ارتش زنجیره‌ی وابستگی را مرحله به مرحله قطع کرده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش با توجه به فرامین رهبری در عرصه‌های مختلف تولید علم خودکفا شده و اکنون زنجیره‌ی وابستگی را مرحله به مرحله قطع کرده است.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در مراسم تحویل اولین مجموعه از توپ‌های 150 م.م. «هویزه» ساخت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش به یگان‌های نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: دستاوردهای امروز سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا ریشه در فرمان الهی امام و تحقق شعار نه شرقی و نه غربی دارد.

وی افزود: آنچه به منصه ظهور رسیده است بر مبنای تلاش‌های نیروی انسلانی توانمند و ولایتمدار ارتش کشور است.

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: الحمدالله ارتش امروز متکی به ذهن‌های خلاق و خدا جوی و نیروی انسانی کار آمد است و بدین واسطه در دست یابی به اهداف خود در زمینه تجهیزات تلاش می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه ادامه روند دستیابی به تجهیزات دفاعی در ارتش برپایه فرمان و نهضت قطعه سازی مبتنی بر مطالبه رهبری است، گفت: ارتش، خصوصا نیروی زمینی هم اکنون در تولید علم، فناوری و قطعه سازی در سطح ارتش‌های خاورمیانه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است.

وی یاد آور شد: اداره یک جنگ به لحاظ کارشناسی یعنی بکارگیری سازمان‌های مختلف در رسته‌های گوناگون است موضوعی که هم اکنون نیروی زمینی به طور هماهنگ از آن استفاده می‌کند.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی دارای سه رسته رزمی، پشتیبانی ـ رزمی و پشتیبانی ـ خدماتی است، افزود: برای اینکه سربازی بتواند ماشه را علیه دشمن بچکاند، باید 13 گروه و رسته دست به دست هم بدهند تا این جریان تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات نیروی زمینی پیش از انقلاب به طور کامل وابسته به شرق و غرب بود اما امروز این نیرو با توجه به فرامین رهبری درعرصه‌های مختلف تولید علم خودکفا شده و اکنون زنجیرهای وابستگی را مرحله به مرحله قطع کرده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: امروز نیروی زمینی خود را به مرتبه‌ای از خودکفایی رسانده که از همه کشورهای مسلمان دعوت می‌کند برای حضور در این عرصه با ما مشارکت کنند و از فناوری‌های تولید شده در نیروی زمینی که هر کدام به نوبه خود در صحنه نبرد می‌تواند تومار دشمن را به هم بپیچاند، استفاده کنند.

وی در تبیین این چهار سامانه تولید شده اظهار داشت: توپ‌های 155 م.م. هویزه، سکوهای آتش متحرک هستند که قادرند هر جنبنده‌ای را ساقط کنند این سامانه پیش از این به طور کامل در انحصار آمریکایی‌ها بوده است.

وی افزود: اما امروز سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش این سامانه را بهینه سازی کرده و 70 قطعه آن را به طور کامل ارتقاء داده که برآیند آن را در سرعت دقت و نواخت گلوله مشاهده می‌کنید.

امیر حیدری یاد آور شد: سامانه تک تیر انداز «شاهد» سه برابر تک تیراندازهای موجود از برد و دقت عملیاتی برخوردار است و از فاصله بیش از 3 کیلومتری دشمن را مورد هدف قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: زاویه یاب یکی دیگر از تجهیزات تولید شده است که به عنوان لوازم جانبی خمپاره انداز و توپخانه بکار می‌آید لذا برای تأمین نیاز یگان‌های عملیاتی و پوشش عملیات‌های آفندی و پدافندی برای هدف گیری و قفل کردن بر روی اهداف ثابت و متحرک استفاده می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا