نيروي دريايي ارتش و نمايش اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي در آبهاي آزاد

 

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 

نيروي دريايي ارتش و نمايش اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي در آبهاي آزاد



دريادلان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با گذشت بيش از ۳۴ سال از

 

انقلاب شكوهمند اسلامي توانايي ها و توانمندي هاي جوانان و دلسوزان ايران اسلامي در عرصه درياهاي آزاد و بين المللي را به اثبات رساندند.

 

آنها اين سخن ارزشمند حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران كه فرموده بودند ما مي توانيم را به منصه ظهور رساندند و نشان دادند كه فرزندان برومند ايراني استوار تر از آن هستند كه هرگونه تحريمي آنها را از پيشرفت بازدارد.

 

ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش به دنبال تاكيدات فرمانده معظم كل قوا مبني بر راهبردي شدن اين نيرو و در راستاي اجراي فرمان معظم له با حضور در آبهاي آزاد و بين المللي علاوه بر حمايت از منافع و منابع جمهوري اسلامي ايران در اين مناطق و مقابله با دزدي هاي دريايي، امنيت خطوط مواصلاتي دريايي را نه فقط براي شناورهاي تجاري و نفتكش كشورمان بلكه براي شناورهاي ساير كشورهاي جهان برقرار كردند.

 

حضور مقتدرانه ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آبهاي آزاد و بين المللي و تامين امنيت شناورهاي ايراني و ساير كشورهاي جهان در مقابل دزدي هاي دريايي، تحسين كشورهاي مختلف را به دنبال داشته است.

 

ناوگروه هاي ايراني بيش از ۲۵ بار با اعزام به ماموريت هاي بين المللي در آبهاي آزاد از جمله در درياي سرخ، خليج عدن، اقيانوس آرام، عبور موفقيت آميز از كانال سوئز و ورود به درياي مديترانه و شمال اقيانوس هند توانمندي هاي بيشمار نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشتند.

 

در همين حال براي نخستين بار ناوگروهي متشكل از ناوشكن هاي موشك انداز جمهوري اسلامي ايران پيكان و جوشن نيز با ۷۰۰ مايل دريانوردي تا دهانه رودخانه ولگاگراد و ۱۰۰ مايل دريانوردي در اين رودخانه ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در درياي خزر روز چهارم تيرماه امسال در بندر آستراخان روسيه پهلو گرفت و چهار روز در اين بندر استقرار داشت.

 

انجام دستورات و فرمان ابلاغي فرماندهي معظم كل قوا، حفظ و حراست از منافع جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي درياي خزر، به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس كشورمان در پهنه درياي خزر، تامين امنيت خطوط مواصلاتي كشتيراني منطقه، ارزيابي توان ماندگاري در دريا بدون نياز به هرگونه پشتيباني از ساحل و درياي خراب و توفاني، انتقال فرهنگ بين ايران و روسيه از جمله اهداف سفر اين ناوگروه بود.

 

ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در جريان انجام ماموريت خود در درياي خزر و سفر به بندرآستراخان روسيه ۱۲ مورد يگان شناور و پروازي نظامي و ۳۲ مورد شناور تجاري خارجي را در اين دريا شناسايي كرد.

 

اين ناوگروه در بازديد از بنادر مختلف درياي خزر، اقتدار نظامي ارتش ايران را به نمايش گذاشتند و پيام صلح و دوستي را به كشورهاي دوست و همسايه انتقال داد.

 

در مدت اين ماموريت آموزش‌هاي يگاني و دو ناوي در طول مسير برابر فرانماي آموزش در راستاي ارتقاي توان رزمي و عمليات پهلوگيري و نقل و انتقال سبك با ناو روسي، اجراي طرح حفاظت فيزيكي در مسير لنگرگاه‌ها و بنادر كشورها با موفقيت و امنيت كامل اجرا شد.

 

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خصوص اعزام ناوگروه اين نيرو به روسيه گفت: اهميت حضور ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي آزاد در شمال و جنوب همواره مورد نظر فرمانده معظم كل قوا بوده است.

 

امير دريادار حبيب الله سياري، تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش مامور است با حضور خود در درياي آزاد اقتدار نظامي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به معرض نمايش گذارد و با حضور در بنادر تمام كشورها باعث توسعه روابط دريايي و تحكيم روابط صلح و دوستي بين كشورهاي منطقه و فرامنطقه شود.

 

سياري با اشاره به اين كه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران فروردين ‌ماه امسال نيز در سريلانكا، چين، اقيانوس آرام و بندر ژانگ‌ژيانگ حضور داشته است، افزود: ناوگروه بيست و شش اخيرا در بندر سلاله عمان و سپس در جيبوتي پهلو گرفت و براي نخستين‌بار ناوگروه موشك‌اندز نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوهاي موشك انداز پيكان و جوشن از منطقه چهارم دريايي انزلي عازم روسيه شدند و با موفقيت پس از طي مسير به بندر آستاراخان رسيدند.

 

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اين كه به بركت انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران شاهد كشتيراني نظامي دريايي در درياي خزر هستيم، گفت: در گذشته حق كشتيراني نظامي در درياي خزر را نداشتيم اما امروز اين اقتدار را داريم كه در آب‌هاي آزاد و درياي خزر حاضر باشيم.

 

دريادار سياري اين حضور را در جهت توسعه روابط دريايي و تحكيم روابط دوستي با همه كشورهاي حاشيه‌ درياي خزر ارزيابي كرد و افزود: حضور اخير ما در بندر روسيه نشان‌ دهنده روابط دوستانه بين دو كشور است.

 

وي اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران در كنار تمامي كشورهاي حاشيه خليج‌ فارس به دنبال امنيت و تقابل با هرگونه ناامني در منطقه است تا درياي خزر همچنان براي برقراري روابط دوستانه باقي بماند.

 

حضور ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش در درياي خزر در كنار حضور در ساير مناطق آب هاي آزاد و بين المللي از جمله در درياي مديترانه، خليج عدن، درياي سرخ و شمال اقيانوس هند با توجه به اين كه به تجهيزات خاص و پيشرفته متناسب با فناوري روز نيازمند است، نشان دهنده توانايي هاي متخصصان داخلي در حوزه دريا و دفاعي كشور است.

 

امروزه هر نيروي دريايي كه داراي تجهيزات مناسب باشد مي‌تواند در درياي آزاد حضور داشته باشد و با توجه به اين كه طولاني ترين ماموريت نيروي دريايي ارتش در سال ۱۳۹۲ در اقيانوس آرام انجام شد، اين موضوع اثبات مي كند كه جمهوري اسلامي ايران از تجهيزات متناسب و مدرني در اين عرصه برخوردار است.

 

فرمانده نيروي دريايي ارتش خاطرنشان مي كند كه حضور جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي آزاد مطابق تاكيد مقام معظم رهبري به قصد تعدي و تجاوز به منابع و منافع هيچ كشوري نيست چون آب‌هاي آزاد متعلق به همه كشورهاي دنياست و جمهوري اسلامي ايران نيز خواهان حضور در اين مناطق است.

 

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز معتقد است كه حضور ناو‌گروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در درياي خزر علاوه بر رساندن پيام صلح و دوستي در آب‌هاي شمال كشور، نشانه توانمندي و اقتدار اين نيرو است.

 

امير دريادار غلامرضا خادم‌ بيغم با اشاره به تداوم ماموريت‌هاي دريايي نيروي دريايي ارتش ايران با كشورهاي منطقه خزر، متذكر شد كه به ‌زودي با تجهيزاتي كه به نيروي دريايي شمال اضافه مي‌شود اين حركت را در راستاي تحكيم روابط بيشتر با كشورهاي منطقه خزر ادامه مي‌دهيم.

 

وي در مراسم استقبال از نخستين ناوگروه اعزامي نيروي دريايي به آستراخان روسيه، بازديد اين ناوگروه را پيرو فرامين مقام معظم رهبري مبني بر حضور در آب‌هاي آزاد دانست و آن را گامي ديگر براي اجرايي كردن تدابير معظم‌له دانست.

 

حضور ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران علاوه بر تامين منافع و منابع كشورمان در آبهاي آزاد و بين المللي همچنين موجب ناامني براي نيروهاي فرا منطقه‌اي خواهد بود كه به دنبال منافع نامشروع خود هستند، ضمن اين كه اين حضور نشان دهنده آن است كه براي برقراري امنيت، كشورهاي منطقه نيازي به حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي ندارند.

 

اعزام ناوگروه نيروي دريايي ارتش به بندر آستراخان روسيه همچنين تمايل جمهوري اسلامي ايران به توسعه روابط حسنه براي برقراري امنيت با همفكري و همكاري كشورهاي منطقه را به منصه ظهور رساند.

امروز حضور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اقيانوس آرام، شمال اقيانوس هند، تنگه باب‌المندب از پرترددترين خطوط دريايي جهان و مبارزه با پديده شوم دزدي دريايي كه تجارت جهاني را تهديد كرده، اين نيرو را در منطقه به نيرويي اثرگذار تبديل كرده است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا