برخی کشورها می‌خواهند عراق به روال سابقش برگردد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات عراق و نا آرامی‌های این کشور گفت: برخی کشورها می‌خواهند عراق به روال سابقش برگردد.
 
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس  ، امیر سرتیپ احمد‌رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنانی در جمع فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی در سیزدهمین گردهمایی سرانگشتان این نیرو در قرارگاه منطقه ای غرب گفت: از نگاه منطقه‌ای به نظر می‌رسد که برخی کشورها علاقه‌مند هستند که عراق را به روال سابق خود برگردانند و به جبران شکست‌هایی که خورده‌اند موفقیت‌هایی  را در عراق به دست آورند.

وی در ادامه به ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی عراق پرداخت و گفت: آن چیزی که درحال حاضر در عراق در حال رخ دادن است این است که گروه تروریستی داعش با حمایت برخی از کشورها، حرکتی وسیع را در عراق آغاز کرده است و امیدواریم که مردم و ارتش عراق بتوانند به وظیفه و مسئولیت خود در مقابله با این گروه عمل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عراق کشوری است که اهمیت جغرافیای سیاسی زیادی دارد و از منابع سرشار نفت نیز برخوردار است. همین مسئله موجب شده عراق مورد طمع برخی کشورهای منطقه و همچنین کشورهای استکباری باشد.

سرتیپ پوردستان در ادامه به ظهور انقلاب اسلامی در منطقه اشاره کرده و گفت: ظهور انقلاب اسلامی باعث شد که ایران از زیر سلطه کشورهای استکباری خارج شود و تفکرات و ادبیات انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه هم سرایت کرد. یعنی موج اسلام‌خواهی در کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا منعکس شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قاسم وفا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش نیز در سخنانی گفت: در بیشتر کتب آسمانی بشارت ظهور امام زمان(ع) آمده است اما یک منتظر واقعی که در انتظار ظهور منجی عالم بشریت است باید در آمادگی کامل باشد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش به رابطه میان انتظار و آمادگی سربازان اشاره کرده و گفت: یک منتظر واقعی علاوه بر این که در انتظار ظهور منجی عالم بشریت است باید در آمادگی کامل باشد و تمام رفتار و کردارش را با زمانی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند تطبیق دهد.

حجت‌الاسلام وفا در ادامه گفت: با توجه با این که در نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ تأکید شده است فرماندهان باید توجه داشته باشند که به افرادی مسئولیت دهند که انسان‌هایی فرهنگی باشند. در این زمینه نیز باید توجه داشت که فرهنگ تنها خواندن و یاد دادن احکام نیست. مبارزه با منکرات هم جزو فرهنگ ماست.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت چنین همایش‌هایی گفت: در دیداری که ما خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان در اهمیت سرانگشتان فرمودند: انگشتان و سرانگشتان جمع می‌شوند و مشتی را تشکیل می‌دهند. این فرماندهان گردان و گروهان هم مانند این انگشتان هستند و وقتی جمع می‌شوند مشت می‌شوند و وقتی مشت تشکیل شد ما می‌توانیم در برابر دشمن بایستیم. بنابراین باید برای تقویت سرانگشتان نهایت دقت به عمل بیاید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا