جانشین عقیدتی سیاسی ارتش: انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به جامعه وظیفه اهل قلم و هنر است

رتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به صورت علمی و پژوهشی وظیفه مهم اهل قلم و هنر است.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی روز سه شنبه در یادواره شهدای جاویدالاثر بویژه سردار شهید حسین کفاشیان با اشاره به اینکه حدود یک هزار عملیات در دفاع مقدس انجام شد، افزود: هر کدام از این عملیات ها هزاران درس برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه درس های دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد، اگر بتوانیم به این توصیه عمل کنیم ایران اسلامی از هرگونه توطئه و دسیسه در امان خواهد ماند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نام، یاد، راه، مکتب و اندیشه شهیدان همیشه زنده است، ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را درکنار وحدت، همگرایی و دانش افروزی زنده نگه داریم، حرکت کشور به سمت قدرت برتر نظامی و اقتصادی مبتنی بر آموزه های اسلامی و انقلابی سرعت می گیرد.

حجت الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: نسل کنونی با دقت، وسواس و حساسیت باید زندگی چنین شهیدان را به عنوان آموزگاران مبارزه با استکبار جهانی مورد مطالعه قرار دهند.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی عده ای از سران ارتش وابسته به بیگانگان بودند اما بدنه ارتش، مومن، متدین، مردمی، میهن دوست و عاشق اسلام، مرجعیت و امام راحل (ره) بود بنابراین به فرمان امام خمینی (ره) پادگان ها را رها کرده و به مردم پیوستند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و از خودگذشگی، ظلم ستیزی و مقاومت را به نسل جدید در دهه چهارم انتقال دهیم، گفت: ما در هر مرحله از تاریخ نظام و انقلاب به مقاومتی از جنس خود، خاص و مشابه به مقاومت هشت سال دفاع مقدس نیاز داریم.

سرهنگ اکبر شالچی زاده افزود: برای روشن شدن اذهان نسل سوم و چهارم انقلاب باید ریشه های مختلف تهاجم خارجی دشمنان در مقاطع مختلف دوران مقدس به آنان تبیین شود.

وی اظهار کرد: از انتقادات و کوتاهی های که در جامعه وجود دارد، عدم بازگویی روز شمار مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس برای نسل جدید است.

سردارشهید حسین کفاشیان در سال 1329 دیده به جهان گشود در جوانی وارد ارتش شد واین شهید بزرگوار در جنگ تحمیلی هم به عنوان افسر اتش و هم به عنوان یک بسیجی همپای همرزمان خود از کیان انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد.

این شهید به عنوان شهیدی بسیجی الگوی بارزی برای شهدای نیروهای مسلح و عامل وحدت این نیروها بود و با وجود خدمت در ارتش، در زمان مرخصی نیز به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل شرکت داشت و در این راه به فیض شهادت نایل شد.

سردار شهید حسین کفاشیان به عنوان فرمانده گردان امیرالمومنین(ع) لشکر عاشورا در روز 24 خرداد سال 66 پس از 22 ماه حضور در جبهه شهید شد.

این شهید در فرازی از وصیت نامه خود آورده است که 'اگر شهادت نصیبم شد، در مراسم اسمی از شغل و عنوان من نبرند، می خواهم بسیجی باشم، روی سنگ قبرم فقط بسیجی بنویسند، درجه ام را هم ارتقا ندهند.'

شهرستان مراغه در جریان دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا