جشنواره حدیث ارتش می تواند الگوی خوبی در کشور باشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این جشنواره که از ابتکارات ارتش می باشد،سال به سال رونق گرفته و بر غنای شکلی و محتوایی آن اضافه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این جشنواره که از ابتکارات ارتش می باشد،سال به سال رونق گرفته و بر غنای شکلی و محتوایی آن اضافه می شود و حالا دیگر می تواند الگویی خوب برای سازمانها و مجامع فرهنگی کشور باشد.

 وی که در جمع منتخبین پنجمین جشنواره حدیث ارتش سخن می گفت ضمن خیر مقدم به حضار و فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش حاضر در جلسه، گفت: خدا را شاکریم که در ایامی که هنوز نسیم پربرکت ماه مبارک رمضان روح و جانمان را نوازش می دهد، مرحله نهایی پنجمین جشنواره حدیث ارتش را برگزار می کنیم.

حجت الاسلام واحدی در ادامه، برگزاری جشنواره حدیث را از ابتکارات ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این جشنواره سال به سال رونق بیشتری پیدا کرده و ان­شاالله توسط دیگر متولیان فرهنگی، سازمانها و نهادها برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج کلام و حدیث اهل بیت (ع) و فهم این احادیث و از همه مهم تر عمل به این کلام های نورانی دانست و افزود: حرف و احادیث پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) دارای تأثیر مستقیم است که بدون نیاز به تفسیر و توجیه زندگی مردم را متحول می کند و دنیا و آخرتشان را می سازد.

حجت الاسلام واحدی همچنین به ارائه آماری در زمینه افراد شرکت کننده از نیروهای مختلف ارتش در این رقابتها و تعداد احادیث حفظ شده توسط آنها پرداخت و گفت: 1697نفر از کل یکان های ارتش در این رقابت معنوی شرکت کرده بودند که از این تعداد، نیروی زمینی با  3000 نفر، قرارگاه پدافند هوایی با 1053 نفر، نیروی دریایی با 942 نفر، ستاد ارتش با 750 نفر و نیروی هوایی با 452 نفر؛ به ترتیب تعداد شرکت کننده در پنجمین جشنواره حدیث ارتش حضور یافته بودند.

  وی در ادامه به تعداد احادیث حفظ شده توسط افراد شرکت کننده در این رقابتها اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این رقابتها که در یکانها برگزار شد هرکدام از افراد شرکت کننده 200 حدیث را حفظ کرده بودند. در مرحله دوم که مرحله نیرویی بود نیز 100 حدیث به حدیث های قبلی افزوده شده و تعداد احادیث حفظ شده توسط راه یافتگان به مرحله نیرویی به 300 حدیث رسید و در نهایت در مرحله نهایی که برگزیدگان نیروها به رقابت های سراسری حدیث ارتش راه یافتند 100 حدیث دیگر نیز به 300 حدیث قبلی افزوده شده و تعداد احادیث محفوظی توسط افراد شرکت کننده در رقابت به 400 حدیث رسید.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تعداد برگزیدگان نیروها جهت شرکت در رقابت نهایی را نیز 130 نفر برشمرد و گفت: این آمار نشان دهنده استقبال خوب کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنها از احادیث آل الله است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا