باور 373 در یک رزمایش بزرگ عملیاتی می‌شود/ رونمایی رادار برد بلند "کیهان" در 31 شهریور

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با اشاره به شلیک موفق سامانه باور 373 تاکید کرد: این سامانه را در یک رزمایش بزرگ به‌صورت عملیاتی وارد شبکه یکپارچه پدافند کشور خواهیم کرد.

 

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در حاشیه مراسم بیعت با امام راحل در جمع خبرنگاران با اشاره به ششمین سالگشت تأسیس این قرارگاه تصریح کرد: سازمان ایکائو چند روز پیش گفت فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضا در خاورمیانه برای هواپیماهای مسافربری است و عبور و مرور هواپیماها نسبت به سنوات گذشته افزایش سه برابری داشته است. این امنیت یکی از دستاوردهای بزرگ ما و افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اگر پروازی مجوز ورود نداشته باشد، به او اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود؛ حتی اگر مسئولین کشورهای دنیا باشند.
 
امیر اسماعیلی با اشاره به رصد پهپادها از بدو ورود به آسمان کشور، تصریح کرد: نتیجه کار ورود پهپادها به آسمان ایران یا به زمین نشستن سالم آن‌ها همانند پهپاد آر کیو ۱۷۰است و یا اینکه قاطعانه در بین این همه هواپیمای مسافربری دستور انهدام آن صادر خواهد شد.
 
وی بابیان اینکه تحرک یکی از راهبردهای قرارگاه پدافند هوایی است، گفت: در بخش تاکتیکی ما شهریور امسال «رادار برد بلند کیهان» که نمونه متحرک «شهاب» است را رونمایی خواهیم کرد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با اشاره به رونمایی «سامانه تلاش۲» در سال گذشته تصریح کرد: «سامانه تلاش۳» در ۳۱ شهریورماه امسال رونمایی می‌شود؛ برد موشک‌ها در این سامانه به بیش از ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته و تلفیقی از سامانه S۲۰۰ است.
 
امیر اسماعیلی با اشاره به سرنگونی پهپاد اسرائیلی هرمس در نزدیکی تاسیسات هسته ای نطنز گفت: این پهپاد مشکوک از فناوری پیچیده رادارگریزی برخوردار بود. ما ۴۱ دقیقه در فضایی که پروازهای مسافربری هم جریان داشت، عملیات تعقیب و گریز با این هواپیما را انجام دادیم. کشف این پهپاد به خوبی انجام شد و با صدور فرمان انهدام، ظرف ۲ دقیقه این کار انجام شد.
 
وی اضافه کرد: علت اینکه این هواپیما تا آن نقطه رسید این بود که قصد داشتیم این هواپیما را سالم به زمین بنشانیم که در ادامه آن را قبل از ورود به منطقه نطنز منهدم کردیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر زمان پیوستن «سامانه باور۳۷۳» به شبکه یکپارچه پدافند کشور، تصریح کرد: سامانه برد بلند باور۳۷۳ شلیک موفقی داشته و آزمایش‌های دیگر نیز در حال انجام است. ما ورود به شبکه یکپارچه را از لحظه‌ای که این سامانه کلید زدیم، پذیرفته‌ایم.
 
وی تصریح کرد: ما سامانه‌های بومی خود را به همه سامانه‌های دنیا ترجیح می‌دهیم. این سامانه‌ از همان روزی که کلید خورد، وارد شبکه یکپارچه شد و به‌زودی به صورت عملی از آن استفاده خواهیم کرد.
 
امیر اسماعیلی تاکید کرد: من تضمین می‌دهم در یک رزمایش بزرگ شلیک این موشک و شلیک موشک‌های دیگر همرده با این سامانه در بحث برد متوسط و پایین را خواهیم داشت.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره رزمایش مشترک این قرارگاه با سپاه، گفت: پدافند هوایی این افتخار را دارد تا در ۵ سال گذشته، ۵ رزمایش سراسری و نیمه‌سراسری را برگزار کند. در این ۵ رزمایش به‌صورت مشترک عمل کرده‌ایم و پدافند هوایی رزمایش تک‌محوری ندارد. از این به بعد نیز رزمایش‌های مشترک پرحجم‌تر خواهد شد.
 
انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا