خلبانان،مردانی از جنس ایمان و تعهد و انسانیت

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::نام خلبانان با آسمان گره خورده است و با نگاهی که از آن بالاها به زمین و زمینیان دارند. در نگاه آنان زمین کوچک و کوچکتر می شود. آنان به حقارت دنیا پی می برند و در این میان، نگاه مردانی از جنس ایمان و تعهد و انسانیت نگاهی وی‍ژه است.

 

 

خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اسطوره هایی از شجاعت و ایثار بودند که در راه انقلاب از هستی خویش گذشتند و عاشقانه خود را در آغوش خطر انداختند تا خاطره شوند.


شهید بزرگوار بابایی


خلبانان جوان و رشید در روز نوزدهم بهمن 1357 زیباترین تصویر بصیرت آمیخته با رشادت را به تصویر کشیدند؛ روزی که امام خمینی از آن این گونه تجلیل کرد:    

«کاری که شما عزیزان در این روزها در روز نوزدهم بهمن انجام دادید، از حیث معنویت بزرگترین کارها و با ارزش های دنیایی هم بزرگترین ارزش ها بود. آن روزی که باز پیروزی به آن جا نرسیده بود که مورد اطمینان باشد و شما در معرض خطر بزرگ بودید، از جان گذشته و به اسلام پیوستید و از سپاه اسلام شدید. خداوند این افتخار را برای شما حفظ کند و شما را در دو جهان سعادتمند فرماید.»
(سخنرانی امام در 19/11/1360 صحیفه ی نور، جلد 16، ص 35 )

نوزدهم بهمن به نام خلبانان ثبت شد تا همواره به یاد داشته باشیم، برای رسیدن به ساحل پیروزی باید از دریای خوف و خطر گذشت. موج های هراس را ندیده گرفت و خود را به عشق سپرد.


شهید بزرگوار اردستانی


نوزدهم بهمن 1357 نقطه ای روشن و تابناک در تاریخ نهضت اسلامی مان شد؛ روزی که رهبر انقلاب از آن به زیبایی یاد می کنند:

«این که ما روز نوزدهم بهمن را یک مقطع به حساب می آوریم و نیروی هوایی را با این نام معرفی می کنیم، این در حقیقت تکیه بر یک مسأله ارزشی است که یقیناً تاریخ قضاوت خواهد کرد، هم چنان که امروز در مجموعه مسایل کمتر می شود ابعاد آن را دانست و فهمید. همین امروز هم چشم های باز و دل های بیدار ملت ما قضاوت می کنند، همان گونه که چند سال گذشته را قضاوت کردند.


شهید بزرگوار ستاری


این خیلی مهم است که نیروی هوایی سوگلی یک رژیمی، به رغم همه تبلیغات و تلقیناتی که شده است در یک برهه حساس، آن شجاعت را و آن آگاهی را پیدا کند که با ظلم و طغیان صریحاً مقابله کند و خود را به جناح اسلام و حق متصل کند، و این در روز نوزدهم بهمن اتفاق افتاد. آن چهره های جوان و مصمم نیروی هوایی که بسیاری از آنها همین امروز بحمدالله در عداد عناصر مسؤول و کارگزار نیرو حضور دارند و بعضی از آنها هم به شهادت رسیدند، این ها علیه رژیم وابسته پهلوی اعلام موضع کردند و مردم را دلگرم نمودند. این کار اثر بسیار عجیبی داشت.

من آن روز در خدمت امام، شاهد قضایا بودم و دیدم این تحولی را که به صورت محسوس دارد در ارکان نظام کشور ما تحقق پیدا می کند. سبقت در جهاد، سبقت در پذیرش ارزش های الهی و اسلامی و سبقت در فهمیدن حقیقت، یک ارزشی است که این ارزش را نیروی هوایی ما همراه با یک ارزش دیگری کسب کرد، که آن هم عبارت است از: ایستادگی و صدق قول در میدان های خطر.  

شهید بزرگوار عباس دوران

نقش ارزنده همبستگی با شکوه پرسنل ارتش و به ویژه نیروی هوایی در نابودی و شکست رژیم، نشان دهنده شعور ایمانی و انقلابی این عزیزان فداکار و عشق ورزیدن به آرمان های مقدس و آزادی خواهانه ملت در این سرزمین بود که موجب شد، به رغم فشارها و اختناق شدید آن روز، این عزیزان گام در میدان مبارزه با ظلم و جور نظام پهلوی برداشته و یک صدا با ملت دلاور در نوزدهم بهمن 1357، حماسه پرشکوه این بیعت را در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ثبت نمایند. عظمت رویداد با شکوه نوزدهم بهمن، نه تنها در خاطره نسل انقلاب، بلکه در اذهان نسل های آتی این کشور نیز همیشه به عنوان یک حماسه جاویدان متجلی و منوّر خواهد ماند.»
(سخنان در مقام معظم رهبری 18/11/1370)


آزاده و شهید بزرگوار لشکری


نوزدهم بهمن به نام بزرگمردانی رقم خورد که بر بازوانشان بوسه روح اللهی و در هر پروازشان دعای خیر مردم را به همراه داشتند؛ مردانی آبدیده تر از پولاد که دو ساعت پس از بمباران ده ها نقطه از ایران اسلامی در 31 شهریور 1359 توسط هواپیماهای رژیم متجاوز  بعث، نخستین پاسخ را با بمباران های شدید به او دادند و در فردای آن روز، یعنی اول مهر 140 فروند هواپیما را بر فراز آسمان عراق به پرواز در آوردند و جهان را مبهوت شجاعت خویش کردند.

بزرگمردانی که در هفتم آذر 1359 از سپیده صبح تا غروب آفتاب در خبر فراز خلیج فارس جولان دادند و نیروی دریایی دشمن متجاوز را منهدم کردند.


شهید بزرگوار حق شناس


قهرمانانی که در حماسه فتح المیین بیش از 22 فروند هواپیمای دشمن را سرنگون ساختند و در عملیات بیت المقدس فتح خرمشهر را به ارمغان آوردند. در خیبر و بدر جهان را مبهوت کردند و در والفجر 8 اوج رشادت و شجاعت خویش را به نمایش گذاشتند. در عملیات کربلای پنج  200 سورتی ماموریت هوایی را بدون اینکه گلوله ای به هواپیماهای آنان اصابت کند پشت سر گذاشتند.

در حماسه جنگ نفتکش ها استکبار جهانی را به زانو در آوردند و خلیج فارس را به نمایشگاه ذلت و زبونی ارتش بعث و یاران و اعوان او مبدل کردند.


شهید بزرگوار اسدزاده


نام جاودانه خلبانی همچون سرلشکر شهید ستاری که لحظه ای از دفاع از انقلاب غافل نشد یا خلبانان مومنی همچون عباس بابایی که از نابغه ترین نیروهای نظامی به شمار می آمد یا آزاده دلاور حسین لشکری که در اوج اسارت به پیشنهاد همکاری با دشمن «نه» گفت و هجده سال شکنجه و تنهایی و غربت را به زندگی با ناز و نعمت در یکی از کشورهای اروپایی ترجیح داد، همواره بر تارک نیروی هوایی این دیار خواهد درخشید. 


شهید بزرگوار یاسینی

 

خاطرات سرشار از عشق سلحشورانی همچون شهید یاسینی، اردستانی، دوران، حق شناس، اسدزاده و سرافراز مردانی که از آسمان به عرش رسیدند از یاد هیچ نسلی پاک نخواهد شد.


و در پایان و در این روزهای سراسر خاطره به ایثار و اخلاص و شجاعت خلبانان نیروی هوایی درود می فرستیم و بر تربت پاک خلبانان شهید بوسه می زنیم؛ بوسه ای از سر ارادت و به رسم تعظیم به مردانی که اهل آسمان بودند و آسمانی شدند، چرا که...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا