راهیان نور یک جریان سیاسی نیست/ دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد مرکزی راهیان نور گفت: باید به راهیان نور به عنوان یک جریان فرهنگی نگاه کرد و نه یک جریان سیاسی، چون این جریان تابع ارزشهای دفاع مقدس، اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) است.
 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش مسئولان عالی راهیان نور دانش آموزی با اشاره به اینکه در مورد راهیان نور باید به چهار مولفه کیفیت، کمیت، اثربخشی و ماندگاری توجه کرد گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید از مهد کودک و دبستان شروع و در دبیرستان تقویت شود، به همین خاطر نقش آموزش و پرورش در موضوع راهیان نور نقش بی بدیلی است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در حال و آینده تعریف شود افزود: در همین راستا کارهایی با کمک آموزش و پرورش انجام گرفته تا در کتب درسی دانش آموزان، شاهد مطالبی با موضوع دفاع مقدس باشیم.

سردار دکتر کارگر ادامه داد: موضوع دیگر در این رابطه اینست که باید به اقتدار فرهنگی نیز دست یابیم، زیرا اگر امروز در خواست دفاع از اسلام در سوریه و عراق مطرح می شود، این جریان نشان از تحقق اقتدار فرهنگی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس از همه سلایق و اقوام حضور داشتند، اکنون نیز در بحث آموزش و پرورش همه اقشار و سلیقه های سیاسی مختلف وجود دارند، لذا باید به این ظرفیت توجه شود.

وی همچنین افزود: نهاد آموزش و پرورش در شکل گیری ساختار ذهنی دانش آموزان بسیار موثر است، بنابراین جریان فرهنگی راهیان نور باید با آموزش و پرورش تلفیق شود.

سردار دکتر کارگر یادآور شد: مسئله کیفیت را در ستاد مرکزی راهیان نور مورد توجه قرار دادیم و تصمیم گرفتیم در این رابطه براساس یادمان محوری حرکت کنیم، یعنی افرادی که مراجعه می کنند باید بتوانند مسائل مرتبط با دفاع مقدس را بطور کامل بازگو کنند.

وی سپس با بیان اینکه در راهیان نور سال گذشته 46 درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به سرزمین های نور عزیمت کردند خاطرنشان کرد: در این رابطه 78 درصد کسانی که به سرزمین های نور رفته بودند بین 15 تا 30سال سن داشتند و 50 درصد آنان نیز بار اولی بودند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید به مسئله آموزش و پرورش اعتماد کنیم چون سیاست ما دخالت در مدارس و دانشگاهها نیست، بلکه درخواست همکاری از آنان را داریم و در واقع معتقدیم دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و آنها پیروز واقعی در این جریان بودند. پس باید نقش خود را هم در این عرصه بخوبی ایفا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر پیشرفتی که در کشور داریم ثمره دفاع مقدس می باشد به همین خاطر اکنون  تفکر و روحیه بسیجی در هر حرکتی از جمله انرژی هسته ای و سلولهای بنیادین نیز نهادینه شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا