ورزش عامل تقویت اراده و اعتماد به نفس در بین نیروهای مسلح است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::معاون هماهنگ کننده نزاجا گفت: ورزش در نیروهای مسلح به یک نیرو، فرمانده و افسر جسارت و اعتماد به نفس می‌بخشد و اراده آنان را قوی‌تر می‌کند. همان طور که در دفاع مقدس به واسطه حضور فرماندهان ورزشکار این موضوع را تجربه کردیم.

 

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در هفدهمین همایش تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران این نیرو با اشاره به اهمیت ورزش در سطح نیروهای مسلح اظهار کرد: اهمیت ورزش در تمام دوران و در میان همه اقشار جامعه روشن است ولی این ارزش و اهمیت خصوصا در جامعه امروز که مورد تهاجم فرهنگی استکبار قرار داریم به عنوان یک اصل خصوصا در سطح ارتش قهرمان که به عنوان یک نیروی انسان محور در خط مقدم و مبارز با جبهه باطل قرار دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر مولفه‌های آمادگی یک نیروی رزمی را مورد بررسی قرار دهیم باید عنوان کرد مهمترین و پر اثرترین مولفه نیروی انسانی اهمیت دادن به پرورش جسم و جان و تربیت نیروی ورزیده است که نیروی زمینی به این وظیفه خطیر می‌پردازند.

معاون نزاجا افزود: این نیرو به طور سالانه بیش از 130 هزار جوان را پذیرفته و مورد آموزش و تربیت جسمی و روحی قرار داده و به عنوان یک دانشگاه انسان ساز پس از گذراندن مراحل آموزشی این افراد را به جامعه تحویل می‌دهد که در هیچ ارگان و سازمانی این سطح از آموزش و پرورش وجود ندارد، لذا از همه مسئولین کشوری و لشکری بخاطر اجرای این وظیفه خطیر یاری می‌طلبیم.

وی افزود: ما معتقدیم ورزش در سطح نیروهای مسلح به یک فرمانده، افسر و مدیر جسارت و اعتماد به نفس می‌بخشد و اراده آنان را قوی‌تر می‌کند. همان طور که در دوران دفاع مقدس به واسطه حضور فرماندهان ورزشکار این موضوع را تجربه کردیم.

امیر آراسته افزود: ما معتقدیم ورزش‌های قهرمانی در سطح جامعه باعث ایجاد وحدت ملی، افتخار و همدلی می‌شود. همانطور که امروز بخش فوتبال و تیم ملی همه برنامه‌ها را تحت الشعاع خود قرار داد پس باید ورزش‌های قهرمانی را مورد اهمیت قرار دهیم.

وی افزود: ورزش‌های همگانی که در سطح نیروهای مسلح انجام می‌شود باعث سلامت روح و جسم کارکنان شده و از انواع بیماری‌های که بر اثر سستی ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی بیان کرد: 90 درصد خودکشی‌ها و خودزنی‌ها با انسان‌های ضعیف النفس، منزوی و غیر ورزشکار مرتبط است.

وی تصریح کرد: ورزشهای رسمی علاوه بر تقویت جسم و روح باعث افزایش کارایی و توانمندی افراد خصوصا در میان نیروهای مسلح می‌شود.

امیر آراسته با بیان اینکه امروز در سطح نزاجا کمتر نیرویی را داریم که اهل ورزش نباشد، افزود: یک رزمنده ورزشکار اگر چنانچه در میدان نبرد اسلحه‌اش را از دست بدهد اما هیچگاه اسیر و تسلیم دشمن نخواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا