شهید چمران در مسائل نظامی به فکر و ایده متخصصان احترام می‌گذاشت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به برخی از ویژگی های شهید چمران گفت: شهید چمران در مسائل نظامی به فکر و ایده سایر متخصصان احترام می گذاشت.

امیر خلبان سرتیپ دوم رضا رمضانی پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به بیان خاطراتی پیرامون شهیدچمران در گفت و گو با دفاع مقدس گفت: شهید جهان بخش منصوری از خلبانان نیروی هوایی که در ابتدای جنگ در کنار نیروهای زمینی همکاری می کردند و با شهیدچمران آشنا بودند شوخ طبعی و راحت بودن با نیروها را از مهمترین مشخصه ها و ویژگی های این شهید بزرگوار می دانستند.

وی ادامه داد: شناسایی و تعیین حدود مرزی با دشمن و ارزیابی ارتش عراق از جمله وظایف نیروی هوایی با کمک نیروی زمینی و هدایت فرماندهی چون شهید چمران بود.

امیر رمضانی تصریح کرد: شهید چمران با تمامی گروه ها اعم از بسیجی ، نظامی ، ارتشی و سپاهی همکاری می کردند و در مسائل جنگ کلی نگر بودند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی خاطرنشان کرد: در ابتدای جنگ که هنوز به انسجام کافی نرسیده بودیم شهید چمران در پست وزارت دفاع با استفاده  از رهنمودهای امام راحل که همواره در پی حفظ ارتش بودند جنگ را مدیریت می کردند.

امیر رمضانی تصریح کرد: در واقعه پاوه نیز شهید چمران از شخصیت های تاثیر گذار بودند که نقش ویژه ای در سرو سامان دادن به وضعیت نیروها و ارتش در آن شرایط داشتند و بعد از فرمان امام (ره) برای آزادسازی پاوه رشادت های ایشان زبانزد همه بود و ایجاد انسجام و وحدت در میان نیروهای مختلف مهمترین دلیل موفقیت ایشان و همرزمانشان بود.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به مهمترین ویژگی شهید چمران گفت: در اوایل جنگ تحمیلی یکی از ویژگی های ایشان شناخت کامل از اوضاع و احوال جهانی روز بود و یک انسان آگاه بود از سوی دیگر شهید چمران در لبنان نیز سابقه نظامی داشت و اطلاع و آگاهی کافی در باره اوضاع و احوال جهان داشت.

وی ادامه داد: شهید چمران در مسائل نظامی به فکر و ایده نظامیان دیگر که متخصص بودند احترام می گذاشت و وحدت و همگرایی میان نیروها ایجاد می کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا