ما در جنگ تحمیلی از ۳۷ کشور اسیر داشتیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::  امیر سیفی نشست سالیانه اتحادیه دانشجویان مستقل افزود: در سال اول جنگ ۱۷۹ عملیات صورت گرفت، به طوری که در سال دوم دشمن از خاک بیرون رفته بود/ رهبری ارتش جمهوری اسلامی را ارتش حزب‌الله معرفی کردند

 

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  «نسیم» امیر حسن سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی یران با حضور در نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه مازندران در جمع دانشجویان سخنرانی کرد.

در ابتدای صحبت های خود با اشاره به تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری من این انجمن را، انجمن مطلوب و مفید می دانم و ادامه داد من به عنوان برادر بزرگ تر شما دانشجویان امروز آمده ام تا نکاتی را به جمع پر برکت شما بگویم.

وی به دانشجویان خاطر نشان کرد: القاب و اشکال فعالیت های سیاسی را کنار بگذارید و اگر اینجا نشستید خود را در نظر بگیرید، موقعیت سنی من ایجاب نمی کند که به دنبال شغل و یا موقعیت کاندیداتوری باشم. پس اگر حرفی میزنم از روی برادری است و نه چیز دیگری.

امیر سیفی بیان کرد،یک مربع را در نظر بگیرید که چهار ضلع دارد که گوشه ای دارد یک یک گوشه آن بعثت است که از آن فاصله گرفته ایم و لحظه به لحظه آن را نمی دانیم.

وی بیان کرد، در بعثت به حضرت خدیجه بر میخوریم که الگو برای شیعیان هستند و اسوه همسرداری هستند که ثروت و قدرت خود را به طور کامل پای حضرت رسول (ص) ریختند. با این وجود خواستگاران ثروت مند خود مانند پادشاه یونان با حضر رسول (ص) مانند و او را حتی در سخت ترین شرایط مانند دره شیب ابوطالب تنها نگذاشتند. حضرت خدیجه 40 روز مداوم به بالای کوه می رفتند تا غذایی را در غار به همسر خود برسانند و بعد از این 40 روز همبستر می شوند که حاصل آن حضرت فاطمه (س) است. به راستی حضرت فاطمه کیست؟ حضرت خدیجه کیست؟ باید تاریخ بخوانیم تا ذره ای بفهمیم که چه کرده اند. مقام حضرت خدیجه را هنوز کامل نمی شناسیم و از ایشان بی خبر هستیم که اگر متوسل به ایشان شویم به دعای مادر بودنشان هیچ گره ای باقی نمی ماند. برای بهشتی بودن چه چیزی همراه خود دارم؟ کدام کار من بهشتی است؟ نگاه من؟ نگرانی ها و دغدغه های و یا کارهای من بهشتی هستند؟ باید خود و اعمال خود را چک کنیم، اگر الگوی ما حضرت خدیجه است باید بسنجیم که تا چه اندازه برای همسر خود سرمایه گذاری می کنیم؟

امیر سیفی با ذکر روایتی در خصوص اثر دعای مادر در بخشش گناهان بیان کرد: در زمان حضرت رسول (ص) آیه ای نازل شد که خداوند همه گناهان را می بخشد. مردی نزد و پیامبر آمد و گفت من را هم می بخشد؟ آن مرد شروع به گفتن گناه خود کرد و گفت دختری داشتم 12 ساله که بسیار زیبا بود او را به صحرا بردم و در چاهی زنده به گورش کردم، خاک را به سر و صورت او ریختم و صدایش را شنیدم که میگفت: پدر جان حالا راضی هستی؟ آنقدر آنجا ایستادم که صدایش قطع شد و یقین پیدا کرده ام که مرده است. پیامبر به مرد نگاه می کرد و مرد پرسید من را هم می بخشد؟ پیامبر فرمودند برو تا عذاب خداوند نازل نشده. مرد راهی شد که پیامبر صدایش زد نه صبر کن، تو آیا مادر داری؟ مدر پاسخ داد: خیر

وی در میان این روایت از دانشجویان سوال کرد که به راستی چه کردیم؟ اگر شما بخواهید ک لیستی را از خود تهییه کنید تا خود را در آن بسنجید من اولین چک لیست را مادر می گویم.

وی در ادامه گفت: اگر می خواهید عاقبت به خیر بشوید، اگر می خواهید در جنگ آینده پیروز بشوید، اگر می خواهید همه چیز داشته باشید، تنها رابطه خودتان را با مادرتان اصلاح کنید. ما نمی توایم هر برخوردی، هر حرفی و هر عکس العملی را نسبت به او داشته باشیم. عظمت  مادر باید مقابل چشمانمان همیشه باشد.

امیر سیفی خطاب به دانشجویان بیان کرد: شما بگویید رابطه تان با مادرتان چگونه است تا من بگویم آینده شما چگونه است. رابطه خود را با مادرتان اصلاح کنید. از جنگ سرد نترسید بلکه از آه مادر بترسید. دعای مادر هم در عاقبت بخیری فرزند اثر دارد و هم جامعه.

معاون فرماندهی کل ارتش ادامه روایت را این چنین بیان کرد، حضرت رسول (ص) فرمودند: خداوند ابا دارد که اگر مادری درخواست کند، خداوند دعای او را اجابت نکند، از مادرت بخواه برایت مغفرت بخواهد اما مرد پاسخ داد اما مادر ندارم، حضر رسول (ص) پرسیدند: خاله چطور؟ مادر ابا دارد اگر خواهر درخواستی کند و اجابت نکند، خاله از مادرت بخواهد و مادرت از خدا.

امیر سیفی خاطر نشان کرد: اگر مادری همچون حضرت خدیجه باشید فرزندتان همچون حضرت فاطمه می شود. هرکجا هستید آنجا را امام زمانی (عج) کنید، همان طور که ما می خواهیم این جلسه را امام زمانی (عج) کنیم.

وی با ذکر روایت دیگری از آیت الله ناصری در مورد عنایت امام زمان (عج) به دعای امام زادگان شهر و مادر بیان کرد: امام زمان (عج) دعای مادری که از ایشان خواسته بود فرزندش را عاقبت به خیر کند بر دیده گذاشتند و گفتند به روی چشم هایم.

امیر سیفی ادامه داد، حتی قبرهای شیعیان باهم متفاوت هستند و داعش این سرمایه ها را نشان گرفته اند. باور و ایمان ما به اهل بیت به گونه ای دیگر است که می گوییم تمام زندگی من مال امام حسین (ع) است. باید به همه کارها، اخلاق و منش خود نگاه کنیم و ببینیم آیا صراط مستقیم است؟

وی ادامه داد، باید باور داشته باشیم که خداوند رزاق و عالم و حکیم است، نه تنها بر روی زبان بلکه در عمل، در عملی که نگران نباشیم و  در مورد آینده و زندگی خود حساب جبری نکنیم که چه می شود و یا خدا چه کار می تواند بکند.

امیر سیفی ضلع دیگر مربع بیان شده را غدیر دانست و بیان کرد، غدیر از بعثت متفاوت است و شخصیت های در صحنه و درس های خود را دارد.

وی با اشاره به حدیث قدسی بیان کرد، خداوند فرمود ای رسول الله آسمان و زمین را و هر آنچه بر روی آن است برای تو خلق کرده ام و ای رسول خدا، تو و آسمان و زمین را و هرآنچه بر روی آن است برای علی آفریده ام و ای رسول الله من علی و آسمان و زمین و هرآنه بر روی آن است را برای فاطمه آفریده ام.

امیر سیفی ادامه داد: همان فاطمه ای که بین کوچه های مدینه غریب بود و همان علی ای که خطاب به حضرت زهرا (س) فرمودند حتی جواب سلام من را نمی دهند و در خطبه نهج البلاغه کوفیان را شبیه مردانی خطاب کردند اما سرباز در جمهوری اسلامی یعنی کسی که حاضر است سر خود را هم ببازد.

وی ضلع دیگر را عاشورا بیان کرد، و ادامه داد اما لحظه به لحظه عاشورا را ثبت کرده ایم و هرچه داریم از اوست.

وی ادامه داد: مردی در کویت گفت شما مجالس امام حسین دارید که به واسطه آن مردم را دور هم جمع میکنید. ما برای عاشورا سینه میزنیم، داد میزنیم، علم میسازیم اما این کار را برای بعثت و غدیر انجام ندادیم.
امیر سیفی دفاع مقدس را ضلع چهارم دانست و بیان کرد، در دوران دفاع مقدس عملیات های زیادی شکل گرفت که این از کوله بار بعثت و غدیر و عاشورا بود.

معاون فرماندهی کل قوا ادامه داد شهید متوسلیان دانشگاه را تعطیل کرد و به جبهه رفت و شهید علم الهدی از دانشگاه به جلوی تانک ها رفت و دفاع کردند و شهید شدند.

امیر سیفی با اشاره به مقام شامخ شهدا، جانبازان و اسرای هشت سال دفاع مقدس ادامه داد،شهید علم الهدی فکر نکرد در آینده مدرکش به درد وی می خورد و شهید متوسلیان به این فکر نمی کرد که بماند و درجه بیگرد، هرکس هرچه داشت در صحنه آورد و از آن گذشت.

وی افزود: در ابتدای جنگ سپاه که نهاد نوپا بود و تجربه و علم کافی نداشت با اسلحه های جزئی و با همکاری ارتش توانست شرایطی فراهم کند که دشمن بعثی را عقب براند البته ما با عراق نمی جنگیدیم، دشمن اصلی ما اسرائیل و آمریکا و 48 کشوری بودند که در مقابل ما ایستادند.

این فرمانده ارتش ادامه داد ما از 37 کشور اسیر داشتیم گاهی برخی بی توجهی ها باعث می شود زحمات ارتش نادیده گرفته شود اما باید دانست مقام معظم رهبری در رابطه با ارتش فرموده اند: این ارتش، ارتش امام زمان (عج) است و ارتش حذب الله است.

وی در ادامه تصریح کرد، ما در ابتدای جنگ باید دشمن را متوقف می کردیم و سپس مناطق آزاد شده را تثبیت می کردیم که الحمدلله این اتفاق افتاد. در سال اول جنگ 179 عملیات صورت گرفت که ثمرات زیادی به بار آورد به طوری که در سال دوم جنگ دشمن از خاک بیرون رفته بود. ما در عملیات خرمشهر 19 هزار اسر عراقی گرفتیم که نیازهای این 19 هزار اسیر باید به نحوی تامین میشد مثلا برای هر 5 اسیر یک قالب پنیر استفاده می شد.

امیر سیفی در خصوص حسن اخلاق و گذشت در بین رزمندگان دفاع مقدس به مسئله اسارت سربازان عراقی اشاره کرد و خاطره هایی در این مورد را برای دانشجویان تعریف کرد و افزود: رزمنده ایرانی با اسیر عراقی خود، عراقی که زمانی خودش در دستان او اسیر بود و در زخم پهلوی او پیچ گوشتی فرو میکرد، به گونه ای برخورد کرد که سرباز عراقی شرمنده شد حتی برای او کیوی پوست کند و در دهان او گذاشت و خاطر نشان کرد: من در کتابی نحوه برخورد با اسرا را نوشته ام و چاپ شده است و خیلی خوب است که شما بخوانید.

امیر سیفی رفتار رزمندگان را در شناخت بعثت و غدیر و عاشورا دانست و بیان کرد، ما یاد گرفته ایم که خانواده مهم است و پدر و مادر به ما نامردی یاد نداده اند و یاد گرفته ایم که با هر مکر و حیله و تقلبی نباید به پیروزی رسید.

وی در تاکید به احترام به پدر و مادر و ریشه دانستن آنها بیان کرد، احترام به پدر و مادر به اندازه ای مهم است که خداوند پس از شرک نورزیدن به خدا، اف نگفتن به آنها را بیان کرده است.

وی ادامه داد، تحصیل کرده های نظامی اکنون صحبت از استراتژیک و نقشه جنگی می کنند و می گویند ارتش در سال اول جنگ استراتژیک نداشت.

وی در مورد اهمیتی که امروزه به القاب و نسبت ها می دهند و پوچ بودن آنها برای دانشجیان خاطرات دیگری از دفاع مقدس و فرماندگان خالص آن بیان کرد و افزود: فرماندهان در زمان جنگ حتی در غذا خوردن خود شیوه امام علی (ع) را دنبال می کردند و غذای متفاوتی از سربازان خود نمی خوردند.

امیر سیفی بندگان خاص خدا را افرادی معرفی کرد که بر روی زمین بی تکبر راه می روند و خاطره ای از شهید صیاد شیرازی و خلوص آن برای دانشجویان تعریف کرد: ستوانی که از انتساب افراد توسط شهید صیاد ناراضی بود و شهید صیاد را به صورت تندی مورد خطاب قرار داده بود، به درخواست و همراهی شهید صیاد از اراک به منزل عالم بزرگ بهاء الدینی رفتند و این عالم بزرگ هنگام ملاقات به آنها گفته بود که بوی شهید صیاد را از اراک شنیده است و خطاب به آن ستوان از او پرسیده بودند که میدانی شهید صیاد چه کسی است؟ او کسیست که در آسمان ها شناخته شده تر از زمین است و فرشتگان او را از انسان ها بهتر می شناسند.

وی در ادامه با بیان خاطراتی دیگر و خصوصیات و رفتار های شهید صیاد شیرازی به این نکته اشاره کرد که بندگان خالص خدا کسانی هستند که بی تکبر بر روی زمین راه می روند. او صفت دیگر از بندگان خدا را شب زنده داری بیان کرد و  ادامه داد، اگر می خواهید در آینده کسی بشوید باید باید قسمتی از شب را بیدار بمانی و در سجده سر بر مهر بگذاری. او این مورد نیز خاطراتی از شهید صیاد بیان کردند که این شهید بزرگوار حتی در سخت ترین عملیات ها هم شب زنده داری و مناجات را فراموش نمی کردند.

امیر سیفی ضمن خاطره شخصی خود با شهید صیاد شیرازی این را بیان کردند که توصیه شهید صیاد برای پیدا کردن همسر خوب خواندن دو رکعت نماز توسل به امام زمان (عج) بوده است.

وی خاطر نشان کرد شهدا نیز همانند دیگران بودند و نباید آنها را دور از دسترس بدانیم و ادامه داد، نباید مسائل دینی را به گونه ای نشان  داد که آن را تنها مختص یک گروه خاص بدانند.

امیر سیفی سجده و قیام را تغییر دهنده سرنوشت دانست و به عنوان آخرین مطلب خود بیان کرد: باید خود را بسنجید و دیگران را رها کنید. و همیشه با خود در نظر داشته باشید که آیا می توانید کارهایی که انجام داده اید را به امام زمان (عج) ارائه دهید؟

معاون فرمانده ارتش همچنین خاطر نشان کرد، اگر می خواهید کشورتان پیروز بماند به رهبری توجه داشته باشید که با اشاره به خطبه نهج ابلاغخ رهبری مثل نخ تسبیح است و با پاره شدن این نخ جمع کردن مهره ها مشکل است.

وی رهبری را خطر قرمز دانشجویان بیان کرد و افزود، رهبری برایتان خط قرمز باشید و در مورد نقد کردن به مسئولان به این توجه داشته باشید که نقد کردن آزاد است اما حرمت دارد و باید به گونه ای درست باشد.

وی ادامه داد در زمان انقلاب ما 219 هزار شهید داشتیم و 3100 شهید در زمان قبل از انقلاب داشتیم حتی از عناصر گاردی نیز افرادی بودند که در راه پیروزی انقلاب شهید شدند.

وی در ادامه خاطراتی از شهید امین اللهی و شهید حبیبی و شهید هداوند میرزایی سه شهیدی که باهم عهد کرده بودند چیزی از آنها بعد از شهادتشان باقی نماند تعریف کرد.

سیفی در پایان ضمن بیان خاطرات خود در مورد آمدنشان به ارتش بیان کرد که اگر زمان به عقب برگردند بازهم به ارتش می آید و این راه را انتخاب می کند و حاضر است آخرین قطره خون خود را فدای رهبر کند

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا