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، وزارتخانه‌ها، مساجد و نیروی انتظامی همه باید در این زمینه فعالیت کنند؛ البته در این زمینه صدا و سیما نقش محوری برعهده دارد.
صدا و سیما باید با تهیه و تولید برنامه‌های فرهنگی در قالب فیلم و سریال و مستند، هشدارهای لازم را بدهد و با انجام این کارها می‌توانیم در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم و اگر غافل شویم، بنا به گفته مقام معظم رهبری دچار شبیخون فرهنگی خواهیم شد.
ـ امروز شاهد آن هستیم که اسناد و مدارک دوران پرافتخار دفاع مقدس در حال فراموشی است، به نظر شما باید چگونه از این اتفاق جلوگیری کرد؟
اینکه هر لحظه از روزهای سراسر افتخار دفاع مقدس هزاران خاطره دارد، سخن گزافی نیست. من این افتخار را داشتم که به همراه لشکر 21 حمزه سیدالشهداء همانند سربازی در کنار دیگر رزمندگان باشم و به عینیت شاهد حماسه‌ها و دلاورمردی‌های جوانان خوب کشور بوده‌ام و دیدم که بسیاری از گنجینه‌های دفاع مقدس بی‌آنکه فرصت ثبت و ضبط داشته باشد، همچون گوهرهای گرانبهای دست‌نیافتنی در دل خاک مدفون شدند.
در دشت عباس پیکر مطهر شهیدی را یافتیم که در لحظات آخر زمانی که در رمل‌های شنی از تشنگی جان سپرده بود، به عنوان وصیت چند خطی را بر لباس سربازی‌اش برای همسر و فرزندش نوشته بود که جان ناقابل خود را در راه انقلاب فدا می‌کند و احساس می‌کند این تشنگی و این شهادت افتخاری است که از حب و نظر امام حسین(ع) به او عطا شده است و متأسفانه با توجه به حجم درگیری و شدت پاتک دشمن امکان به عقب برگرداندن این شهید والامقام فراهم نشد. حتی امکان اینکه تصویری یا فیلمی از این صحنه بسیار باشکوه و اثربخش تهیه کنیم وجود نداشت.
البته همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. من از یادگاران و کسانی که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، به خصوص نیروهای غیور ارتش درخواست می‌کنم که قدر این خاطرات و ارزش‌ها را بدانند و با نهادها و سازمان‌هایی که برای این کار همت به خرج می‌دهند، به ویژه نیروهای سازمان عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش همکاری کنند.
ـ امروز در قبال شهدا، جانبازان و آزادگان و تکریم خانواده‌های گرامی آنان چه وظایف و مسئولیت‌هایی داریم؟
کشورها همه و همه به اقوام و فرهنگ خود افتخار می‌کنند و در راستای حفظ آن می‌کوشند. امروزه یکی از تلاش‌های دشمن این است که جوانان ما را در این زمینه گمراه کرده و میل به دفاع از کشور را در آنان کمتر کند.
یکی از افتخارات ما در طول 8 سال جنگ تحمیلی آن است که در کنار ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، نیروهای مردمی نیز حضور داشتند. آنان با افتخار در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نسل جوان امروز ما برادران و فرزندان همان رزمندگان هستند. نسل آینده باید از تمامی وقایع و دلاور‌مردی‌های رزمندگان آگاه باشد.
خاطرات شهدا و جانبازان برای ما یک سرمایه است و باید این سرمایه را حفظ کنیم. فرزندان شهدا برای ملت ما عزیز هستند و باید همواره از آنان حمایت کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا