فرمانده‌ای که مرگ فرزندش عاملی برای ترک سربازانش نشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::شهید امیر سرلشکر «مسعود منفرد نیاکی» در دوم خرداد ۱۳۰۸ در شهرستان آمل متولد شد. وی پس از گذراندن دوره سه ساله دانشکده افسری، به درجه ستوان دومی نایل و در رسته زرهی مشغول به خدمت شد و در سال ۱۳۵۵ به درجه سرهنگی ترفیع پیدا کرد.

 

نیاکی در سال ۱۳۵۹ به سمت فرماندهی لشکر ۸۸ زرهی و در سال ۱۳۶۰ به سمت فرماندهی لشکر قدرتمند ۹۲ زرهی منصوب گردید. وی همچنین در مسئولیت‌های فرماندهی در عملیات‌های بزرگ طریق القدس، فتح‌المبین،‌ بیت المقدس، والفجر و رمضان خدمت کرده و در سمت فرماندهی لشکر۹۲ زرهی خوزستان و فرمانده قرارگاه فتح بارها به قلب دشمن تاخته و شکست‌های سنگین بر پیکره دشمن وارد آورده است.

امیر نیاکی به واسطه شجاعت وافر خود در حکمی از سوی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی به جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش در جنوب منصوب شد و در طراحی عملیات های بزرگ در جنوب، نقش کارسازی داشت. وی در سال ۱۳۶۳ به سمت جانشینی اداره سوم سماجا منصوب شد.او در تاریخ ۶/۵/۱۳۶۴ به عنوان ناظر آموزش در رزمایش لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار که در شرایط واقعی جنگی اجرا شد، شرکت کرد و تقدیر الهی بر آن شد که پس از سی‌وسه‌ سال خدمت پر افتخار سربازی، در میدان آموزش و تمرین نظامی به درجه رفیع شهادت برسد.

سوابقی که در مورد این شهید عزیز خواندید شاید برای یک مرد نظامی امری عادی باشد اما نکته ای که قابل تامل است خاطره‌ایست که از زبان همسر وی  نقل شده. شرف مردان خدا به گذشتن است از موفقیت‌ها و علقه‌هایی که دارند  و این کلمات اگر چه بیانش در قالب سخن راحت به نظر می آید ولی هر کسی وجود عمل کردن به آن را ندارد.

*فوت دختر عزیزمان مژگان حادثه تلخ زندگی‌مان بود

مهمترین حادثه تلخی که در زندگی مشترک ما رخ داد، فوت دختر عزیزمان مژگان بود. درست زمانی که ایشان در جنگ بود، در حالی که عاطفه پدری حکم می‌کرد، در کنار دخترش باشد، وقتی به او تلگراف زدیم و خبر فوت مژگان را به او دادیم، ایشان در جواب تلگراف من، تلگرافی به این مضمون فرستاد: «همسر عزیزم ملیحه! آن فرزندم کسانی را دارد که در کنارش باشند، ولی من نمی‌توانم در این بحبوحه جنگ، فرزندان سرباز خود را تنها بگذارم».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا