مرحوم معینی‌پور با ازخودگذشتگی مسئولیت فرماندهی نهاجا را در دوران جنگ پذیرفت/ تسلیت مقام معظم رهبری

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه پس از فرار بنی‌صدر، مسئولیت نیروی هوایی به «سرتیپ معینی‌پور» واگذار شد، گفت: قبول این مسئولیت در آن زمان حساس نیازمند ازخودگذشتگی فراوان بود.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدی گلپایگانی» رییس دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ «محمدحسن معینی‌پور» فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: مرحوم معینی‌پور شخصیت بزرگواری بود که در دوران حساس و بسیار خطیری کشور جمهوری اسلامی ایران و مخصوصا نیروی هوایی مسئولیت اداره این نیرو را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به جایگاه نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اذعان کرد: نقشی که نیروی هوایی در پیروزی انقلاب داشت از همین مرکز آموزش‌ها و رژه با شکوهی که پرسنل نیروی هوایی در محضر امام خمینی(ره) داشتند و قبل از اینکه پیروزی انقلاب رقم بخورد آغاز شده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: نیروی هوایی با بیعتی که با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران انجام داد کمر رژیم سفاک پهلوی را شکست و این نیروی سرافراز نامش در تاریخ کشور برای همیشه ثبت خواهد شد.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: کارکنان این نیرو در بیعت خود با رهبر کبیر انقلاب به دنیا گفتند که ما پرسنل نیروی هوایی آن‌جا که اساس کشور، آزادی و هویت‌مان در خطر باشد تا پای جان ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با آن که رژیم ستم‌شاهی بیشترین سرمایه‌گذاری را برای روز مبادا در نیروی هوایی انجام داده بود، این فرزندان مسلمان و این جوانان پاک که در دامن مادرانی پاک و مسلمان تربیت شده بودند به همه خواسته‌های طاغوت پشت پا زدند و با به خطر انداختن جانشان در سال 57 در اقامتگاه امام(ره) حاضر شدند و با ایشان دست بیعت دادند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: حرف آن‌ها این بود که ما به دین و کشورمان و استقلال مردم‌مان پشت نخواهیم کرد.

محمدی گلپایگانی یادآور شد: اینجانب در آن زمان در این نیرو در حال خدمت بوده و شاهد بودم که پس از فرار بنی‌صدر، مسئولیت این نیرو توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که آن زمان رییس‌جمهور بودند به «امیر معینی‌پور» واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: قبول این مسئولیت در آن زمان حساس از خودگذشتگی فراوان می‌خواست، چرا که در برهه‌ای از زمان بودیم که شهرهای‌مان آماج بمباران‌های صدام و جبهه‌ها متلاطم بود. این چنین بود که نقش نیروی هوایی زبانزد شده بود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: خلبانان ما جانانه جنگیدند و شهدای بزرگی را تحویل جامعه دادند. ما فراموش نمی‌کنیم دلاوری‌های افسرانی را که علی‌رغم کمبود قطعات، هواپیماها را به پرواز در می‌آوردند. ما دوران‌ها، بابایی‌ها، ستاری‌ها و بسیاری از کسانی که نمی‌توان اسمشان را به دلیل محدودیت زمان گفت تربیت شده این نیرو می‌دانیم.

محمدی گلپایگانی در پایان گفت: هنگامی خبر درگذشت سرتیپ معینی‌پور را شنیدم عمیقا متاسف شدم و وقتی این خبر را به مقام معظم رهبری گفتم ایشان فرمودند "از طرف من به بازماندگان تسلیت بگویید و پیام مرا برسانید که امیر معینی‌پور در موقیت حساس کمک بسیاری به کشور جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند".



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا