تسلیح کرانه باختری گام استراتژیک محو اسرائیل است/خط ایران و آمریکا درعراق کاملامتفاوت ازیکدیگراست

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::معاون استاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: تسلیح کرانه باختری و سایر مناطق به مقاومت کمک خواهد کرد تا گام‌های اساسی و استراتژیک در راه محو و نابودی رژیم غاصب اسرائیل بردارد.

 

 

پایگاه مردمی ارتش - سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با مشرق با اشاره به شکست رژیم کودک کش صهیونیستی از رزمندگان فلسطینی، از مقاومت مردم غز در نبرد اخیر قدردانی کرد و در عین حال گفت: تسلیح کرانه باختری و سایر مناطق به مقاومت کمک خواهد کرد تا گام‌های اساسی و استراتژیک در راه محو و نابودی رژیم غاصب اسرائیل بردارد.

متن پرسش و پاسخ مشرق با سردار جزایری بدین شرح است:

وضعیت فعلی منطقه را پس از شکست رژیم صهیونیستی چگونه ارزیابی می کنید؟

ما با دو مشکل اساسی مواجه هستیم که باید به آن‌ها توجه کنیم و برای آن‌ها راه‌حل پیدا کنیم؛ اول این‌که آمریکایی‌ها و صهیونیسم بین‌الملل به دنبال ترویج اسلام‌هراسی هستند و از این طریق تلاش می‌کنند جلوی گسترش اسلام در جهان را بگیرند و دوم این‌که آن‌ها سعی می‌کنند با ایجاد انشقاق و جدایی در امت اسلامی سیطره خود در منطقه و جهان اسلام را حفظ کنند.

ایران چه اقداماتی را برای برخورد با این جریان در نظر گرفته است؟

ایران دو اقدام اساسی را همزمان انجام می‌دهد. از طریقی تلاش می‌کند که این انشقاق را به وحدت تبدیل کند و همزمان اگر لازم باشد مقاومت واقعی اسلامی را در برابر دشمن به منصه ظهور می‌گذارد. اتفاقی که ما در غزه، سوریه و عراق شاهد آن هستیم از این جنس است لذا سیاست ایران در مورد هجمه ای که توسط صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و متأسفانه بعضی از حاکمان عرب علیه غزه صورت گرفت، سیاست ایستادگی عملی و کمک‌های همه‌جانبه به مقاومت بود.

خوشبختانه کمک‌هایی که ایران به مقاومت کرد موجب شد تا مقاومت بایستد و صهیونیست‌ها را با یک شکست تاریخی مواجه کند.

تأکید مقام معظم رهبری بر مسلح کردن کرانه باختری چه اندازه می‌تواند در آینده محور مقاومت در منطقه تأثیرگذار باشد؟

مشکلات نظامی که هم‌اکنون صهیونیست‌ها با آن مواجه هستید حاکی از این است که اگر ما دایره مقاومت را گسترش دهیم، صهیونیست‌ها با چالش‌های جدی‌تری در عرصه‌های نظامی مواجه خواهند شد. از طرفی ما در فلسطین نیاز داریم تا نوع جدیدی از مقاومت و مبارزه را رقم بزنیم. لذا قطعاً تسلیح کرانه باختری و سایر مناطق به مقاومت کمک خواهد کرد تا گام‌های اساسی و استراتژیک در راه محو و نابودی رژیم غاصب اسرائیل بردارد.

کیسینجر اخیراً گفته است که موضوع داعش اهمیتی ندارد، بلکه ایران است که در حال ساخت امپراطوری در منطقه است و باید ایران اولویت اصلی برای آمریکا باشد. به نظر شما چرا چنین مسائل و صحبت‌هایی مطرح می‌شود؟

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در رأس حملات غربی‌ها و صهیونیست‌ها قرار داشته است.

ایران به دنبال امپراطوری نیست، بلکه به دنبال وحدت جهان است. این اصلی‌ترین مشکلی است که دنیای استکبار با ایران دارد، چرا که ایجاد وحدت می‌تواند جهان اسلام را از چالش فعلی بیرون بیارود.

در عین حال همه می‌دانند که داعش ساخته استکبار جهانی و آمریکایی‌ها و صهیونیستم بین‌الملل و همچنین ارتجاع جهان عرب است. این گروه تروریستی با هدف ایجاد انشقاق در جهان اسلام از یک طرف و کمک به اسلام‌هراسی در جهان از سوی دیگر شکل گرفته است.

ساخته شدن داعش بدون تردید توسط آمریکا بوده است، عملیاتی که در عراق توسط داعش صورت گرفت، با هماهنگی سرویس‌ها جاسوسی آمریکا صورت گرفت. هدایت داعش در شرایط امروز توسط آمریکایی‌هاست و البته همان‌طور که در گذشته هم مشاهده شده، چنانچه این مولود برای پدید آورنده‌اش مشکل یا مزاحمت ایجاد کند، طبیعی است که با آن برخورد خواهند کرد.

آیا ایران در موضوع مقابله با داعش در عراق با آمریکا همکاری خواهد کرد؟

ما دو خط کاملاً متفاوت را در عراق و در جاهای دیگر با آمریکایی‌ها دنبال می‌کنیم. آمریکایی‌ها پدیدآورنده و تقویت‌کننده داعش هستند. عملیاتی که توسط داعش در عراق صورت گرفت، به دست آمریکایی‌ها بود. این در حالی است که ما با این تجاوزگری و وحشی‌گری مبارزه می‌کنیم. افکار عمومی دنیا فریب آمریکایی‌ها را نخواهند خورد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا