شهید لشکری به مردم ایران درس آزادگی و استقامت داد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: شهید لشکری مقاومت، صبر و پایداری در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ما آموختند.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سیدالاسرای ایران سرلشکرشهید "حسین لشکری" صبح امروز 23 مرداد با حضور امیرسرتیپ عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیرسرتیپ خلبان حسین خلیلی همرزم شهید لشکری وخانواده شهیدلشکری در پایگاه شکاری ترابری شهید لشکری مهرآباد برگزار شد. 

امیرسرتیپ خلبان حسین خلیلی همرزم شهید لشکری در این مراسم گفت: سیدالاسرای ایران اسلامی در دوران 18 ساله اسارت خود با توسل به خدا و حفظ و قرائت قرآن مجید به آرمان مقدس انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس پایبند بود و همانند یک سرباز واقعی در مقابل شکنجه های دشمن بعثی در تخلیه اطلاعات نظامی مقاومت می کرد.
 
امیر خلیلی افزود: زندگی، ایثار و مقاومت این امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مایه افتخار همرزمان این شهید بزرگوار در نهاجا و سرلوحه منشور اخلاقی تمام خلبانان تیز پرواز ارتش اسلام در مقابله و مواجهه با دشمنان نظام اسلامی است.
 
همرزم شهید لشکری گفت: دشمنان بعثی و متجاوز هنگام مبادله اسرای جنگی مانع بازگشت این شهید سرافراز به دستور صدام دیکتاتور عراق به کشور شدند و به وی اعلام کردند که صدام می خواهد وی را به عنوان
نخستین اسیر ایرانی دستگیر شده در خاک عراق و آغاز کننده تهاجم نظامی و هوایی هواپیماهای شکاری و جنگنده ایران علیه عراق به جهانیان معرفی کند.
 
امیر خلیلی افزود: تمام شکنجه ها و جنگ های روانی متجاوزان بعثی برای شکستن مقاومت جانانه این آزاده سرافراز ارتش اسلام در زندان های عراق، کوچک ترین تاثیری در شکستن روحیه مقاومت جوانمردانه این مجاهد صدیق نداشت و ایشان با حفظ روحیه بالای حماسی خود باعث یاس و سرخوردگی نیروهای بازجوی ارتش عراق شد.
 
 شهید لشکری مقاومت، صبر و پایداری درراه انقلاب را به ما آموختند

امیرسرتیپ عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهیدلشکری برای ما جایگاه استادی دارد و ما همیشه خودمان را از شاگردان ایشان می‌دانیم، اظهار کرد: شهید لشکری مقاومت، صبر و پایداری درراه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ما آموختند.

وی ضمن تاکید بر سلحشوری‌های شهیدلشکری در دوران اسارت عنوان کرد: اگر حسین لشکری در دوران اسارت یک کلمه با عراقی‌ها همکاری می‌کرد و تاریخ اسارت خود را به آنها می‌گفت شاید امروز یکی از مرفع‌ترین مردان روزگار به دست دشمن بود که ایشان این ذلت را نپذیرفتند. 

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: لشکری افتخار، استقامت، پایداری و سربلندی را برای کشورش ایران پذیرفت و زنجیرهای اسارت مادی و دنیایی را رها کرد و ایستادگی، افتخار و سربلندی را برای ایران به ارمغان آورد.

وی در پایان اظهار کرد: 18 سال اسارت و سختی و تسلیم نشدن در برابر دشمن چیزی نیست که بتوان به زبان آورد، لشکری به مردم ایران درس آزادگی و استقامت نشان داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا