توسعه سواحل مکران کلید افزایش قدرت ایران است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: توسعه سواحل مکران زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‌ای است.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم" موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم پایانی دومین همایش ملی "توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی" افزود: سواحل مکران یک گنج دست نخورده است که نیروی دریایی با حضور در این منطقه تنها بخشی از درخشش این گنج را نشان داده است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همچنان به ایفای نقش اول در این منطقه ادامه خواهد داد و هدف از استقرار در این منطقه آبادانی و رفع پیامدهای منفی سیاست گذشته است تا با آشکار شدن این گنج عظیم، سواحل مکران رشد کند.
 
این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: سواحل مکران با ویژگی‌های ژئوپلتیکی و امنیتی خود و همچنین امکان دسترسی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند جایگاه ایران را در مقیاس جهانی افزایش دهد.
 
جانشین فرمانده کل ارتش اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری از دیگر قابلیت‌های سواحل مکران است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
امیر سرتیپ موسوی تاکید کرد: هر کشوری که خواهان قدرت، بزرگی و امنیت است راهکاری جز تقویت قدرت جنگی و تجاری خود در دریا ندارد.
 
دومین همایش ملی «توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران» روزهای 28 و 29 خرداد در بندر جاسک و در منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد.
 
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، جاسم جادری استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان کشوری و فرماندهان لشکری از شرکت کنندگان در این همایش بودند.
 
بندر جاسک در فاصله حدود 300 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا