بالگرد رادارگریز ایرانی ساخته می شود/ «هما» و «صبا» در انتظار مجوزهای نهایی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::مدیرعامل شرکت پنها با اشاره به روند طراحی و ساخت بالگردهای جدید ایرانی، به تشریح آخرین وضعیت این بالگردها پرداخت.


به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  مشرق، امیر خلبان محمدعلی احمدآبادی مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها)، با اشاره به طراحی و تولید بالگردهای ایرانی اظهار داشت: شرکت پنها براساس اساسنامه‌اش علاوه بر اورهال همه بالگردها، 3 نوع بالگرد در 3 کلاس مختلف برای تامین نیازهای آتی کشور را طراحی کرده است.

وی افزود: یکی از این بالگردها را یک بالگرد پیستونی برای جایگزینی بالگردهای آموزشی جت عنوان کرد و گفت: به لحاظ ارزان بودن این نوع بالگردها، در دنیا هم از این رویکرد استفاده می‌شود.

احمدآبادی افزود: بالگرد دیگر، بالگرد 8 نفره با نام «صبا» است که با 2 موتور خواهد توانست نیازهای دریایی و امداد و نجات و ترابری را رفع کند.

بالگرد رادارگریز ایرانی ساخته می شود/ «هما» و «صبا» در انتظار مجوزهای نهایی

 

ماکت بالگرد صبا در نمایشگاه صنایع هوایی


وی بالگرد سوم را بالگرد ملی نیمه سنگین «هما» معرفی کرد و اظهار داشت: این بالگرد 14 نفره، قابلیت رادارگریز شدن و تسلیح را هم دارد.

بالگرد رادارگریز ایرانی ساخته می شود/ «هما» و «صبا» در انتظار مجوزهای نهایی

 

ماکت بالگرد هما در نمایشگاه صنایع هوایی


مدیر عامل شرکت پنها در ادامه تصریح کرد: بالگردهای ملی «صبا» و «هما» پرواز کرده‌اند، اما آنچه که برای بالگرد مهم است، گرفتن مجوزها و استانداردهاست که این روند معمولا 2 الی 3 سال طول می‌کشد.

وی افزود: به عنوان مثال یک بالگرد ساخته شده را از فاصله 100 متری به صورت خاموش رها می‌کنیم و یا ملخ را به قدری بالا می‌کشیم که بشکند و یا اسکیت را آنقدر به زمین می‌زنیم تا بشکند، اینها فرایند بسیار سختی است که برای دریافت استاندارد انجام می‌شود.

احمدآبادی گفت: این بالگردها مجوز پرواز را گرفته‌اند اما یک بالگرد برای اینکه در چرخه تولید انبوه قرار گیرد نیاز به مجوزهای دیگری دارد و حدود 2 سال و نیم برای دریافت مجوز این 3 بالگرد زمان نیاز است.

مدیر عامل پنها خاطرنشان کرد: زمانی که آمریکایی‌ها بالگرد 212 را به 412 تبدیل کردند، 13 سال طول کشید تا توانستند این مجوزها را بگیرند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا