دافوس قوی‌ترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی ارتش/ ابلاغ سند راهبردی علم و فناوری ارتشدافوس قوی‌ترین مرجع ت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده کل ارتش گفت: قوی‌ترین مرجع نظام در سطح تاکتیکی و عملیاتی در ارتش به دافوس تعلق دارد و حفظ و ارتقا این ماموریت بسیار مهم و دشوار است.
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش، مراسم آغاز دوره 25 و 9 حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز در سالن همایش‌های این ستاد برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در برابر رژیم منحوس صهیونیستی در جنگ 51 روزه اظهار داشت: منظور از مقاومت یک معنا مفهوم  و روش است؛ چراکه امروز این مفهوم به‌عنوان یک مولفه جدید قدرت در کنار قدرت سیاسی اقتصادی نظامی قدرت ناشی از قدرت سرزمین و جمعیت محسوب می‌شود که می‌تواند مستضعفان را به قدرت بالقوه خود اگاه کند.

وی در ادامه به پذیرفته‌شدگان این دانشگاه که باید به مدت یک سال مراحل دافوس را طی کنند تبریک گفت و خطاب به آنان بیان کرد: شما از بین 800 نفر واجد شرایط به آزمون دافوس انتخاب شده‌اید و ان‌شاءالله بعد از گذراندن مراحل تعیین شده، به عنوان یک نظامی مقتدر به یگان‌های خدمتی خود بازمی‌گردید.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: من خودم تا به امروز با این اعتقاد خدمت کرده‌ام و می‌خواهم آن را نیز به شما منتقل کنم؛ اگر دیدید این اعتقاد صحیح است به آن عمل کنید؛ از شما می‌خواهم در تمام دوران خدمت خود به هر مقطع کوچک و بزرگی که رسیدید به‌عنوان یک ماموریت و وظیفه به آن نگاه کنید و آن را مهم‌ترین کار ارتش و مهم‌ترین کار در طول خدمتی خود فرض کنید، که اگر این‌طور باشد بازدهی بیشتری خواهیم داشت.

امیر موسوی در ادامه با اشاره به حوادثی که در حال حاضر در سطح منطقه رخ می‌دهد، افزود: درحال حاضر بیش از هر دوره‌ای ثابت شده که قدرت، لازمه حیات یک ملت است و قطعا یکی از مهم‌ترین موارد تعیین‌کننده آن قدرت نظامی و از طرفی قدرت علمی است که هم خود نوعی قدرت است و هم قدرت‌آفرین است، و  در واقع دافوس محل تلاقی این دو عنصر قدرت‌ساز در سطح تاکتیکی و عملیاتی است.

وی ادامه داد: دافوس عالی‌ترین سطح علم نظامی‌گری و هم‌چنین عالی‌ترین سطح نظامی‌گری علمی است.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه برای ادامه حیات مستقیم و سربلند ملت ایران همواره باید تلاش کنیم، تصریح کرد: با کمک دانشجویان، اساتید و اهل فن، باید تمام انرژی خود را در راستای اعتقاد امنیت ملی قرار دهیم، چرا که یکی از مهم‌ترین اهداف نیروهای  نظامی ایجاد و ارتقاء امنیت است.

موسوی یادآور شد: سند راهبردی تربیت و آموزش ارتش نزدیک به سه سال است که ابلاغ شده و در حال اجراست و همچنین سند راهبردی علم و فن‌آوری ارتش با تلاش گروه‌های تحقیقای پژوهشگران تهیه و اخیرا نیز ابلاغ شده که هر دو سند مذکور در راستای وظایف علمی ارتش به تصویب رسیده است.

وی افزود: قوی‌ترین مرجع نظام در سطح تاکتیکی و عملیاتی در ارتش به دافوس تعلق دارد و حفظ و ارتقا این ماموریت بسیار مهم و دشوار است.

امیر موسوی تاکید کرد: یکی از کارهایی که در دافوس باید برای حفظ این مرجعیت صورت داد اکتفا نکردن به کارهای پژوهش و آموزش‌های معمول است؛ چراکه باید در کنار این آموزش‌ها به فعالیت‌های مرتبطی برای دست‌یابی به حقایق بیشتر اقدام کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: دانشجوی دافوس ما باید ذهن خلاق و جستجوگر داشته باشد و آن را در کشف حقایق کارهای خلاقانه به کار بندد.

وی با بیان اینکه یکی دیکر از کارهای مهمی که باید در این عرصه انجام پذیرد آینده‌شناسی، سناریوسازی و بازی جنگ است، گفت: این سه مولفه باید به‌عنوان دغدغه دائمی و تمرین ذهنی و عملی دانشجویان دافوس ما قرار گیرد که اگر این‌گونه باشد می‌توانیم بگوییم دافوس به‌عنوان یک مرجع نظریه‌پرداز در عرصه راهبردی کشور در برابر تهدیدات قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا