آزادگان اسوه‌های صبر و استقامت و نماد آیه‌های شکیبایی هستند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، آزادگان را اسوه‌های صبر و استقامت و نماد آیه‌های شکیبایی دانست و گفت: اگر آزادگان آن جانبازی‌ها و رشادت‌ها را در دوران دفاع مقدس از خود نشان نمی‌دادند امروز به جای سوریه و عراق، ایران جولانگاه داعشی‌های صهیونیست بود.
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم تجلیل از 93 آزاده نیروی هوایی ارتش،  در هتل نهاجا با حضور جمعی از خانواده‌های آزادگان و ایثارگران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "عباس محمدحسنی" جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، طی سخنانی در این مراسم با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود پیروزمندانه آزادگان سرفراز به آغوش ملت بزرگ ایران و با تأکید بر اهمیت گرامی‌داشت این روز فرخنده و تاریخ‌ساز گفت: 26 مرداد در حافظه تاریخی مردم ایران همواره به‌عنوان روزی فراموش نشدنی، که پایان هجران‌ها، غصه‌ها و اشک‌ها، و شروع تبسم‌ها را رقم زده است.

وی با بیان اینکه هیچ شاعر، نویسنده، هنرمند و فیلم‌سازی توانایی به تصویر کشیدن احساسات پاک آزادگان و خانواده‌های منتظر آنان در آن روزهای به یاد ماندنی را ندارد، تصریح کرد: همه ملت ایران در آن روز حال و هوای خاصی داشتند و گویی خود را خانواده درجه یک آزادگان می‌دانستند و به همین خاطر است که می‌گوییم، هیچ‌کس قادر به ثبت کامل آن لحظات ماندگار نیست.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خطاب به آزادگان نهاجا گفت: ما در برابر شما مسئولیم و هیچ‌گاه از حماسه‌هایی که شما به‌خاطر دین، ناموس، خاک و وطن خود آفریدید غافل نمی‌شویم و همواره دفتر ایثارگری شما در مقابل ما همچون تابلویی درخشنده و فروزان مفتوح است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: دشمن از صبر و استقامت شما در برابر سختی‌ها و مشقت‌ها درس گرفت، و درک کرد که شما آزادگان سرافراز در برابر سختی‌ها همچون کوه‌های سربه فلک کشیده قرص و محکم هستید و چون اقیانوس‌های عمیق ریشه در دل زمین دارید.

وی در ادامه با بیان اینکه شما با مقاومت خود دشمن را تحقیر کردید، گفت: خانواده‌های معظم آزادگان و ایثارگران نیز اسوه‌های صبر و مقاومتند و فقط خدا می‌داند که اینها چه سختی‌ها و مشقت‌هایی را متحمل شدند و با چه مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم کردند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تأثیر مجاهدت‌های ایثارگران در ارتقای توان بازدارندگی و دفاعی کشور افزود: واقعاً این کلام ملت ایران است که اگر شما نبودید و آن جانبازی‌ها و رشادت‌ها را در دوران دفاع مقدس از خود نشان نمی‌دادید امروز به جای سوریه و عراق، ایران جولانگاه داعشی‌های صهیونیست بود.

محمدحسنی خطاب به آزادگان نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شما آیه‌های شکیبایی و اسوه‌های صبر و ایستادگی هستید، گفت: استقلال، اقتدار، آزادگی، پرستیژ بین‌المللی و امنیت و آرامشی که در کشور ما حکم‌فرماست همگی مرهون حماسه‌سازی‌ها، ولایتمداری‌ها و خداباوری شما مردان غیرتمند عرصه نبرد با جبهه باطل است.

وی با بیان اینکه جنگ ایران با عراق جنگی نابرابر بود و بیش از 46 کشور در این جنگ به روایت اسناد با عراق همدست بودند، افزود: ما در این جنگ تنها به قدرت ایمان و کمک الهی متکی بودیم و کشور عراق با کمک 46 کشور دیگر منهای خدا در مقابل ما ایستاد و در نهایت می بینیم که چگونه طبق آمارها فرزندان این مرز و بوم توانستند با اتکای به قدرت الهی پیروزی را برای خود کسب کنند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این رابطه به تعداد اسرای عراقی که 72 هزار و 113 نفر و تعداد آزادگان ایرانی که 37هزار و 532 نفر بودند اشاره کرد و افزود: این آمار و ارقام نیز حاکی از پیروزی رزمندگان اسلام است، که با توکل بر خدا پیش رفتند و بر حزب بعث و 46 کشور حامی‌اش غلبه کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا