مردم منتظر باشند، اجرای نمایش «شبی در کهکشان‌ها» تمدید می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::مدیر امور هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظر داریم به زودی مرحله دوم اجرای نمایش را آغاز کنیم و طی جلساتی که در روزهای آتی با سازمان فرهگی هنری شهرداری تهران خواهیم داشت زمان دقیق را اعلام می‌کنیم.

 

 

سرگرد مجید جوشقانی، مدیر امور هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اعلام پایان مرحله اول نمایش ترکیبی «شبی در کهکشان‌ها» گفت: با توجه به استقبال چشمگیر مردم شریف تهران و حتی شهرهای دور و نزدیک و نیز درخواست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نظر داریم طی جلساتی که در روزهای آتی با سازمان فرهگی هنری شهرداری تهران خواهیم داشت شرایط تمدید برنامه و اجرای مجدد آن را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: با توافق نهایی تمدید اجرای این نمایش میدانی، تعدادی از نیروها تغییر می‌کنند که این امر مستلزم سپری نمودن زمان آموزش نفرات جدید است، از طرف دیگر تلاش ما این است که اجرای این نمایش را در ایام هفته دفاع مقدس نیز داشته باشیم تا یادآور حماسه آفرینی های دلاورمردان ارتش اسلام در هشت سال دفاع مقدس باشد.

مدیر امور هنری ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: از زمانی که نامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارائه شد به سرعت، کارشناسی های لازم بوسیله جمعی از کارشناسان سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و نیز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صورت گرفت و هماهنگی‌های لازم با سامانه فرماندهی ارتش انجام شد. با نظارت و پیگیری های ستادی و نیز تلاش مداوم پرسنل ارتش مستقر در محل نمایش و همچنین همراهی تیم کارگردانی، با هدایت آقای بهزادپور، توانستیم ظرف مدت 9 روز ، آن هم در ماه مبارک رمضان، تمامی سربازان را آماده اجرا کنیم. این در حالی بود که دوره های گذشته، آموزش های هنری سربازان، در فاصله 40 تا 60 روز اتفاق می‌افتاد و این موضوع، خوشحالی کلیه دست اندرکاران را به همراه داشته و حتی باعث تعجب و حیرت هنرمندانی که برای تماشای این نمایش آمده بودند، شد.

سرگرد جوشقانی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم نیز همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس، ولایت‌مدار و با بصیرت عمل می‌کند، اظهار داشت: در اجرای این نمایش 400 نفر از سربازان وظیفه از تیپ 223 تکاور نیروی زمینی ارتش به عنوان هنرور، نقش ایفا کرده و از سویی دیگر، قریب به70 نفر از نیروهای کادر، از ستاد ارتش، تیپ‌های 223 تکاور ، 65 نیروهای ویژه هوابرد، 116 زرهی و جهاد خودکفایی نیروی زمینی در این نمایش فعال بودند.

وی با بیان اینکه من افتخار می‌کنم که دستان زحمتکش سربازانی که در خلق این اثر هنری نقش آفرینی کردند را می بوسم،گفت: بدون شک اگر سربازان ارتش، خودشان از این نمایش ، تاثیر نمی‌گرفتند نمی‌توانستند اینگونه بر روی مخاطبین که از اقشار مختلف جامعه بودند، تاثیر بگذارند. برای تایید این گفته همان بس که بدانیم، این عزیزان برای رفتن به زیر تابوت نمادین حضرت صدیقه کبری(س) نوبت می‌گرفتند. تردیدی ندارم که همه همکاران من در این نمایش، خود را در پهنه نبردی جدی می دیدند و از این رو با جان و دل، تلاش می کردند چراکه دورانی که در آن هستیم، دوران جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و این نمایش نیز از مصادیق مقابله به این نوع تهاجمات است. امیدوارم بتوانیم همان طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کم‌تر از شهادت نیست»، در این راه گامی هرچند کوچک برداشته باشیم.

به گزارش تسنیم، روز گذشته حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست رسانه‌ای نمایش «شبی در کهکشان‌ها» گفته بود که این اثر به دلیل نبود نیروی انسانی اجرا تمدید نمی‌شود، اما قرار است در صورت توافق دو طرف بزودی فاز دوم اجرای «شبی در کهکشان‌ها» مردم را شگفت‌زده کند.

انتهای پیام/

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا