تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی‌ باعث وحدت در بین نیروهای مسلح شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع ‌با اشاره به ایجاد نهاد عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح توسط امام راحل گفت: تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی توسط امام خمینی(ره) در نیروهای مسلح اقدامی بسیار به جا و مناسب بود؛ چرا که باعث وحدت در بین نیروهای نظامی شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس  ،‌ مراسم تودیع و معارفه ریاست اداره عقیدتی سیاسی مرکزی وزارت دفاع ‌‌با حضور امیر سرتیپ «نصرالله عزتی» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین قندهاری» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، معاون صنعتی وزارت دفاع‌‌ و جمعی از معاونین و مدیران ارشد ستاد وزارت دفاع برگزار شد.

امیر عزتی در ‌این ‌‌مراسم از پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان تکمیل‌کننده سیره اخلاقی تمام پیامبران نام برد و افزود: ‌‌کامل‌ترین مکارم اخلاق در تمام حوزه‌ها مکارم اخلاق پیامبر(ص) است.

وی در ادامه با بیان اینکه خلق و خوی روحانیت همیشه مثال‌زدنی ‌است، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ اسلام و شیعه همیشه اثرگذار بوده و در کشورمان روحانیت غمخوار، مورد اعتماد و تکریم  مردم بوده است

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با بیان اینکه مردم در طول تاریخ از مرجعیت همیشه تابعیت داشته‌اند، تصریح کرد: آن چیزی که شیعه  را متمایز کرده نفوذ و اقتدار مرجعیت در تمام جامعه است.

وی با برشماری اثرگذاری روحانیت در طول تاریخ خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ به هر نحوی اثرگذاری خود را برای اعتلای شیعه و اسلام داشته است و فتوای تاریخی میرزای شیرازی نیز یکی از همین اثرگذاری‌ها بود که نفوذ مرجعیت را می‌رساند.

امیر سرتیپ عزتی با اشاره به اینکه پرچم نظام اسلامی با نفوذ و کلام روحانیت در ایران اسلامی  برافراشته شد، اضافه کرد: امام خمینی (ره) با کلام شیوای خود در دل مردم نفوذ کرد و توانست مردم را از زیر یوغ استکبار بیرون بکشد و کلام الهی را ایران اسلامی جاری کند.

وی با بیان اینکه روحانیت نیز امام راحل را در برافراشته شدن پرچم نظام اسلامی‌ کمک کردند، گفت: مردم با تبعیت از امام راحل و همراهی روحانیت علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به ایجاد نهاد عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح توسط امام راحل خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی توسط امام خمینی(ره) در نیروهای مسلح اقدامی بسیار به جا و مناسب بود چرا که باعث وحدت در بین نیروهای نظامی شد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت سالیان سال از این موضوع خلأ عقیدتی سیاسی در سایر سازمان‌ها به وضوح حس و دیده می‌شود، افزود: مسئولان ‌عقیدتی سیاسی با اجرای برنامه‌های فرهنگی ‌ثمرات بسیار خوبی را برای نیروهای مسلح داشته‌اند.

امیر سرتیپ عزتی ارتقای بصیرت‌افزایی و معنویت‌افزایی در بین کارکنان نیروهای مسلح را یکی از مهم‌ترین ثمرات نهاد عقیدتی سیاسی برشمرد و تصریح کرد: وزیر دفاع و هیئت رئیسه وزارت دفاع از تلاش‌های ارزنده و فوق‌العاده سازمان عقیدتی سیاسی در اعتلای فرهنگ اسلامی دینی در بین کارکنان وزارت دفاع نهایت تقدیر و تشکر را دارد.

وی در پایان با اشاره به حسن خلق "حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم" رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی مرکزی وزارت گفت: ایشان با تک تک پرسنل ارتباطی صمیمی داشتند و امیدواریم در ادامه مسئولیت در سنگر جدید موفق و موید باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این مراسم با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت داشتن بصیرت و آگاهی تاکید دارند، گفت: به طور حتم شرط سعادت و پیروزی ما ماندن در راه انقلاب و تبعیت از رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین قندهاری» با تعریف معنویت‌افزایی، آن را حرکت از شرایط فعلی و موجود به سمت هدف مطلوب دانست و افزود‌: این حرکت و ارتقاء باید همیشگی‌، در همه حال و در همه حوزه‌های دینی‌، عرفانی و اخلاقی و بدون توقف باشد‌.

وی سه شاخصه را در ارتقای معنویت‌افزایی مهم دانست و تصریح کرد‌: شاخصه اول نگاه معنوی و جهادی به کار داشتن است که لازمه آن این است که انسان با نیت الهی‌، جهاد‌گونه و با تلاش فراوان در جهت تامین اهداف سازمان گام بردارد‌.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه دشمن از هر راهی استفاده می‌کند که اهداف پلید خود را در کشور اجرایی کند، عنوان کرد: در این راستا باید با بصیرت و آگاهی این توطئه‌های دشمنان را شناسایی و آن‌ها را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام قندهاری با بیان اینکه در این راستا هدف اصلی دشمنان ایجاد تفرقه و توطئه در کشور‌ است، بیان داشت: همچنان باید زیر پرچم ولی فقیه حرکت کنیم چرا که این امر تضمین‌کننده دنیا و آخرت ما خواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: در برنامه‌های بصیرت‌افزایی و معنویت‌افزایی ‌سعی داریم از قالب‌های فرهنگی و هنری برای برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان استفاده کنیم و در این راستا برنامه‌های متنوعی را در دستور کار داریم.

وی روحیه بسیجی و جهادی داشتن در حوزه کاری را از تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دانست‌ و اظهار داشت:  اگر ‌غیر از این حرکت کنیم در ارائه فرهنگ به جامعه دچار مشکل می‌شویم.

در این مراسم با اهدای لوح از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین حسن محمدابراهیم تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین علی غلامی به‌عنوان رئیس جدید اداره عقیدتی سیاسی مرکزی وزارت دفاع معرفی شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا