روحیه پهلوانی رزمندگان اسلام رژیم بعث عراق را به زانو درآورد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش::معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح گفت: اشاعه برخی خصلت‌ها و ویژگی‌های یک پهلوان و القای آن روح مردانگی و فتوت در انقلاب اسلامی باعث شد که در طول هشت سال دفاع مقدس، عراق تا بُن دندان مسلح در گود مبارزه به زانو دربیاید.
 

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، فرماندهان، مسئولین، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع)  در زورخانه ملی شهید فهمیده تهران گردهم آمدند تا ضمن تقدیر از خادمین این ورزش ارزشی اسلامی، بازوبند پهلوانی را به «سید یونس جعفری» از نیروی زمینی ارتش اهداء کنند.

امیر سرلشکر «حسین حسنی‌سعدی» معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم به اهمیت نشر و توسعه فرهنگ پهلوانی در کشور اشاره کرد و گفت: از دیرباز پهلوان را صرفاً یک انسان قوی صرف نمی‌پنداشتند و بیشتر از جسم به تقویت روح اعتقاد داشتند.

وی ضمن تشریح و قرائت مرام‌نامه پهلوانی تصریح کرد: در گذشته پهلوانان ما مشکلات اساسی جامعه و مردم را رفع می‌کردند؛ از این حیث پهلوان از لحاظ جسمی و روحی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست. جا دارد این سنت حسنه حفظ و بر روی آن سرمایه‌گذاری شود.

سرلشکر حسنی سعدی با بیان اینکه تقویت روحیه پهلوانی و مردانگی در انقلاب اسلامی، عراق را در گود مبارزه به زانو درآورد، اظهار کرد: اشاعه برخی خصلت‌ها و ویژگی‌های یک پهلوان و القای آن روح مردانگی و فتوت در انقلاب اسلامی باعث شد که در طول هشت سال دفاع مقدس، عراق تا بُن دندان مسلح در گود مبارزه به زانو دربیاید.

در ادامه مراسم، «سردار عراقی» جانشین نیروی زمینی سپاه و رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح رابطه خدمت به ورزش و فرهنگ را متقابل دانست و گفت: اگر ما فرهنگ را توسعه دهیم، بنابر فرمایش مقام معظم رهبری به تحول عظیمی نه فقط در ورزش، بلکه در همه عرصه‌ها دست پیدا خواهیم کرد. تغییر و تحول فرهنگی و هدایت مفاهیم آن به منش پهلوانی و مردانگی، هر جامعه‌ای را در مقابل زورگویان جهان مستحکم می‌کند. به واقع خدمت صادقانه و مملو از شجاعت و فتوت، می‌تواند کشور ما را بیمه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه ایران امروز با ایران دوران جنگ جهانی اول اشاره کرد و افزود: در سال 1320 وقتی جنگ جهانی اول شکل گرفت علی‌رغم عجز و التماس رضاشاه به آمریکا، وی نتوانست راه به جایی ببرد؛ چون این حکومت با سیاست زور و استبداد اداره می‌شد، مردم و ارتش با او همکاری نکردند. اما 39 سال بعد وقتی عراق با پشتیبانی استکبار جهانی وارد خاک ما شد مردم با تکیه بر روح ایمان، تقوا، شجاعت و مردانگی به موفقیت رسیدند.

سردار عراقی با بیان اینکه ورزش باستانی، نیروهای مسلح را به اوج آمادگی جسمانی می‌رساند، تصریح کرد: بدون شک یکی از مولفه‌های آمادگی رزم، آمادگی جسمانی است. ورزش باستانی و زورخانه‌ای یکی از ورزش‌هایی است که می‌تواند نیروهای مسلح را به اوج آمادگی جسمانی برساند که در سایه این آمادگی جسمانی می‌توانیم به آمادگی رزم دست پیدا کنیم و نهایتاً در میدان حفظ دستاوردها و مبارزه با ناهنجاری‌های داخلی و بین‌المللی، در مقابل زورگویان بایستیم.

گفتنی است، در این مراسم، ورزش باستانی توسط تیم منتخب نیروهای مسلح اجرا شد و پس از آن در گود زورخانه، بازوبند پهلوانی به سیدیونس جعفری اهدا شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا