به مناسبت شهادت فرماندهان عملیات ثامن الائمه(ع) خاک نشینان سرافرازی که مسافر افلاک شدند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:


 

پایگاه مردمی ارتش ::پنجم مهر ماه سال 1360 رزمندگان اسلام با انجام عملیاتی با رمز مقدس «نصر من الله و فتح قریب» محاصره آبادان را شکستند، دو روز پس از انجام این عملیات موفق فرماندهان برای عرض تهنیت، ارادت و گزارش کار به سوی امام و مقتدای خود پرواز کردند، که با این پروازمسافر افلاک شوند.

عملیات شکست حصر آبادان به نام ثامن الائمه نامگذاری شده بود که امام غریبان شیعیان مخلص خود را زیر سایه خود داشت.

گمان نکن برای یک نبرد، این پاداش، زیادی بزرگ است، اینان خبره تاجرانی بودند که مدال و نشان های بسیارشان را از سر شانه و سینه کندند تا با مهر تبعیت از ولایت عوض کنند، آخر چند روز پیش، امامشان خواسته بود: حصر آبادان باید شکسته شود.

سردار سرافکنده قادسیه پس از پذیرش این شکست سنگین و خفت بار هفت نفر از فرماندهان ارشد و عالی رتبه نظامی خود را تیر باران کرد.

خائنین زیر پوششی از خفت کشور را ترک کرده بودند و نخستین ثمره اتحاد ارتش و سپاه اسلام رها شدن سرزمین غریب افتاده آبادان بود.

سرداران سرافراز اسلام سرلشکر «ولی الله فلاحی» (رییس ستاد مشترک ارتش)، سرلشکر «سیدموسی نامجو» (وزیر دفاع)، سرلشکر «یوسف کلاهدوز» (قائم مقام سپاه پاسداران)، سرلشکر «جوادفکوری» (مشاور جانشین رییس ستاد مشترک ارتش) و سرلشکر«محمد علی جهان آرا» (فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر و آبادان)همچنان که دست اتحادشان در دست بود به سوی حق شتافتند.

هواپیمای هرکولس سی 130 ساعت 18 و 43 دقیقه با 40 نفر سرنشین و 27 مجروح و32 شهید عملیات ثامن الائمه از فرودگاه اهواز به مقصد تهران پرواز می کند و ساعت 19 و 59 دقیقه هفتم مهر ماه در 17 مایلی فرودگاه مهرآباد تهران دچار مشکل فنی شده و در جنوب غربی کهریزک به زمین می نشیند، اما

هواپیما متلاشی شده و آتش می گیرد که در نتیجه 59 نفر از سرنشینان هواپیما از جمله این پنج شخصیت نظامی شهید شدند.



** عقابی که آسمانها را زیر پر داشت، اطاعت از ولایت را افتخار می دانست



شهید امیر سرلشکر ولی الله فلاحی کودکی که در سال 1310 شمسی، در طالقان به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در طالقان و تهران گذراند و پس از اخذ دیپلم از دبیرستان نظام، وارد دانشکده افسری شد.

ستوان دوم فلاحی خدمت خود را در نیروی زمینی از فرماندهی دسته شروع کرد و با نشان دادن لیاقت بسیار تا درجه سرتیپی پیش رفت. با این وصف از سال 1330 تا 1352، به علت فعالیت علیه رژیم ستمشاهی، چهار بار به زندان افتاد.

شهید فلاحی، پس از پیروزی انقلاب به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش و سپس جانشینی رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شد و پس از برکناری بنی صدر، امام چنین حکمی برای وی صادر کرد: بسم الله الرحمن الرحیم تیمسار ولی فلاحی جانشین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، تا تعیین تکلیف جانشین فرماندهی نیروهای مسلح، ستاد مشترک مجاز است با استفاده از اختیارات مقام رهبری، ماموریت ها و وظایف محوله را انجام دهد.



** دینم را به درجه و دوره نمی فروشم

خلبان شهید جواد فکوری متولد 1317 تبریز که به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی رسید.

به گفته دوستانش مطالعات بسیاری در شناخت ادیان داشت و اسلام را یکبار دیگر برگزید.

نقل است در یکی از روزهای ماه رمضان فرمانده پایگاه هوایی شیراز او را به نوشیدن چای دعوت می کند و او از رفتن امتناع.

چندی بعد فرمانده با همسر شهید فکوری برخورد می کند و از رفتار شوهرش گلایه می کند.

همسر شهید از او می خواهد تا آن سال با فرمانده ناسازگاری نکند، زیرا سال دریافت درجه او بوده است، اما فکوری پاسخ می دهد: دینم را به درجه و دوره نمی فروشم.



** استادی که دانشجویان را به اخلاص و شجاعت فرمان می داد



شهید امیر سرلشکر سید موسی نامجو او فرمانده دانشکده افسری بود که پس از شهادت دکتر چمران به عنوان

نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع منصوب و سپس به عنوان وزیر دفاع به کابینه شهید باهنر راه یافت.

وقتی فرمانده ای دانشکده افسری به او واگذار شد، همان نامجوی مخلص و افتاده بود که محبوب قلب دانشجویان شد. سوگواری و اندوه دانشجویان در شهادت او زبانزد است.

با وجود مراقبت های ویژه ای که ارتش شاهنشاهی از تمام نظامیان به عمل می آورد و آنها را از تماس با متفکران مذهبی دور نگه می داشت، نامجو به طور مخفیانه با یاران امام تماس و ارتباط داشت و به همین جهت طرح یک سازمان نظامی - سیاسی را در سال های 45 تا 46، با شهید محمد منتظری و شهید آیت و

شهید عباسپور ریخت.



** امیر ارتش شاه، مدافع مردم انقلابی



شهید سردار سرلشکر یوسف کلاهدوز که از افسران ارشد ارتش شاهنشاهی بود، در اقدامی شجاعانه 200 تانک که قرار بود در 21بهمن 57، برای قتل عام تظاهر کنندگان انقلابی اعزام شوند را خلع سلاح کرد.

کلاهدوز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی جز بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و تا قبل از شهادت در رده های مختلف این نیرو، مسوولیت داشت که آخرین سمت وی قائم مقام سپاه پاسداران بود.

سرلشگر کلاهدوز در زمان حکومت طاغوت نیز رابطه مستمر با روحانیت داشت.



**جهان آرا، سمبل غیرت برای جوان مسلمان



سردار سرلشکر شهید محمدعلی جهان آرا در خرمشهر آن کرد که دوست و دشمن را به تحسین واداشت.

جانیانی که فقط با خون سیراب می شدند، آمده بودند تا خرمشهر و آنچه در او بود را چند ساعته حلال خود کنند، اما 45 روز پشت در خانه های این شهر زوزه کشیدند و حسرت خوردند.

محمدعلی جهان آرا پیش از انقلاب اسلامی، هم به رغم سن کم، عضو گروهی به نام حزب الله در خرمشهر بود و از موسسان سپاه پاسداران این شهر محسوب می شود و تا آخرین روزعمرکوتاه خود،خوزستان داغدیده را تنها نگذاشت چه در هیبت یک جوان غیور چه در لباس فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز.

روزی که خرمشهر آزاد شد، ناله همرزمان در فراغش می آمد که آه و وا ویلا کو جهان آرا و از سویی صدای کل کشیدن زنان عرب زبان خرمشهر شنیده می شد که عکس محمد را بر سر گذاشته بودند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا