نیازی به حضور نیروهای ایرانی در عراق نیست/ همکاری ایران و آمریکا در مقابله با داعش هرگز اتفاق نمی‌اف

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات عراق گفت: ایران به عراق نیرویی اعزام نمی‌کند و نیازی به انجام این کار نیست.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر «سیدحسن فیروزآبادی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ختم پدر همسر فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که ‌آیا امکان همکاری نظامی ایران با آمریکا برای رویارویی با گروهک تروریستی داعش وجود دارد، گفت: همکاری ایران و آمریکا هرگز اتفاق نمی‌افتد و اصلاً معنایی ندارد.

وی افزود: داعش تخم دوزرده‌ای است که خانم کلینتون در منطقه کاشته است و آمریکایی‌ها با جمع‌آوری کشورهایی مانند دوستان سوریه و تزریق پول و زمینه‌سازی برای جمع‌آوری جوانان بی‌اطلاع مسلمان که انگیزه جهادی دارند این فضا را بوجود آورده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه داعش طرح اسرائیل و آمریکا برای ایجاد حاشیه امن برای صهیونیست‌ها در برابر نیروهای مقاومت در منطقه است، گفت: حرکت اخیر داعش عکس‌العملی به پیروزی اسد در انتخابات و همچنین برگزاری انتخابات سالم در عراق بوده است و آنچه که انجام شده یک عملیات نظامی شجاعانه از سوی داعش نیست بلکه یک سازش از قبل انجام شده بود که استان نینوا را به داعش تحویل دادند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه کار داعش یک هوچی‌گری است تا جنگ، گفت: آن‌ها با استفاده از خبرگزاری بین‌المللی بیشتر جنجال می‌کنند که ما فلان‌جا را گرفتیم. این حرکت داعش باعث همکاری رهبران مذهبی شیعه و سنی در عراق شد تا اختلافات را کنار بگذارند و در برابر دشمنان عراق متحد شوند.

وی گفت: ملت عراق نیاز به سرمایه‌گذاری قوی انسانی و معنوی برای ایستادن در برابر جریانی که از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شوند، دارند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که از ایران نیروهای نظامی به عراق جهت مقابله با داعش فرستاده شود، گفت: به هیچ‌وجه نیرویی نظامی از ایران به عراق اعزام نمی‌شود و اساساً نیازی به این کار نیست. بعد از اعلام حکم جهاد توسط آیت الله سیستانی و رهبران شیعه و سنی عراق هجوم عظیمی از مردم برای پیوستن به ارتش عراق جهت سرکوب داعش ایجاد شده است.

سرلشکر فیروزآبادی درخصوص تذکر اخیر خود به رسانه‌ها نیز گفت: تذکر بنده، تذکر به همه رسانه‌ها و یک بحث راهبردی بود چرا که رسانه‌ها باید با دید راهبردی به مسایل کشور نگاه کنند و اصول اصلی انقلاب را مد نطر قرار دهند که شاهد بودیم رهبر معظم انقلاب نیز در 14 خرداد روی این موضوع تاکید کردند.

وی ادامه داد: من به خاطر اینکه نگویند سیاسی صحبت کرده‌ام، گفتم رسانه‌های نیروهای مسلح هم تخلفاتی دارند که اگر رفع نشود با آن برخورد می‌شود که خوشبختانه بعد از آن، مقامات سپاه اقدامات جدی برای اصلاح امور رسانه‌ای انجام دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا