احیای پهلوانی به کار نظام می‌آید

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم اهدای بازوبند پهلوانی نیروهای مسلح، گفت: فرهنگ و ورزش دو جزء تفکیک ناپذیر هستند که اگر منش و فرهنگ پهلوانی در ورزش کشور اصل قرار گیرد و نیروهای مسلح خصوصاً در جهت توسعه آن حرکت کنند جامعه ما به یک فرهنگ غنی و جامع اسلامی دست پیدا خواهد کرد.
 

سرلشکر حسنی سعدی معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم با تأکید بر حفظ و توسعه صفات پهلوانی در جامعه امروز به خبرنگار دفاع مقدس گفت: باید مفاهیم ورزش باستانی که سنت دیرینه ماسته در پیر و جوان جامعه ایرانی اسلامی امروز حفظ و تقویت شود.

وی پیشکسوتان را مشعل‌داران گودهای زورخانه خواند و تصریح کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح وارد میدان توسعه و گسترش فرهنگ پهلوانی و اشاعه ورزش ارزشی و اصیل اسلامی زورخانه‌ای شده‌‌اند، مطمئناً این مهم هم به سرمنزل مقصود می‌رسد. با این اوصاف، انتظار دارم گود زورخانه‌ها را بیش از پیش فعال کنند، البته به روایت دوستان، اطلاع پیدا کردم روز به روز گود زورخانه‌ها در پادگان‌های نیروهای مسلح رونق بیشتری پیدا می‌کند.از طرفی هم اعتقاد دارم پیشکسوتان باید در این میدان فعال‌تر از عرصه‌های دیگر عمل کنند و به تعبیر بنده مشعل‌داران آن گودهای زورخانه باشند.

سرلشکر حسنی سعدی با بیان اینکه ورزش کشور و نیروهای مسلح هرچه زودتر باید به تبیین یک سیاست و بستر مناسب فرهنگی منسجم برای ورزش باشند، افزود: سالم‌سازی و ارتقاء فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش کشور نیازمند ایجاد یک بستر فرهنگی درست، ایده‌آل و تأثیرگذار است.

معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم که ورزش ما در کشور و خصوصاً نیروهای مسلح تا در جهت احیای فرهنگ پهلوانی و مفاهیم ارزشی اسلامی حرکت نکند نمی تواند به یک فرهنگ جامع و شایسته برسد.

شایان ذکر است، در جریان برگزاری مراسم اهدای بازوبند از روسا و خادمین هیأت‌های ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح تجلیل به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا