اخلاص شهید صیاد شیرازی راز ماندگاری او بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بدون تردید یکی از عوامل برجسته‌ای که موجب ماندگاری اندیشه و یاد «صیاد شیرازی» در اذهان ملت شد، اخلاص اوست.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری دفاع مقدس ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی گفت: شهید صیاد لحظه‌ای به چیزی غیر از ادای تکلیف نیاندیشید و قدمی خارج ازمسیر ولایت برنداشت. الهی حرکت کرد و پاداش خود را که شهادت بود ازخدا گرفت.

در این همایش که با حضور جمعی از همرزمان شهید صیاد شیرازی و نیز دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که تحلیل شخصیت شهید صیاد شیرازی به آسانی ممکن نیست و شاید آیندگان به ابعاد و ویژگی های بیشتری از شخصیت این بزرگوار دست پیدا کرده و زوایای مختلف آنرا مشخص کنند،افزود: تاریخ هر سرزمین نام مردان و زنان بزرگی را در خود محفوظ دارد که تأثیر عمیق و گسترده ای بر سرنوشت ملت خویش داشته اند. تأثیرهایی که تاریخ یک ملت را ساخته و آن ملت را در بین ملت‌های مختلف سربلند و مفتخر کرده است.


نماینده ولی فقیه در ارتش با تصریح بر این مطلب که تاریخ ایران مملو از انسان های بزرگی است که افتخارهای بزرگی برای این سرزمین آفریده و نام ایران و ایرانی را در جهان پر آوازه ساخته اند؛ دوران دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف تاریخ ایران اسلامی برشمرد که در آن افتخارهای زیادی توسط مردان بزرگ آفریده شده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه اعتلای نام و جایگاه ایران اسلامی را به برکت غیورمردانی مانند امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی دانست که در دوران دفاع مقدس همچون ستاره‌ای درخشان، آسمان ایران اسلامی را روشن ساخته و خیلی زودتر از آنکه در باورها بگنجد عروج کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که شهید صیاد شیرازی در دوران ستمشاهی راه خودش را انتخاب کرد و به خودسازی پرداخت و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رشد و بالندگی یافت و در دوران دفاع مقدس نیز شکوفا و جاویدان شد، افزود: این شهید بزرگوار قهرمانانه پای اندیشه متعالی اسلام و ولایت فقیه ایستاد و ضمن دفاع از آنها با شهادتش راه راستین خودرا به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: در نگاه اجمالی به شخصیت و سیره شهید صیاد شیرازی مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌های الهی و متعالی و یک انسان مومن، مخلص و نظامی شجاع و فداکار و یک سرباز بی ادعا و مطیع برای کشور و نظام ولایت را مشاهده می کنیم. انسانی که سال‌ها برای ارتقای فکر و اخلاق خود وقت صرف کرد و مخلصانه و مجاهدانه در مسیری قدم گذاشت که به عزت و افتخاری ابدی منتهی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان نقش شهید صیاد شیرازی در بخش‌های مختلف ارتش و سازماندهی نیروهای انقلابی در نیروهای مسلحو دفاع از کشور پس از ناامن شدن مناطق غرب کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از اقدام های شهید صیاد شیرازی را تهیه طرح های عملاتی منجر به شکست حصر شهرهای سنندج، پادگان های بانه، مریوان و سقز دانست و گفت: نقش شهید صیاد شیرازی در کنترل و مدیریت قائله کردستان بی نظیر و بی بدیل بود.

وی در ادامه به نقش تعیین کننده شهید صیاد در جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: در جبهه های جنگ امیر سپهبد صیاد شیرازی حضوری فعال داشت و رشادت های زیادی از خود نشان داد به نجوی که سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان سال‌ها حضور و فداکاری این امیر فداکار ارتش اسلام را از خاطر نخواهند برد.

آل هاشم در ادامه به سخن مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد شیرازی پس از شهادتش اشاره کرد که معظم‌له اینچنین فرمودند "سرزمین های داغ خوزستان شاهد فداکاری های این فرمانده مصمم و شجاع بود و برای بندگان صالح خدا این عشق الهی بسیار بالاست و مسائل دیگر حقیرتر از آن است که در دل نورانی شایستگان خللی ایجاد کند."

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از ویژگی های مهم شهید صیاد شیرازی را تلاش برای وحدت و پرهیز از تفرقه دانست و گفت: می توان ادعا کرد شهید صیاد شیرازی ارتش و سپاه را به هم پیوند زد و تلاش زیادی برای حفظ  و گسترتش وحدت و یکپارچگی نیروی مسلح به عمل آورد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به ویژگی های معنوی شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار ضمن اهمیت دادن به مسائل فرهنگی، لحظه ای از رشد و تعالی معنوی خود و اطرافیانش غافل نشد و همواره با شرکت فعال در جلسه های فرهنگی و همراهی با علما و فرهیختگان، موقعیت فکری و علمی خود را ارتقا بخشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اخلاص شهید صیاد شیرازی را یکی از دلایل ماندگاری نام و یاد این شهید بزرگوار دانست و افزود: صیاد یکی از مردانی بود که با اخلاص، مجاهدت و رشادت خود در تاریخ این سرزمین تأثیرگذار بود و با بذل جان خود از کیان اسلام و میهن اسلامی دفاع کرد و بدون تردید یکی از عوامل برجسته ای که موجب ماندگاری اندیشه و یاد صیاد شیرازی در اذهان ملت شد، اخلاص اوست.

آل هاشم در ادامه شهید صیاد را فردی بی ادعا، سربازی مخلص و مطیع  ولایت دانست که لحظه‌ای به چیزی غیر از ادای تکلیف نیاندیشید و قدمی خارج از مسیر ولایت برنداشت. الهی حرکت کرد و پاداش خود را که شهادت بود از خدا گرفت.

وی معیار اصلی در اندیشه صیاد را خدا دانست و گفت: این شهید بزرگوار تمامی فعالیت های خود را بر اساس همین معیار تنظیم و اجرا می‌کرد. او در همه حال خدارا فراموش نکرد و با اخلاص کامل، به تکلیف دینی، قانونی و انقلابی خودش عمل کرد و به همین دلیل بود که جاودانه شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه امروز نیروهای مسلح را بازخوانی و بازشناسی سیره و ابعاد شخصیت و ابعاد شخصیتی بزرگانی مانند شهید صیاد شیرازی و انتقال این اندیشه  به نسل جوان جامعه دانست که به عنوان یک ضرورت فرهنگی و راهبردی موجب حفظ انقلاب و کشورمان می شود.

آل هاشم در پایان مردم ایران را قدرشناس فداکاری ها و ایثار شهدای گرانقدر خود دانست و افزود: در مورد امیر سپهبد صیاد شیرازی، مردم با حضور گسترده در مراسم تشییع این شهید بزرگوار از مقام شامخ این فرمانده شجاع تجلیل کردند. فرماندهی معظم کل قوا نیز بر تابوت ایشان بوسه زدند و اولین کسی بودند که پس از خاکسپاری شهید صیاد شیرازی بر مزار این شهید والامقام حاضر شدند و فرمودند دلم برای صیادم تنگ شده است و چه افتخاری از این بالاتر که انسان در این عرصه خاکی، راه خودسازی را با موفقیت طی کند و با جلب نظر ولی امر خود و کسب افتخارهای بزرگ جاودانه شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا