سرتیپ گلفام: خاطرات تمام رزمندگان ارتش جمع‌آوری می‌شود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش اعلام کرد: ارتش آماده است تا خاطرات حماسه‌سازان دوران دفاع‌مقدس را ضبط و ثبت و منتشر کند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام که شب گذشته در مراسم رونمایی از کتاب «دریا خانه من است» در محل برگزاری نمایش «شبی در کهکشان‌ها» واقع در «بوستان ولایت» تهران سخن می‌گفت،‌اظهار کرد: سازمان حفظ آثار ارتش در سال‌های گذشته کتاب‌های متعددی به ویژه در حوزه دفاع مقدس منتشر کرده است‌ و در نظر دارد به این کار وسعت و توسعه ببخشد.

سرتیپ گلفام ادامه داد: نیروهای هوایی‌،دریایی‌،زمینی و پدافند ارتش در دوران دفاع‌مقدس از مرزهای کشور به نحو مطلوب حفاظت کردند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شد. در این راستا حماسه‌سازان ارتش خاطرات زیادی دارند که باید استخراج و منتشر شوند. بنابراین از یادگاران دفاع‌مقدس می‌خواهیم خاطرات خود را بازگو کنند. هرچند بسیاری از آنها به دلیل تواضع دوست ندارند این خاطرات را بیان کنند‌،اما باید بدانند نسل جوان و نسل‌های بعدی برای آشنایی با عمق کار اینها به این خاطرات نیاز دارند.

وی یادآور شد: ارتش کار ثبت و ضبط برخی خاطرات را انجام می‌دهد اما در این زمینه به کمک یادگاران دفاع مقدس نیاز دارد. از سرباز گرفته تا فرمانده،باید خاطراتشان را بیان کنند تا به عنوان گنجینه‌ای با ارزش برای آیندگان حفظ شود.

سرتیپ گلفام به کتاب «دریا خانه من است» که در این مراسم رونمایی شد‌، اشاره کرد و گفت: این کتاب روایت زندگی ناخدا «مجید دائمی» از یادگاران دفاع مقدس است و به نوعی زندگی و فعالیت‌های دریا دلان ارتش را به مخاطب القا می‌کند.

وی در ادامه سخنانش به نمایش فرهنگی رزمی «شبی در کهکشان‌ها» که از 23 روز قبل در بوستان ولایت تهران در حال برگزاری است، اشاره کرد و گفت:ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع‌مقدس از مرزهای کشور حفاظت کرد و این کار را در حال حاضر هم به نحو مطلوب ادامه می‌دهد.ما در کنار وظیفه بزرگ نظامی و با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری،در حوزه فرهنگی هم وارد شدیم و شبی در کهکشان‌ها بخشی از کار فرهنگی ارتش به شمار می‌رود. در این نمایش، جوانان و سایر اقشار مردم تاریخ طولانی را از حضرت آدم گرفته تا انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و در قالب نمایش زنده و صوت و تصویر و نورپردازی به نظاره می‌نشینند.

به گفته سرتیپ گلفام، تا کنون بیش از 55 هزار نفر از این نمایش دیدن کرده‌اند و نکته جالب توجه این است که این مخاطبان نه تنها از تهران،بلکه از شهرهای دیگر کشور نیز برای تماشای این نمایش حاضر می‌شوند. با توجه به جذابیت نمایش «شبی در کهکشان‌ها»، درخواست‌های زیادی برای تمدید آن به ما رسیده است که در حال بررسی هستیم و در صورتی که امکان تمدید خواهد شد.

در بخش دیگر این مراسم ناخدا مجید دائمی راوی کتاب «دریا خانه من است» که 21 سال است در منطقه جنوب و نیروی دریایی ارتش خدمت کرده است. توضیحاتی از نحوه فعالیت‌ دریا دلان ارائه کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا