حضور شهید بابایی در عملیات‌ها موجب افزایش روحیه کارکنان نیروی هوایی می‌شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: علیرغم الزامی نبودن حضور فیزیکی‌ شهید بابایی در عملیات‌ها به صورت مستیم در میدان رزم حضور فعال داشت و موجب ایجاد انگیزه و کسب روحیه توسط دیگران کارکنان نیروی هوایی می‌شد.

 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری تسنیم امیر علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت 15 مرداد سالگرد شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات برجسته و ابتکارات شهید بابایی در دفاع مقدس به تشکیل قرارگاه رعد  اشاره کرد و گفت: با تشکیل این قرارگاه و همکاری شهید بابایی و شهید ستاری، ما هم در زمینه آفند و هم در حوزه پدافند بسیار با اقتدار عمل کردیم و با هماهنگی دقیق تر پشتیبانی های هوایی انجام شد و همین مسئله موجب شد که عراق در هیچ زمانی حتی با حمایت و تجهیز هواپیماهای جدید نتواند برتری هوایی نسبت به ما داشته باشد.

 

وی به تشریح دیگر اقدام مهم  سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی پرداخت و افزود: با توجه به اینکه عراق غالبا از غرب و جنوب غرب به ما حمله می کرد و با حمله به خارک بر روند صدور نفت تاثیر منفی گذاشته بود شهید بابایی هواپیماهای اف14 را به پایگاه هوایی بوشهر اعزام کرد.

 

برخور خاطرنشان کرد: بهترین مکان برای پاسخ و جلوگیری از حمله هواپیماهای دشمن به مراکز صدور نفت و نفت‌کش‌ها در آن زمان پایگاه بوشهر بود که همزمان هواپیماهای اف4 و اف14 می‌توانستند ماموریت‌های واگذاری را انجام دهند و می‌توان گفت انتخاب بوشهر امری معقول و یک حرکت و طرح ریزی خوب نظامی بود که توسط شهید بابایی به اجرا در آمد.

 

وی انجام پروازهای شبانه را از دیگر اقدامات موثر و مفید شهید بابایی دانست و تصریح کرد: طراحی و اجرای پروازهای شبانه شهید بابایی موجب مصون ماندن نفت‌کش‌های ما از گزند هواپیماهای دشمن شد و به همین دلیل شریان اقتصادی کشور که عمدتا به نفت وابسته بود، حفظ شد.

 

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش به تبیین به حضور فیزیکی شهید بابایی در عملیات ها پرداخت و گفت: شهید بابایی هم اشراف بالای اطلاعاتی و عملیاتی داشت و هم اطلاعات لازم را شخصا بصورت میدانی کسب می‌کرد و علیرغم الزامی نبودن حضور فیزیکی‌اش در عملیات‌ها به صورت مستیم در میدان رزم حضور فعال داشت و موجب ایجاد انگیزه و کسب روحیه توسط دیگران کارکنان نیروی هوایی می‌شد.

 

برخور خاطرنشان کرد: اشراف بالای اطلاعاتی و عملیاتی، شجاعت و توکل شهید بابایی از عوامل مهم آماده سازی نهاجا جهت برتری هوایی کشور بود.

 

وی با اشاره به عدم پذیرش سمت فرماندهی نیروی هوایی از سوی شهید بابایی  تصریح کرد: در آن شرایط حساس شهید بابایی با فروتنی و دوراندیشی پیشنهاد فرماندهی نیروی هوایی را نپذیرفت و امور ستادی و فرماندهی به فردی توانمند همچون شهید سرلشکر منصور ستاری که فاکتورهای یک فرمانده متعهد را برای نیروی هوایی داشت محول شد و شهید بابایی در راس عملیات نیرو قرار گرفت و با فراغ بال به طرح ریزی‌های عملیات هوایی پرداخت.

 

برخور ادامه داد: به جرات می‌توان گفت در آن تاریخ دو مسئول بسیار قوی در راس نیروی هوایی قرار داشتند که کار همدیگر را هم پوشانی و حمایت می‌کردند.

 

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، شهید بابایی را انسانی بزرگ، پاک دامن، زاهد، فروتن و با اهداف و آرمان های متعالی توصیف و افزود: ایشان فرمانده‌ای شجاع، با انگیزه  بود که آموزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار و بزرگان را به طور کامل در عمل نشان می داد.

 

انتهای پیام/

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا