جوان نمونه ي قرآني خدا را با تمام وجود حاضر و ناظر مي بيند

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

آيت الله سيد احمد خاتمي در فرماندهي آموزش هاي هوايي شهيد خضرايي:

جوان نمونه ي قرآني خدا را با تمام وجود حاضر و ناظر مي بيند



پایگاه مردمی ارتش به مناسبت ايام پر بركت ماه مبارك رمضان مراسمي با حضور آيت ا.. سيد احمد خاتمي امام جمعه ي موقت تهران و عضو هئيت رئيسه ي مجلس خبرگان رهبري در مسجد حضرت وليعصر (عج) فرماندهي آموزشهاي هوايي شهيد خضرايي برگزار شد.

در اين مراسم كه سرتيپ خلبان حسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش، حجه الاسلام ولي ا... صبري رئيس اداره ي عقيدتي سياسي نهاجا و جمعي از فرماندهان، كاركنان و دانشجويان وظيفه ي اين مركز  نيز حضور داشتند، آيت ا.. خاتمي ضمن تبريك ماه مبارك رمضان طي سخناني با استناد به سخنان مقام معظم رهبري در تببين سبك زندگي ديني به بررسي ويژگي ها ي جوان قرآني پرداخت و گفت: بر اساس آيات قرآن حضرت اسماعيل و حضرت ابراهيم جوان الگوي قرآني ناميده شده اند.

وي افزود: از منظر قرآن كريم يوسف نيز جوان برتر قرآني است كه بر اساس آن در قرآن كريم به 1270درس آموزنده اشاره شده است.

امام جمعه ي موقت تهران خاطر نشان كرد: قصه ي حضرت يوسف مربوط به امروز هم هست زيرا مي توان با مطالعه ي زندگي آن حضرت به سمت پاكي رفته و زندگي سالمي داشت و همان عزت يوسفي را به دست آورد.

آيت ا.. خاتمي با اشاره به آيات 23و 24 سوره يوسف آن حضرت را از مخلصين به خدا بر شمرد زيرا زماني كه زليخا هفت در را بر روي او بست و اصرار بر گناه داشت، به دليل عنايت خداوند و برهان وحي، آلوده به گناه نشد.

عضو هئيت رئيسه ي مجلس خبرگان رهبري ماه مبارك رمضان را  ماه بيعت با خدا دانست و عنصر نماز و وضو را زمينه ساز آشتي و نزديكي به خدا بر شمرد و ادامه داد: با روزه مي توانيم با خدا مانوس شويم و با وضو هم به استقبال حرف زدن با خدا مي رويم و در اين ماه است كه انسان با تمام وجودش خدا را حاضر و ناظر مي بيند كه اين از خصوصيات جوان نمونه ي قرآني است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا