«محمد نوژه» اولین شهید پایگاه حر بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده پایگاه شهید نوژه گفت: نوژه اولین شهید خلبان پایگاه حر بود که در جهت حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حمایت از نیروهای چمران برای مقابله با عناصر ضد انقلاب وارد پاوه شد.

 

فرمانده پایگاه شهید نوژه گفت: نوژه اولین شهید خلبان پایگاه حر بود که در جهت حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حمایت از نیروهای چمران برای مقابله با عناصر ضد انقلاب وارد پاوه شد.

 

امیر سرتیپ دوم «منصور ونک» فرمانده پایگاه شهید نوژه در گفت‌وگو با دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های این شهید بزرگوار در حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: اولین خلبانی که در پایگاه حر (نوژه) در جهت حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد نبرد با عناصر ضد انقلاب شد و در این راه به شهادت رسید، شهید سرلشگر خلبان محمد نوژه بود.

 

وی افزود: زمانیکه شهید چمران و نیروهای مردمی حاضر در پاوه محاصره می‌شوند از پایگاه حر درخواست کمک نموده بودند، که ایشان برای حمایت از آنها وارد نبرد شده و به جهت اینکه نمی‌خواستند به مردم حاضر در منطقه آسیبی برسد، ارتفاع را بسیار کم می‌کند تا شناسایی و عملیات بمباران را با دقت کامل انجام دهد، که متاسفانه مورد هدف یک ضد هوایی قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.

 

فرمانده فعلی فرمانده پایگاه شهید نوژه افزود: از آنجا که عناصر ضد انقلاب طرح کودتای نقاب را از این پایگاه صورت داده بودند، لذا متاسفانه اسم این شهید عزیز بر روی آن می‌ماند و سعی ما بر این است که این اشتباه را از افکار عمومی پاک کنیم.

 

وی با بیان اینکه اسم اصلی این کودتا نقاب بوده افزود: قرار بود یک مستندی در این رابطه درست شود تا این اشتباه هم در سطح اذهان عمومی مردم حل و فصل شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا عناصر شبکه کودتا این پایگاه را جهت اجرای عملیات نقاب انتخاب کردند، تصریح کرد: اینکه این پایگاه برای اجرای عملیات انتخاب شد چندین دلیل داشت، اولا نزدیکی به مرکز حکومت که باعث می‌شد در کمترین زمان ممکن کار را انجام بدهند و به مراکز حساس حمله کنند، دوما چون این پایگاه نسبت به مراکز شهری با فاصه 60 کیلومتری قرار داشت، بنابراین از جهت برخورد آنها با نیروهای مردمی می‌کاست.

 

امیر ونک در این رابطه افزود: نکته بعدی وجود هواپیماهایی است که در آن پایگاه بود و می‌توانستند بواسطه آن همه سلاح‌های راکت و بمبهای را با میزان تخریب بالا استفاده بکنند و دیگر اینکه نفراتی که در تیم این شبکه بودند بیشتر خلبانهایی بودند که با اف 4 پرواز کرده و از این حیث هم بودند.

 

 وی با بیان اینکه این پایگاه در آن زمان آنجا مرکز ثقل قدرت هوایی در آن منطقه بود، تصریح کرد: در واقع مسئله خیلی مهمتر این بود که این پایگاه محل استقرار بچه‌های حزب اللهی‌ها بود که از آنجا با عناصر ضد انقلاب می‌جنگیدند، و هدف بعدی آن‌ها این بود که آن مرکز را هم در اذهان عمومی بد جلوه بدهند.

 

فرمانده فعلی فرمانده پایگاه شهید نوژه با اشاره به اینکه هیچ یک از افراد داخل این پایگاه جز شبکه کودتا نبودند و کسی از این نقشه و اجرای چنین عملیاتی آگاهی نداشت، افزود: اعضای شبکه کودتا قرار بود بعنوان میهمان وارد این پایگاه شده و یکسری از نفرات خود را که در قالب عشایر بودند که از طرف جنوب داشتند می‌آمدند. قرار بود آنها بیایند پایگاه را تسخیر کنند و اینها کار خود را در یک عملیات هماهنگ شده انجام بدهند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا