۲ موشک جدید کروز دریایی و جدیدترین پهپادهای ایران رونمایی شدند

 ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::همزمان با اولین روز هفته دولت، چهار دستاورد جدید دفاعی، شامل دو موشک کروز دریایی و پهپادهای تهاجمی و نقشه‌برداری با حضور رئیس جمهور رونمایی شدند.

 

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار  دفاع پرس، 2 فروند موشک کروز دریایی و 2 پهپاد با قابلیت‌های تهاجمی و نقشه‌برداری، چهار محصول جدید وزارت دفاع هستند که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام  والمسلمین "حسن روحانی" رونمایی شدند.

 

مشخصات این دستاوردها در ذیل آمده است.

 

* پهپاد رهگیر "کرار 4"

 

این پهپاد یکی از پروژه‌های رونمایی شده است که در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و یکی از نسل‌های جدید پهپادهای جت جمهوری اسلامی ایران با ماموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز و قابلیت عملیاتی متنوع برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور است.

 

* "موشک قدیر"

این موشک نسل جدیدی از موشک‌های کروز کشورمان است که تا برد 300 کیلومتر اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب بالا منهدم می‌کند.

 

موشک قدیر مانند دیگر موشک‌های هم‌خانواده خود، نور و قادر امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد، مزیت عملیاتی برجسته این موشک امکان پرتاپ آن با سامانه‌های موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح کشور را افزایش می دهد.

 

دستاورد دفاعی قدیر، حاصل دستان بلند مدافعان حریم دریایی جمهوری است که در سازمان صنایع هوا و فضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است و امروز در اولین روز هفته دولت از این دستاورد دفاعی رونمایی شد.

 

* موشک کروز دریایی "نصر بصیر"

 

نصر بصیر، یک موشک کروز دریایی است که علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار به ویژگی‌های عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است.

 

این دستاورد جدید که حاصل کار دانشمندان صنایع هوا و فضای وزارت دفاع است، به توان دفاع دریایی نیروهای مسلح می‌افزاید.

 

* پهپاد فتوگرامتری "مهاجر 4"(سامانه نقشه‌برداری هوایی)

 

نقشه‌برداری هوایی با پهپاد قابلیت برجسته‌ای است که توسط محققان و صنعتگران سازمان های جغرافیایی و صنایع هوایی وزارت دفاع با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی به منصه ظهور رسیده است.

این پهپاد قادر است نقشه‌های هوایی را با کاربری نظامی و غیر نظامی در اختیار کاربران قرار داده و یک پهپاد پیشرفته و مهمی است که برای نخستین بار توانمندی خود را در نقشه‌برداری هوایی در خدمت دفاع و توسعه ملی کشور قرار می‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا