وزیر دفاعی که تا پشت خاکریزهای دشمن پیش می‌رفت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
پایگاه مردمی ارتش::معاون اسبق روابط عمومی ارتش گفت: شهید دکتر چمران انسانی بی‌نظیر بود که پُست و جایگاه دنیوی به‌هیچ وجه برایش مطرح نبود، او حتی هنگامی که وزیر دفاع بود تا پشت خاکریزهای دشمن نفوذ می‌کرد.

امیر سرتیپ دوم «غلامحسین دربندی» معاون اسبق روابط عمومی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به ویژگی‌های شهید دکتر مصطفی چمران اظهار کرد: شهید چمران انسانی وارسته و مرد میدان‌های نبرد بود؛ او که در کشور آمریکا از هرنظر در رفاه کامل بسر می‌برد و دارای بالاترین جایگاه و شأن اجتماعی بود بنا به تکلیف و به‌خاطر مبارزه با دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب، به همه تعلقات دنیایی پشت پا زد و در مسیر جهاد در راه خدا گام برداشت.

وی در ادامه افزود: چمران دارای دکتری فیزیک پلاسما، فردی دانشمند و اهل معرفت بود؛ او با وجود اینکه در سازمان فضایی ناسا شاغل و استادیار یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا بود و بهترین موقعیت را جهت پیشرفت داشت، اما همه این امتیازات مادی را رها کرده و به همراه حضرت امام(ره) به ایران آمد، تا دین خود را نسبت به مردم کشورش ادا کند و بدین‌سان خود را در مسیر تکامل قرار دهد.

امیر دربندی با اشاره به سوابق اجرایی شهید چمران تصریح کرد: چمران یک دوره از سوی مردم تهران به‌عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و بعد از طرف حضرت امام(ره) به‌عنوان وزیر دفاع منصوب و همچنین پس از مدتی نماینده ایشان در شورای عالی دفاع شد، اما چمران که هدفی والاتر را نشانه رفته بود، همه این مسائل را به سادگی پشت سر گذاشته و مثل یک سرباز در جبهه‌های جنگ حضور یافت و برای مقابله با دشمن، ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد.

معاون اسبق روابط عمومی ارتش با بیان اینکه ابعاد شخصیتی چمران نشان از روح بزرگ ایشان دارد، افزود: شهید دکتر چمران انسانی بی‌نظیر بود که در عرصه عرفان عارفی واصل و در عرصه علم در بالاترین سطح قرار داشت و در برابر دشمن همچون کوه مستحکم و استوار و در مقابل کودکان بی‌سرپرست لبنانی همچون پدری مهربان و دلسوز بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید چمران از جمله شجاعت، زهد، تقوا، محبت و انسانیت گفت: این شهید بزرگوار اهل معرفت و از لطافت روحی خاصی برخوردار بود، و از دست‌نوشته‌های ایشان می‌توان پیام‌های عرفانی نابی استخراج کرد.

دربندی در پایان گفت: امام(ره) در خصوص شهادت دکتر مصطفی چمران می‌فرمایند "شهادت چمران را به ملت عزیز تبریک و تسلیت عرض می کنم"، تسلیت از آن‌رو که ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد که در جبهه‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران، حماسه می‌آفرید و سرلوحه‌ی مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت. و تبریک از آن‌رو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملت‌ها و توده‌های مستضعف می‌کند و سردارانی همچون او در دامان خود پرورش می‌دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا