اهتمام به ثبت رشادت‌های خلبانان هوانیروز در دوران دفاع مقدس امری ضروری است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده هوانیروز ارتش گفت: کلیه خدمات گرانمایه و ارزشمندی که عزیزان هوانیروز در طول انقلاب اسلامی داشته است در واقع سابقه ای درخشانی را برای این مجموعه رقم زده، که باید با برنامه ریزی منسجم این سرمایه گرانبها را ثبت و ضبط و به جامعه مخاطب انتقال داد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم هوشنگ یاوری فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم گرامیداشت پیشکسوتان هوانیروز که شب گذشته در سالن همایش های هواپیمایی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت خدمات شایان یگان پروازی هوانیروز جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز به این بهانه دور هم جمع شدیم تا یادی از فداکاری‌ها، رشادت و ولایتمداری پیشکسوتان عرصه هوانیروز که از قبل از انقلاب به صفوف انقلابیون پیوسته بودند، داشته باشیم.

وی با اشاره به تاریخ اجمالی خدمات هوانیروز به انقلاب و نظام اسلامی در دوران مختلف ابراز کرد: در تاریخ هوانیروز نیروی زمینی ارتش لحظات به یاد ماندنی و خاطره انگیز فراوانی وجود دارد که نمونه بارز آن رژه  به یاد ماندنی کارکنان این سازمان در مورخه 19 تیر 1358 از مقابل حضرت امام در شهر قم می باشد، که در واقع این مراسم در آن مقطع حساس تجدید عهدی با ایشان بود.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه افزود: چگونگی پیوستن هوانیروز به صفوف انقلابیون، آموزش کادر پروازی و نگهداری از بالگردها در دورانی که بواسطه انقلاب هیچ ارتباطی با متخصصان غربی وجود نداشت، چگونگی تعمیرات و نگهداری از تجهیزات و آموزشهای فنی در هوانیروز همه جزیی از تاریخ این مجموعه ارزشمند در دوران بعد از انقلاب اسلامی می باشد.

وی گفت: در اوایل انقلاب اسلامی و زمانیکه عناصر ضد انقلاب بدنبال سهم خواهی از انقلاب می خواستند بخش هایی از کشور را جدا کند، این هوانیروز بود که از تمامی نقاط کشور جهت مقابله با دشمن قسم خورده در کردستان و آذربایجان وارد عمل شد و با رشادت و پایمردی در برابر معارضین کور دل ایستادگی نمود.

امیر یاوری اضافه کرد: جالب است که بدانیم هوانیروز نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی 18 ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی بیش از 60 هزار ساعت پرواز عملیاتی را در کارنامه خود دارد و همچنین دراین مدت کوتاه بیش از 44 شهید را تقدیم انقلاب نموده است.

وی در ادامه تشریح این روند افزود: وقتی به دوران جنگ تحمیلی می رسیم می بینیم که هیچ عملیاتی وجود نداشته است که هوانیروز در آن بطور شایسته و موثر نقش نداشته باشد و این یکی از افتخارات این مجموعه در دفاع از کشور اسلامی است.

وی با اشاره به نقش آفرینی هوانیروز در دوران دفاع مقدس گفت: هوانیروز در بسیاری از عملیات ها پشتیبانی آتش، اسلینگ تجهیزات، ارسال مواد غذایی، هلی برن نیروها و تخلیه مجروحین را عهده دار بودند.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: پروازهای مردم یاری، ترابری مسئولین و حضور در عرصه سازندگی از خدمات این یگان پروازی در دوران صلح می باشد.

 وی افزود : همه این خدمات گرانمایه وارزشمند که عزیزان هوانیروز در طول انقلاب اسلامی داشته است در واقع سابقه ای درخشانی را برای این مجموعه رقم زده است که باید با برنامه ریزی منسجم این سرمایه گرانبها را ثبت و ضبط و به جامعه مخاطب انتقال داد تا همه اقشار جامعه در جریان خدمات و فداکاری های این مجموعه قرار گیرند.

امیر یاوری ادامه داد: الحمدلله این مجموعه امروز با تحت آموزش قرار دادن جوانان مومن و متعهد بخش قابل توجهی از خلبانان و کادر مهندسی و فنی خود را تامین نموده که این در 15 سال گذشته امری نادر بوده است.

وی افزود: هوانیروز در بخش موشک های تاو آموزشهای لازم را به نیروهای خود داده است و طی یک آزمایش عملیاتی صورت گرفته از شلیک 12 موشک تاو تعداد 9 عدد آن به هدف اصابت نموده است.

یاوری در پایان با اشاره به بهره برداری از سیمولاتور فورمیشن در اصفهان گفت: امسال موفق شدیم که بالگرد  شینوک که در سال ۸۴ خراب شده بود و ۶ سال بود که به هزینه میلیاردی برای تعمیر می طلبید، با توجه به تدابیر فرمانده محترم نزاجا که انرژی و انگیزه به ما دادند در روز سوم خرداد همزمان با فتح خرمشهر این شینوک را به مرحله بهره برداری رساندیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا