صادرات نفت ایران به همت خلبانان نیروی هوایی یک روز هم متوقف نشد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::اولین خلبان زننده میگ 25 دشمن دردوران دفاع مقدس گفت: صادرات نفت ایران به همت خلبانان نیروی هوایی یک روز هم متوقف نشد.

سرهنگ خلبان رفیعی از خلبانان پیشکوت نیروی هوایی در گفت و گو با دفاع مقدس گفت: در تمام عملیات های دفاع مقدس به طور شبانه روزی پرواز داشتم و انهدام کشتی های نفتکش عراقی از جمله اقدامات خلبانان در دفاع از میهن اسلامی بود.

وی ادامه داد: سعی و تلاش نیروهای پروازی در طول دفاع مقدس موجب شد که صادرات نفت یک روز هم ازبین نرود و این در حالی بود که صادرات نفت عراق به گفته رسانه های وقت به صفر ویا کمتر از آن رسیده بود.

سرهنگ رفیعی افزود: در روزهای معمولی در دوران دفاع مقدس هواپیماهای جنگی معمولا 3 یا 4 بار سوختگیری داشتند اما در عملیات های سنگین مدت پرواز گاه به 11 ساعت می رسید و نیاز به 8 یا 9 بار سوختگیری در طول عملیات بود.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی تصریح کرد: پوشش نمازهای جمعه و حفاظت از مقامات و شخصیت ها از دیگر وظایف خلبانان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به این مطلب که در دفاع مقدس با هواپیمای اف 14 پرواز می کردم افزود: من اولین زننده میگ 25 عراقی هستم که در سال 62 با وجود سرعت فوق العاده زیاد هواپیما و در ارتفاع 45 هزار پایی به لطف خداوند موفق به انهدام آن در آسمان شدم و پس از آن اتفاق تا یک سال هیچ هواپیمای میگی جرات نزدیک شدن به مرزهای میهنمان را نداشت.

سرهنگ رفیعی با معرفی برخی از همرزمان شهیدش در دوران دفاع مقدس گفت: شهیدان بابایی، بی طرف، خورشیدی از شهدای بزرگوار نیروی هوایی بودند که داوطلبانه در راه آرمان های انقلاب اسلامی گام برداشتند و با خون خود پیمانشان با امام راحل و ارزشهای انقلاب را امضا کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا