محرومیت‌های خلبانان در دوران اسارت/ خودباوری، مهمترین سرمایه در مقابل تحریم‌های دشمن

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::یکی از خلبانان آزاده دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از دوان اسارت و درس‌های آموزنده‌ای که از آن دوران به‌دست آمده است، گفت: باید با امید و خودباوری در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم و با اتحاد و تبعیت از مقام معظم رهبری پیشروی کنیم.

امیر سرتیپ دوم جمشید اوشال از خلبانان آزاده دوران دفاع مقدس است که از چند روزقبل ازآغاز جنگ تحمیلی در مقابل تجاوزات دشمن ایستادگی کرد و در اوایل جنگ تحمیلی به اسارت دشمن متجاوز در آمد. وی از دوران اسارت ده ساله خود تجربیات و خاطرات ارزشمندی دارد. در دوبخش قبلی مصاحبه با این خلبان آزاده سرافراز کشورمان مباحثی چون پیشنهاد ماندن در ارتش آمریکا با حقوق و مزایای بالا به 8 خلبان ایرانی و امتناع آنها از این پیشنهاد وسوسه برانگیز،حضورموثر در عملیات های کردستان وسوء استفاده ضد انقلاب از قوم کرد و آزادسازی بانه و شکست محاصره مهاباد، سردشت و شهرهای مرزی مطرح شد.

نحوه اسارت و زندانی شدن در زندان ابوغریب و محدودیت یک و نیم ساله از نور آفتاب، سوگند خلبانان نیروی هوایی که به ارتش آزادی بخش در عراق ملحق نشدند از دیگر مباحث بخش دوم مصاحبه با امیر اوشال بود.

امیرسرتیپ دوم جمشید اوشال خلبان آزاده دفاع مقدس در ادامه  با اشاره به خاطرات دیگری از دوران اسارت به خبرنگارخبرگزاری دفاع مقدس گفت : دشمن در آغاز جنگ تصمیم داشت بر روی کرخه پلی بزند تا به سمت شرق کارون حرکت کند خلبانان مواضع دشمن را در دونوبت صبح و بعد از ظهر بمباران کردند اما در این درگیری ها هواپیمای من با موشک دشمن مواجه شد و توان انتقال به سمت شرق کارون را نداشت و من نیز در غرب کارون در حالی که بیهوش بودم به اسارت عراقی ها در آمدم.

خلبان آزاده سرافراز کشورمان تصریح کرد: پس از به هوش آمدن به سمت بغداد و زندان اداره اطلاعات نیروی هوایی عراق انتقال پیدا کرده کردم و در حالی که مجروحیت شدید در صورت و کتف داشتم با جمعی دیگر از خلبانان دوران دفاع مقدس به زندان ابوغریب و زندان الرشید انتقال داده شدیم و زیر نظر صلیب سرخ جهانی محسوب نمی شدیم و به عنوان مفقود بودیم.

در آن دوران توانستیم یک رادیو از دشمن به غنیمت بگیریم و با امکانات موجود باتری تهیه کنیم و شنودی که در دیوارها کار گذاشته بودند را قطع کردیم و از اخبار کشورمان آگاه می شدیم .

 

وی ادامه داد: یادگیری قرآن کریم و حفظ بخش هایی از این کتاب مقدس و ترجمه مفاهیم قران کریم و تفسیر اقامه نماز و گرفتن روزه ازجمله اقدامات دینی و فرهنگی ما در دوران اسارت بود.
 
امیر اوشال با اشاره به حال و هوای رمضان دردوران اسارت گفت: با همان آش ساده در گرمای شدید زندان روزه میگرفتیم و نیز با همان غذای اندک با دلی شکسته اما یک دنیا امید به خدا افطار می کردیم.
 
خلبان آزاده سرافراز گفت: به لطف خداوند در 24 شهریور سال 69 در حالی که کویت به عراق حمله کرده بود آزاد شدیم و این در حالی بود که چندین بار برای ایجاد جنگ روانی قول آزادی را به ما داده بودند و شهید لشگری که از جمله اسرا این زندان بود در آن زمان از ما جداشد و ماگمان کردیم که وی آزادشده اما پس از ورود به ایران متوجه ادامه اسارت این شهید بزرگوارشدیم.
 
وی گفت: امید و ایمان مکمل یکدیگر برای موفقیت اشخاص است و ایرانی ها دارای فرهنگ غنی و ثروت عظیم هستند و دارای 7 هزار سال تمدن و امیدواریم که در آینده یک ابرقدرت اخلاقی باشیم.
 
امیر اوشال اظهار کرد: بایستی با امید و خود باوری در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم و با اتحاد و تبیعیت از مقام معظم رهبری پیشروی کنیم.
 
خلبان آزاده گفت: بایستی شعارهایی را که هر ساله رهبر انقلاب اسلامی مطرح می کنند را به مرحله اجرا رسانده و آن را آویزه گوش خود کنیم که دراین صورت هیچ کس نمی تواند با ما مقابله کند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا