ارتش با الگوگیری از مکتب عاشورا در مقابل دشمن ایستاد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:


 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش با ولایت‌مداری و دلامردی‌ها و علی‌رغم امکانات کم در مقابل دشمن ایستادگی کرد و این یعنی درس گرفتن از مکتب عاشورا.

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از   خبرنگار  دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی از 7 عنوان کتاب دفاع مقدس در فرهنگسرای اندیشه اظهار کرد: دفاع مقدس ما ریشه در فرهنگ عاشورا داشته و برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است.

وی افزود: در ابتدای حمله رژیم بعث عراق به کشور جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح ما آمادگی برای مقابله با دشمن را داشتند، اما از نظر عده و امکانات در شرایط مناسبی قرار نداشتند.

امیر پوردستان تصریح کرد: وقتی به گذشته می‌نگریم می‌بینیم که واقعه‌ی پیش آمده در کردستان، این آمادگی نسبی را برای مقابله با دشمن ایجاد کرد. ارتش با سازمان آشفته‌ای وارد کردستان شد، اما با گذشت مدتی سازماندهی شدند و همین سبب شد که در مقابل رژیم بعثی عراق بایستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: ارتش با ولایت‌مداری و دلامردی‌ها و علی‌رغم امکانات کم در مقابل دشمن ایستادگی کرد و این یعنی درس گرفتن از مکتب عاشورا.

امیر پوردستان در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: نخستین ویژگی دفاع مقدس این بود که ما مدافع بودیم، نه متجاوز؛ اما دشمن به فکر کشورگشایی و از پای درآوردن نهال نوپای انقلاب اسلامی بود؛ زیرا انقلاب ما ادبیات جدیدی چون مردم‌سالاری دینی، ولایت فقیه و حکومت دینی را به ارمغان اورده بود و آمریکا می‌دانست این ادبیات به دنیا صادر خواهد شد.

وی انسانی عمل کردن نیروهای مسلح را دیگر ویژگی دفاع مقدس دانست و ادامه داد: رزمندگان اسلام در آن دوران با بصیرت وارد میدان می‌شدند و عامل اصلی پیروزی ما در جنگ روحیه شهادت‌طلبی مردم و هدایت‌های امام راحل بود.

فرمانده نزاجا در بخش دیگری از سخنان خود بر سه عنصر اصلی پیروزی دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این پیروزی نتیجه استقامت، ایمان و روحیه‌ی شهادت‌طلبی رزمندگان، حمایت و پشتیبانی بی دریغ مردم که جبهه‌ها را رونق بخشید و هدایت‌های پیامبرگونه امام(ره) بود.

امیر پوردستان در پایان سخنان خود به کتاب‌های چاپ شده در خصوص نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و گفت: تاکنون کتبی نظیر 102 جلد کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس از سال 59 تا اسفند سال 67، 8 جلد کتاب در خصوص نقش آماد و پشتیبانی نزاجا در دفاع مقدس، 4 جلد کتاب اطلس پوند ماندگار، یک جلد اطلس پدافندی 6 ماهه اول جنگ تحمیلی و... به چاپ رسیده که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر مکتوب کردن حماسه‌های دفاع مقدس کاری تحسین برانگیز است؛ اما در دیدار با رهبری، ایشان بر شرح‌حال‌نویسی تاکید کردند که تا به‌حال 253 جلد کتاب در خصوص شرح حال جانبازان و ایثارگران به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا